Voor een vriend ben ik een PC aan het samenstellen van rond de 1000 euro, waarbij een monitor inbegrepen is. Ik ben al een tijdje uit de running met pc's bouwen en componenten enzo, dus wilde hem eerst even hierlangs halen voor ik definitief besluit.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, een beetje programmeren en gewoon normaal gebruik. Gamen in 1080p van medium tot ultra. Voornamelijk Overwatch, Rocket league en Civ V. Geen dikke video edit programma's of CAD software. Maar het moet wel gewoon vlot zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 euro. Iets meer is geen probleem als het binnen de perken blijft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, wordt echt een helemaal nieuwe PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al iets opgesteld waarvan ik denk dat het aan de verwachtingen voldoet:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf momenteel meer van AMD dan intel, mede omdat intel de laatste tijd weinig heeft verbeterd en met die aankondiging van de i9. Ik hoop dat AMD als underdog de markt een beetje kan opschudden. Daarnaast ben ik fan van seasonic voor hun power supplies, en wil ik in ieder geval een PSU van goede kwaliteit en het liefst modulair voor gebruiksgemak. Ik ben wel soort van verantwoordelijk voor die PC zometeen en dan wil ik niet dat hij kapot gaat omdat ik goedkoop een PSU wilde regelen. Voor de rest niet echt voorkeur, als het maar het beste voor de laagste prijs is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tower, gekke led dingen zijn niet nodig, heb er wel een toetsenbord en muis combo bij gegooid omdat hij die wel graag wilde.
Ga je overklokken?
Nog geen plannen
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback op deze samenstelling krijgen met oog op wat ik hierboven allemaal heb gezegd. Is een 1060 misschien toch een verstandigere keuze? Of zijn er andere dingen die ik beter aan kan passen? Op reddit heb ik hem ook al gepost en daar kreeg ik van iemand te horen dat ik hoe dan ook een 1070 erin moest proppen, koste wat het kost. Maar omdat ik al aan de hoge kant zit qua prijs denk ik niet dat dat echt mogelijk is. Ik kijk uit naar reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Gamen, een beetje programmeren en gewoon normaal gebruik. Gamen in 1080p van medium tot ultra. Voornamelijk Overwatch, Rocket league en Civ V. Geen dikke video edit programma's of CAD software. Maar het moet wel gewoon vlot zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1000 euro. Iets meer is geen probleem als het binnen de perken blijft.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, wordt echt een helemaal nieuwe PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al iets opgesteld waarvan ik denk dat het aan de verwachtingen voldoet:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 215,95 | € 215,95 |
1 | MSI B350 PC Mate | € 97,95 | € 97,95 |
1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 279,- | € 279,- |
1 | Toshiba P300 (Bulk), 1TB | € 44,67 | € 44,67 |
1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 47,99 | € 47,99 |
1 | Asus VC239H Zwart | € 139,- | € 139,- |
2 | Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm | € 5,74 | € 11,48 |
1 | Cooler Master Devastator II - Gaming Gear Combo (Blue version, Qwerty) | € 32,95 | € 32,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 61,- | € 61,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 85,40 | € 85,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.081,40 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf momenteel meer van AMD dan intel, mede omdat intel de laatste tijd weinig heeft verbeterd en met die aankondiging van de i9. Ik hoop dat AMD als underdog de markt een beetje kan opschudden. Daarnaast ben ik fan van seasonic voor hun power supplies, en wil ik in ieder geval een PSU van goede kwaliteit en het liefst modulair voor gebruiksgemak. Ik ben wel soort van verantwoordelijk voor die PC zometeen en dan wil ik niet dat hij kapot gaat omdat ik goedkoop een PSU wilde regelen. Voor de rest niet echt voorkeur, als het maar het beste voor de laagste prijs is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tower, gekke led dingen zijn niet nodig, heb er wel een toetsenbord en muis combo bij gegooid omdat hij die wel graag wilde.
Ga je overklokken?
Nog geen plannen
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag wat feedback op deze samenstelling krijgen met oog op wat ik hierboven allemaal heb gezegd. Is een 1060 misschien toch een verstandigere keuze? Of zijn er andere dingen die ik beter aan kan passen? Op reddit heb ik hem ook al gepost en daar kreeg ik van iemand te horen dat ik hoe dan ook een 1070 erin moest proppen, koste wat het kost. Maar omdat ik al aan de hoge kant zit qua prijs denk ik niet dat dat echt mogelijk is. Ik kijk uit naar reacties!