Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Beste

Ik zou binnenkort graag mijn eigen web-ontwikkeling bedrijf starten (eenmanszaak).
Vele laten het er heel simpel uitzien door te zeggen: "Gewoon ondernemingsloket gaan en bank en dan is het in orde binnen een mum van tijd".

Maar is het wel zo simpel?
Hoe zit het met ziekteverzekering en kindergeld?
Wordt dat nog betaald aan de ouders dan? Moet ik
m'n verzekeringen dat niet zelf betalen?

Zijn er in het algemeen van die dingen waar ik voor
op moet passen, of zeker moet weten?

Bedankt voor het lezen,
(Deze vraag heeft betrekking op België)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:16
Misschien is het slim om eens naar een open dag van de KvK te gaan. Op die dagen kun je vrijwel alle informatie inwinnen over wat er bij het starten van een eigen bedrijfje komt kijken.
Tevens kun je op de site van de KvK ook een enorme berg informatie vinden hierover.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 20:12
Beste ONiel,

Ik ben niet bekend met de specifiek Belgische regelgeving. Misschien kan je daarvoor beter naar het Ondernemingsloket of naar een accountant gaan. Zij kunnen je hierover beter voorlichten dan een stel eigenwijze Ollanders ;-)

Je web-ontwikkelingsbedrijf, is dat iets wat je náást je studie of baan doet (aangezien je informeert naar het doorbetalen van kindergeld) of wil je er vanaf dag één van leven? Als dat laatste het geval is, bereid je dan goed voor. Schrijf een businessplan, laat je voorlichten, doe marktonderzoek etc...

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De vragen die je stelt moeten echt met wat Google-werk op te zoeken zijn. Tegelijkertijd zijn we op GoT geen helpdesk. Daarom sluit ik dit topic, omdat niet blijkt wat je opgezocht hebt.

Als je echt hulp nodig hebt, zijn er in Belgie ook (belasting)adviseurs die je hierbij kunnen helpen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Dit topic is gesloten.