Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Enige tijd geleden ben ik aan het kloten geweest met mijn Windows 10-installatie. Ik weet niet eens precies meer wat ik gedaan heb en hoe ik het weer in orde gekregen heb, maar het had te maken met partities en waarschijnlijk de GUID.

Zoals ik zei werkt alles nu weer naar behoren, alleen is er nog 1 probleem: voordat Windows zijn eerste opstarticoon (een blauwe window) laat zien en daarna "mijn" plaatje en naam, zie ik een knipperende cursor. Dat kan zo 10-15 seconden duren. Voordat ik aan het klooien ging had ik die cursor niet en ging het opstarten veel sneller.

Is er iemand die weet hoe ik van die cursor afkom en het opstarten kan versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Procmon met boot logging aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Dank voor het antwoord, maar zou je iets meer uitleg kunnen geven? Procmon staat nl. voor zover ik weet helemaal niet op mijn systeem: als ik "procmon" (zonder haakjes) tik in de start bar (bij "search programs and files) vindt Windows niets.

Inmiddels heb ik procmon gedownload en gedraaid, maar boot logging lijkt uit te staan: bij Options / Enable boot logging staat geen vinkje.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 600543 op 18-06-2017 09:35 ]