Mijn vraag
Gisteren is mijn oude PSU stuk gegaan na een poging de ratelende fan te repareren
Nu heb ik uit een oude desktop een vervangende PSU getrokken die volgens mij wel moet voldoen
Het betreft een Asus A-45GA
Vandaag heb ik een beetje gegamed op dit systeem en toen vernam ik een lichte brandlucht (stof?, kan bij inspectie niet veel stof vinden)
Nadat de fan begon te spinnen voor +/-20 sec was het weg
Echter viel het mij sindsdien op dat de fan niet spint, in de vorige pc waar hij in zat spinde de fan nog wel bij het opstarten
Ik ben op de hoogte van adaptieve fans die alleen werken bij load, maar de unit zelf voelt wel erg warm aan, en hij draaide constant in de vorige pc, moet ik mij zorgen maken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw opstarten
Gamen om pc under load te krijgen, haalt weinig uit
Speedfan, krijg er geen beweging in
De fan heeft raar genoeg een externe fan kabel (althans, denk dat het een fan kabel is)
Ik heb deze in mijn moederboards cha_fan geplugt, maar de BIOS zegt dat de fan N/A is, tevens spint hij tijdens het draaien van de pc ook niet
Gisteren is mijn oude PSU stuk gegaan na een poging de ratelende fan te repareren
Nu heb ik uit een oude desktop een vervangende PSU getrokken die volgens mij wel moet voldoen
Het betreft een Asus A-45GA
Vandaag heb ik een beetje gegamed op dit systeem en toen vernam ik een lichte brandlucht (stof?, kan bij inspectie niet veel stof vinden)
Nadat de fan begon te spinnen voor +/-20 sec was het weg
Echter viel het mij sindsdien op dat de fan niet spint, in de vorige pc waar hij in zat spinde de fan nog wel bij het opstarten
Ik ben op de hoogte van adaptieve fans die alleen werken bij load, maar de unit zelf voelt wel erg warm aan, en hij draaide constant in de vorige pc, moet ik mij zorgen maken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6300 Boxed | € 128,50 | € 128,50 |
| 1 | Asus H110M-A D3 | € 67,98 | € 67,98 |
| 1 | MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda ES ST3500630NS, 500GB | € 97,77 | € 97,77 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 140,51 | € 140,51 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Asus A-45GA 450w | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PNY Optima (Retail) 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,76 | |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Opnieuw opstarten
Gamen om pc under load te krijgen, haalt weinig uit
Speedfan, krijg er geen beweging in
De fan heeft raar genoeg een externe fan kabel (althans, denk dat het een fan kabel is)
Ik heb deze in mijn moederboards cha_fan geplugt, maar de BIOS zegt dat de fan N/A is, tevens spint hij tijdens het draaien van de pc ook niet