Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
Voor een vriend ben ik een PC aan het samenstellen van rond de 1000 euro, waarbij een monitor inbegrepen is. Ik ben al een tijdje uit de running met pc's bouwen en componenten enzo, dus wilde hem eerst even hierlangs halen voor ik definitief besluit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, een beetje programmeren en gewoon normaal gebruik. Gamen in 1080p van medium tot ultra. Voornamelijk Overwatch, Rocket league en Civ V. Geen dikke video edit programma's of CAD software. Maar het moet wel gewoon vlot zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 euro. Iets meer is geen probleem als het binnen de perken blijft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, wordt echt een helemaal nieuwe PC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al iets opgesteld waarvan ik denk dat het aan de verwachtingen voldoet:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 279,-€ 279,-
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 44,67€ 44,67
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 47,99€ 47,99
1Asus VC239H Zwart€ 139,-€ 139,-
2Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm€ 5,74€ 11,48
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 61,-€ 61,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 66,01€ 66,01
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 85,40€ 85,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.081,40

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf momenteel meer van AMD dan intel, mede omdat intel de laatste tijd weinig heeft verbeterd en met die aankondiging van de i9. Ik hoop dat AMD als underdog de markt een beetje kan opschudden. Daarnaast ben ik fan van seasonic voor hun power supplies, en wil ik in ieder geval een PSU van goede kwaliteit en het liefst modulair voor gebruiksgemak. Ik ben wel soort van verantwoordelijk voor die PC zometeen en dan wil ik niet dat hij kapot gaat omdat ik goedkoop een PSU wilde regelen. Voor de rest niet echt voorkeur, als het maar het beste voor de laagste prijs is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tower, gekke led dingen zijn niet nodig, heb er wel een toetsenbord en muis combo bij gegooid omdat hij die wel graag wilde.

Ga je overklokken?
Nog geen plannen

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback op deze samenstelling krijgen met oog op wat ik hierboven allemaal heb gezegd. Is een 1060 misschien toch een verstandigere keuze? Of zijn er andere dingen die ik beter aan kan passen? Op reddit heb ik hem ook al gepost en daar kreeg ik van iemand te horen dat ik hoe dan ook een 1070 erin moest proppen, koste wat het kost. Maar omdat ik al aan de hoge kant zit qua prijs denk ik niet dat dat echt mogelijk is. Ik kijk uit naar reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-08 14:19
Even over de 580 die je hebt geselecteerd. Je moet er hierbij wel rekening mee houden dat die levertijd heel teleurstellend is op dit moment. Qua Nvidia kon je dan uit bij een 1060 6gb als tegenhanger.

Weet niet of je een tijdje kan wachten, als het kan zou ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
@speuler Thanks voor je reactie. Zit net even te kijken, je hebt gelijk over die levertijden zeg, allemaal 8-12 dagen. Wat is het performance verschil met de 580? volgens mij zitten ze vrijwel op 1 lijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-08 14:19
Weet zo niet helemaal wat het verschil was maar volgens over het algemeen 3% in het voordeel van de 580 meen ik. Dus gewoon verwaarloosbaar.

Kan wel zijn dat dat inmiddels anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ligt eraan wat voor spel. In de ene categorie maakt de RX580 de GTX1060 kapot, in een andere categorie is de GTX1060 ietsje beter. Dat van de GTX1070 is pure onzin, als je extra prestaties wil voor het geld (wat het niet waard is), is het een prima keuze, maar 'koste wat het kost' slaat helemaal nergens op. De RX580 heeft veel betere prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:23
Ik zou op het moment absoluut niet voor een gtx 1060 gaan, dit is niet omdat ik een sterke voorkeur heb voor nvidia! Aangezien je er een monitor bij aan gaat schaffen raad ik je aan om er een te pakken met Freesync ondersteuning (http://www.amd.com/en-us/...hnologies-gaming/freesync)
Helaas heb je met een nvidia kaart g-sync nodig en zijn die monitoren ook een stuk duurder vanwege de kosten die nvidia vraagt voor het gebruik van hun module.
Om te beginnnen bij je build is die opzich prima alleen zou ik persoonlijk een paar andere keuze maken.
1. De monitor heeft een goed paneel maar ondersteund dus geen freesync
2. Het ram is opzich wel prima maar ryzen heeft in games erg veel profijt van ram wat op hogere snelheden draait.
3. De voeding was een paar jaar geleden mijn first pick. Helaas is deze voeding dus al wat ouder en biedt die geen ondersteuning voor de C6 en C7 power states. Lees hierover meer in: Voeding advies en informatie topic - Deel 33
De voeding vandaar vervangen voor een nog betrouwbaardere, recentere en een die stiler is
4. De toevoeging van fans is opzich een goed idee alleen zou ik als prioriteit dan eerder een goede cpu koeler kiezen.
zo kom ik uiteindelijk op zoiets uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1MSI B350 PC Mate€ 97,95€ 97,95
1Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G€ 242,95€ 242,95
1Toshiba P300 (Bulk), 1TB€ 44,67€ 44,67
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 47,99€ 47,99
1Samsung LS24F356FHU Zwart€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty)€ 32,95€ 32,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R€ 75,25€ 75,25
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,18€ 79,18
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.050,79

Nou zijn er een paar dingen in mijn build die je nog aan zou kunnen passen naar wens:
1. Het moederbord is prima alleen zit er op het moment bij de pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 een 20 euro tegoed op je steam account bij. Deze biedt ook een wat betere VRM koeling en audiochip
2. Om het budget nog enigszins rond de 1000 te houden heb ik voor een 4gb variant van de rx580 gekozen. Bij de rx480 was het ook al zo dat je op 1080p zo goed als geen performance verliest. Mocht je er geen probleem mee hebben dat het budget nog hoger wordt zou ik gerust de 8gb houden.
3. Het upgraden naar 16gb ram zou voor de toekomst ook handig zijn. Alhoewel games nu nog prima op 8gb draaien verwacht ik dat dat over een jaartje wel eens heel anders kan gaan zijn.
4. Let even op het prijsverschil tussen een 1 en 2tb hdd die is op het moment rond de 20 euro. Misschien het wel waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:29
Hoewel ik zelf ook voorkeur heb voor een 580, zou ik als je snel je computer wilt hebben gewoon een 1060 pakken. Als je een beetje bij de andere forum topics kijkt, vooral voor mining rigs, zul je zien dat er weken lange levertijden staan op de 480, 570/580 kaarten omdat deze allemaal opgekocht worden voor ethereum coins te minen. Dus ga er ook maar niet van uit dat je de gpu binnen een maand binnen zal hebben voor een normale prijs.

Het verschil is performance is te verwaarlozen, en beide zijn dan ook prima kaarten om te gamen op fhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldvloemans_
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02-2021
mijn build is dit 1200 euro met 144 hz scherm dus zonder scherm is het rond de 1000 euro

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
€ 213,95 €
pausedelete_product_blue

1
ASRock AB350M Pro4
€ 83,55 €
pausedelete_product_blue

1
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G
€ 248,05 €
pausedelete_product_blue

1
WD Blue WD10EZEX, 1TB
€ 48,95 €
pausedelete_product_blue

1
Cooler Master MasterBox Lite 5
€ 47,99 €
pausedelete_product_blue

1
AOC G2460PF Rood, Zwart
€ 254,86 €
pausedelete_product_blue

1
Cooler Master MasterKeys Lite L (Qwerty US)
€ 35,50 €
pausedelete_product_blue

1
Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA
€ 118,95 €
pausedelete_product_blue

1
Corsair VS550
€ 45,95 €
pausedelete_product_blue

1
Sandisk SSD Plus 240GB
€ 84,90 €
pausedelete_product_blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kjeldvloemans_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:41:
mijn build is dit 1200 euro met 144 hz scherm dus zonder scherm is het rond de 1000 euro

AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler
€ 213,95 €
pausedelete_product_blue

1
ASRock AB350M Pro4
€ 83,55 €
pausedelete_product_blue

1
Gigabyte GTX 1060 WINDFORCE OC 3G
€ 248,05 €
pausedelete_product_blue

1
WD Blue WD10EZEX, 1TB
€ 48,95 €
pausedelete_product_blue

1
Cooler Master MasterBox Lite 5
€ 47,99 €
pausedelete_product_blue

1
AOC G2460PF Rood, Zwart
€ 254,86 €
pausedelete_product_blue

1
Cooler Master MasterKeys Lite L (Qwerty US)
€ 35,50 €
pausedelete_product_blue

1
Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA
€ 118,95 €
pausedelete_product_blue

1
Corsair VS550
€ 45,95 €
pausedelete_product_blue

1
Sandisk SSD Plus 240GB
€ 84,90 €
pausedelete_product_blue
Gefeliciteerd! Waarom post je dit in een topic dat niet van jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
kjeldvloemans_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:41:
Laat TS nou ook een monitor nodig hebben (zie topic-titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Tonkowonko schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:51:
Ik zou op het moment absoluut niet voor een gtx 1060 gaan, dit is niet omdat ik een sterke voorkeur heb voor nvidia! Aangezien je er een monitor bij aan gaat schaffen raad ik je aan om er een te pakken met Freesync ondersteuning (http://www.amd.com/en-us/...hnologies-gaming/freesync)
Helaas heb je met een nvidia kaart g-sync nodig en zijn die monitoren ook een stuk duurder vanwege de kosten die nvidia vraagt voor het gebruik van hun module.
Om te beginnnen bij je build is die opzich prima alleen zou ik persoonlijk een paar andere keuze maken.
1. De monitor heeft een goed paneel maar ondersteund dus geen freesync
Ik vind het een beetje ver gaan om freesync/gsync als vereiste neer te zetten om vervolgens aardig te moeten bezuinigen op de gpu ivm budget.

Massa's gamers hebben al decennialang gegamed zonder dat soort fratsen en hebben het ook overleefd.

Naar mijn idee is freesync/gsync een pré, maar zonder is ook geen ramp

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
Metaalhoofd schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 06:10:
[...]

Ik vind het een beetje ver gaan om freesync/gsync als vereiste neer te zetten om vervolgens aardig te moeten bezuinigen op de gpu ivm budget.

Massa's gamers hebben al decennialang gegamed zonder dat soort fratsen en hebben het ook overleefd.

Naar mijn idee is freesync/gsync een pré, maar zonder is ook geen ramp
Ten eerste zette ik het niet als vereiste neer maar gaf meer mijn persoonlijke mening erover. Hoe bedoel je precies bezuinigen eigenlijk? Mijn voorstel was namelijk ook gebaseerd op het feit dat je tegenwoordig voor een freesync monitor zo goed als niks extra's betaald. Zoals het geval is bij bijvoorbeeld deze monitor pricewatch: Samsung LS24F356FHU Zwart . Waarom nu een monitor kopen zonder freesync met een Nvidia kaart wanneer dit niks extra kost. De beperkte levertijd van een rx580 daar gelaten natuurlijk. Overigens is het op het moment ook niet bepaald best met levertijden van een gtx1060.

Dat gamers al decennia lang gegamed hebben zonder free of g-sync betekent toch niet automatisch dat je dat soort voordelen nu moet gaan laten liggen. Een rare redenering naar mijn mening :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Maar je doet wel voorkomen dat een GTX 1060 weggegooid geld is zonder Gsync monitor.

Je bezuinigde overigens op de GPU, nl een 4GB versie ipv 8GB

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Tonkowonko schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:58:
[...]

Ten eerste zette ik het niet als vereiste neer maar gaf meer mijn persoonlijke mening erover. Hoe bedoel je precies bezuinigen eigenlijk? Mijn voorstel was namelijk ook gebaseerd op het feit dat je tegenwoordig voor een freesync monitor zo goed als niks extra's betaald. Zoals het geval is bij bijvoorbeeld deze monitor pricewatch: Samsung LS24F356FHU Zwart . Waarom nu een monitor kopen zonder freesync met een Nvidia kaart wanneer dit niks extra kost. De beperkte levertijd van een rx580 daar gelaten natuurlijk. Overigens is het op het moment ook niet bepaald best met levertijden van een gtx1060.

Dat gamers al decennia lang gegamed hebben zonder free of g-sync betekent toch niet automatisch dat je dat soort voordelen nu moet gaan laten liggen. Een rare redenering naar mijn mening :/
De discussie daar gelaten verbaast de aanbeveling van deze monitor mij een beetje. Ik ben toch vrij bedreven in googlen, echter kan ik zelfs de Freesync range niet vinden. Qua reviews lijken we gelimiteerd tot Spaanse en Duitse Amazonklanten (lees: huismoeders). Waar baseer jij je op dat dit een aan te raden monitor is? Als je hem zelf hebt, lees ik natuurlijk graag een gebruikersreview ;).

Verder heb ik vorige week nog een 1060-6G binnengekregen, over RX580's ben ik niet zo zeker dat ze uberhaupt nog in Europa aankomen. Oh, en met Rocket League, Overwatch en Civ V is Freesync nou ook niet echt een must te noemen.

Nog even over de eerste build. Het kopen van een budgetkast is op zich prima, echter zou ik hier dan niet 11 euro extra voor fans bij neerleggen. De stap naar een goede kast, met goede fans, is dan te klein. De M12evo series is inmiddels verouderd en is niet interessant meer (bijvoorbeeld geen ondersteuning voor C6/C7 en behoorlijk luid). Met pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold lijkt Seasonic weer een competitieve voeding te leveren, al is hij misschien net te duur in verhouding tot je andere componenten, en nog niet leverbaar.

Verder is er over de door jouw gekozen monitor ook weinig goede informatie voorhanden. Ik weet 1 ding wel, en dat is dat het plaatje waarmee de marketing gedaan wordt gefotoshopt is. De bezels zijn een stuk dikker. Ik zou het persoonlijk altijd safe spelen door bijvoorbeeld pricewatch: BenQ GW2470H Zwart te nemen, waarvan we weten dat de kleurweergave voor een IPS monitor niet 100% is (wel 90%), en gebruik in een erg lichte omgeving (enorme ramen met zon erop) niet altijd optimaal is. De responstijden zijn dan weer erg goed voor een IPS monitor, evenals de prijs en een meegeleverde HDMI kabel (waar je bij Samsung ongetwijfeld alleen VGA krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
@Metaalhoofd Het aanschaffen van een gtx 1060 zou ik zeker kunnen begrijpen. De levertijd is op het moment nog wat beter en heb ik persoonlijk meer vertrouwen in driver updates van Nvidia. Het energieverbruik is ook nog eens lager. Ik denk dat je het verkeerd geïnterpreteerd hebt.

Aangezien de TS zijn pc in combinatie met een monitor koopt leek het me vandaar een logische keuze. Het besparen op de gpu klopt inderdaad alleen de TS zal op full HD gaan spelen. Dit is ook gedaan zodat alles nog rond de 1000 blijft. Zonder die besparing zou de TS al snel rond de 1100 euro zitten.

@lactaxative Ik moet toegeven veel reviews kan ik er zelf ook niet over vinden. De range staat hier echter wel https://www.heise.de/prei...2.html?show_description=1 Nou werk ik zelf bij de mediamarkt en kan ik deze range bevestigen. Het paneel staat natuurlijk ook als showmodel en is een PLS paneel zoals ik ze van Samsung verwacht.
De voeding die je aanraadt lijkt zo snel naar de reviews te kijken een betere optie dan de bitfenix!

[ Voor 0% gewijzigd door Tonkowonko op 08-07-2017 20:35 . Reden: Grammatica, typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Als je een nieuw scherm en een nieuwe videokaart zoekt, is (imho) het echt een no-brainer om te gaan voor een RX580 en een Freesync scherm.

De RX 580 is in de meeste gevallen al sneller dan een GTX1060, en bij de 1060 zou je een G-Sync scherm moeten halen wat nooit binnen het budget gaat passen. Het argument 'ja maar de RX580 is zo duur!' is onzin, want de GTX1060 is net zo goed niet leverbaar :P

Ik zou even bellen met de grotere webshops, zoals Alternate en Azerty, wat de mogelijkheden zijn en wat je kansen zijn als je een kaart besteld met >10 dagen levertijd. Wees ook niet bang om over de grens te bestellen, verschillende shops uit de UK en FR leveren ook in Nederland. Amazon Duitsland heeft ook wel eens wat.
En als je echt niet kan wachten? Check V&A, daar staan er ook een paar... ook veel te duur, waarschijnlijk van gamers die er winst op maken. Maar wel voor beduidend minder dan wat online shops met voorraad vragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 08-07-2017 20:43 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Tonkowonko schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:30:
@lactaxative Ik moet toegeven veel reviews kan ik er zelf ook niet over vinden. De range staat hier echter wel https://www.heise.de/prei...2.html?show_description=1 Nou werk ik zelf bij de mediamarkt en kan ik deze range bevestigen. Het paneel staat natuurlijk ook als showmodel en is een PLS paneel zoals ik ze van Samsung verwacht.
De voeding die je aanraadt lijkt zo snel naar de reviews te kijken een betere optie dan de bitfenix!
Oh, je werkt voor de duivel :+ en nog schaamteloos je eigen waren aanprijzen ook. :O Ach, je zit tenminste op Tweakers kennis op te doen, daar help je je zaakje enorm mee. ;) Je kunt beter googlen dan ik, heb de verbetering productgegevens ingestuurd. Verder is een 'PLS paneel van Samsung' natuurlijk een tautologie want ze zijn de enige die PLS panelen maken, maar nu word ik wat betweterig.

Nog even inhoudelijk dan, ik heb toch sterk mijn twijfels bij een Freesync minimum van 48 Hz. Freesync en Gsync hebben vooral grote meerwaarde bij lage fps, gezien je de strepen over het scherm dan letterlijk kunt volgen. Het is natuurlijk beter dan niets, maar ik zou geen extra centen (of veel moeite) neerleggen voor netto 48-60 Hz Freesync.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik vorige week voor het eerst strepen heb gezien, en dat was terwijl ik snel ronddraaide in de lift in Portal(geen gameplay dus, voor de enkelen die dit niet gespeeld hebben), dus misschien ben ik niet de beste bron voor de meerwaarde van Freesync. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkowonko
@lactaxative Hahaha heel grappig hoor, toevallig dat dit nu een keer een monitor is die toevallig erg goedkoop is bij de mediamarkt. Zo daag ik je dan ook uit om een betere te vinden voor die prijs :P Nou zal ik op tweakers al helemaal niet expres producten van de mediamarkt gaan aanraden. Werk er alleen zodat ik wat kan bij verdienen en mensen te helpen met hun keuze. Zo krijgen ze tenminste niet zo'n media markt verkoper die er geen verstand van heeft. Want helaas is dat tegenwoordig het stereotype van een mediamarkt medewerker helaas. Van dat kennis op doen deed ik al voor de mediamarkt en zal nadat ik er weg ben ook blijven doen.

Wat betreft het PLS Paneel bedoelde ik meer ook een IPS paneel aangezien deze grote vergelijkingen vertonen. Dus wat betreft het paneel zit het wel goed. Zo beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBlaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-02 18:27
Voor wat jij vraagt + de single thread games, zou ik toch voor een hogere MHZ gaan van een 6700k ofzo iets. En dus niet op ryzen. Dit is 100% gebaseerd op je instelling van meer gamen over het andere. Emulators oude games etc, ryzen gaat daar minder op! Als je pc gericht wil bouwen koop je natuurlijk een tn model zo sterk mogelijk op 1080p, geen ips scherm kopen boven 4ms! Dat de 580 veel sterker is dan 1060 is torally onzin, deze kaarten zijn even, eigenlijk zijn de zwakkere specs van de 1060 sterker tegenover de 8gb 580 en die 8gb ga je nooit gebruiken want de 580 draait dan zeker geen goede fps. Met de 580 zitje wel op betere 1-2% fps per game (verschilt). Ook geloof ik dat de 580 flink met dr prijs omhoog is gegaan. Haha luister aub niet maar de freesync gsync onzin in dit budget. Hou ook rekening met de vervelende ram op de am4 borden. Ee monitor zou je altijd los moeten houden van je build. Dus dit is simpelweg een 800-850 build o een goedkope 60hz 1080p onder 4ms (paneel ips is vast te duur, zoniet pakken die hap)

[ Voor 65% gewijzigd door GoldenBlaster op 10-07-2017 09:40 ]

Pagina: 1