Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Ik overweeg de KlikAanKlikUit ACM-100 dimmer op meerdere plekken in mijn huis te gaan gebruiken. Ik wil deze aan gaan sturen met een Raspberry PI én KAKU schakelaars op de wand (niet iedereen in mijn huishouden is zo techie ;-). Wat mij onduidelijk is, kan je met dit soort dimmers op 433mhz ook de status (aan/uit) achterhalen? Als ik straks een mooi dashboardje heb draaien wil ik natuurlijk wel kunnen zien dat iemand met de schakelaar de lamp aangezet heeft. Of los je dit probleem gewoonlijk anders op?

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:54

dunklefaser

Point Of KnowReturn

sjaakie schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:20:
Ik overweeg de KlikAanKlikUit ACM-100 dimmer op meerdere plekken in mijn huis te gaan gebruiken. Ik wil deze aan gaan sturen met een Raspberry PI én KAKU schakelaars op de wand (niet iedereen in mijn huishouden is zo techie ;-). Wat mij onduidelijk is, kan je met dit soort dimmers op 433mhz ook de status (aan/uit) achterhalen? Als ik straks een mooi dashboardje heb draaien wil ik natuurlijk wel kunnen zien dat iemand met de schakelaar de lamp aangezet heeft. Of los je dit probleem gewoonlijk anders op?
Of los je dit probleem gewoonlijk anders op? - Ja, je moet het anders oplossen omdat kaku qua design dit niet kan. Ik heb verschillende kaku schakelaars bijvoorbeeld achter een AVM!DECT 200 zitten, d.m.v. het aktuele verbruik kan ik zien of de schakelopdracht succesvol was.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Je kan de status van de KaKu schakelaar ook laten detecteren door Domoticz met een rfxcom o.i.d. Daarmee is niet gezegd dat het altijd werkt, want KaKu heeft geen terugkoppeling.

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:52
sjaakie schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:20:
Wat mij onduidelijk is, kan je met dit soort dimmers op 433mhz ook de status (aan/uit) achterhalen?
Simpel gezegd, nee kan je niet.

KaKu geeft geen terugkoppeling. Werkt perfect als je met 1 device werkt (zoals een pi/domoticz) maar als je gewone schakelaars wilt gebruiken krijgt de pi/domoticz daar geen terug koppeling van.

Wat jij wilt kan Z-wave apparatuur wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 22:59

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Maar als ik (gebeurd bijna nooit meer want iedereen gebruikt zijn telefoon) een Kaku afstandbediening gebruik, wordt dit wel door domoticz gedetecteerd en wordt de domoticz schakelaar omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

Topicstarter
Thanks voor de reacties, helemaal duidelijk. Ik ga nav @Raven__NL zn reactie even duiken in de Z-Wave apparatuur. Ik ben daar inmiddels al vaker op gewezen, dus wellicht is dat meer in de richting wat ik zoek.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

Pagina: 1