Desktop voor Vmware

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil graag weten welke specificaties ik in mijn desktop moet hebben om VMWare goed te kunnen runnen, Het liefst wil ik er ongeveer 3-4 tegelijk hebben draaien voornamelijk gaat het hier om server 2012 R2. Kan een van jullie mij misschien tips geven?

alvast bedankt,

Bas

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2017 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:50
Dat ligt eraan wat je met die servers gaat doen. Als daar een zware database op gaat draaien dan ben je andere specs nodig dan een simpele dhcp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de servers ben ik van plan om een SQL database te draaien, Exchange en een normale DC server met DHCP en DNS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Dat zegt nog lang niet genoeg. Gaan er veel gebruikers tegelijk gebruik van maken? Moet het continue draaien?

Als het voor simpel thuisgebruik is zou ik eens een kijkje nemen in het ESXI topic.

Ps je wilt geen desktop voor Vmware. VMware is een bedrijf net als Microsoft. Geen softwarepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo maarten,

Het is inderdaad voor thuis gebruik (studie) ik zal eens een kijkje nemen in het ESXI topic

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Ik verwacht dat je al snel genoeg hebt aan een simpele quadcore met 16GB ram en een SSD. IO is vaak de grootste bottleneck. Daarom wil je ook graag een snelle SSD en genoeg ram om de machines genoeg toe te kunnen wijzen. Voor 4 machines ben je niet zoveel nodig. Een studie laat je geen al te zware dingen draaien. Het is vaak om even wat kleine dingen te testen waardoor de load redelijk laag blijft. Ze gaan je bijvoorbeeld niet vragen om een SQL server op te zetten en hier 1 mil records in te zetten en 1000 gelijktijdige connecties. Het is vaak een simpele database met een webserver oid om wat data eruit te halen.

Om je een idee te geven. Ik draai tot nu toe alles voor mijn opleiding op mijn eigen laptop. Een oude Lenovo met een eerste gen i5, 8GB ram en een SSD. Dit was snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Indien je huidige laptop/desktop nette specs heeft kan je ook overwegen om VMWare Workstation aan te schaffen. (Of gratis Virtual Box te downloaden.)

Voor VM's lekker te draaien heb je vooral veel geheugen nodig en veel opslag. Ik heb zelf VMWare Workstation op mijn laptop en mijn workstation thuis staan. De VM's heb ik op een externe SSD staan en die sluit ik dan via USB 3 aan. Werkt prima en ook VM's met databases draaien vlot.

Waarom heb je onder je startpost een plaatje van Topdesk staan?
Pagina: 1