RX 580 of 480 8GB, nog ergens leverbaar!?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadim
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03-2024
Zomer komt eraan, had voor een kaart gespaard en zie nu dat er bijna (of helemaal) geen rx 480/rx 580 varianten leverbaar zijn.... ik zoek nog naar een versie voor max 320 euro, geen gekke 400+ euro prijzen want dan kan ik beter een 1070 kopen. Iemand nog een winkeltje gezien die ze aanbiedt? heb zelf gezocht maar geen geluk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Nee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Misschien doorsparen voor een 1070?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadim
RedHat schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:20:
Misschien doorsparen voor een 1070?
haha zou ik graag willen maar mijn vakantie begint volgende week en wou in deze tijd lekker gamen, voordat ik derest heb is er al een maand van mijn vakantie voorbij :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, cryptominers hebben ze allemaal opgekocht. We zullen moeten wachten tot die bubbel knapt en dan zullen ze weer leverbaar zijn...
Je kan je GPU naar keuze ook bestellen bij een webwinkel die al langer bestaat en niet zo snel failliet zal gaan en wachten op levering. Dat doe ik nu al dik twee weken. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Ik zou adviseren om een gebruikte gtx 970 of eventueel gtx 980 te halen dan... nog niet zo duur geworden als de AMD kaarten, en voor gamen eigenlijk net zo goed. Als jee n gtx 970 koopt voor zeg 150 euro, dan krijg je zoiets er ook wel weer voor als je die kaart gaat verkopen wanneer de rx 580 weer beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadim
indifined1 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:03:
Ik zou adviseren om een gebruikte gtx 970 of eventueel gtx 980 te halen dan... nog niet zo duur geworden als de AMD kaarten, en voor gamen eigenlijk net zo goed. Als jee n gtx 970 koopt voor zeg 150 euro, dan krijg je zoiets er ook wel weer voor als je die kaart gaat verkopen wanneer de rx 580 weer beschikbaar is
goede opmerking, die kaarten zijn idd best goedkoop voor wat ze nog aankunnen, als het minen hype over is of er meer kaarten op de markt komen kan ik het wel weer doorverkopen ook al is het een paar euro verlies heb ik tenminste in de zomer kunnen gamen. Ik ga proberen een te vinden, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nadim schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:58:
[...]

goede opmerking, die kaarten zijn idd best goedkoop voor wat ze nog aankunnen, als het minen hype over is of er meer kaarten op de markt komen kan ik het wel weer doorverkopen ook al is het een paar euro verlies heb ik tenminste in de zomer kunnen gamen. Ik ga proberen een te vinden, dank!
Inderdaad een goede. Zou een GTX970/980 wel redelijk snel weer verkopen als het kan. Nvidia heeft er de laatste jaren het handje van om hun oudere GPU's als bakstenen te laten vallen qua ondersteuning. Een zomer ermee doorkomen is geen probleem, maar ik zou er niet op blijven hangen want de waarde gaat niet beter worden, en de prestaties ook niet. Zou ook snel zijn met de aanschaf want de markt voor GPU's, welke dan ook is heel snel op aan het drogen. Nvidia GPU's worden nu ook al gekocht voor mining en oudere AMD's ook. Dat brengt schaarste met zich mee. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:03
Andere optie zou nog kunnen zijn om een 7950 op te pikken, zijn iets trager dan de ander genoemde kaarten, maar koop je al voor 8 tientjes, en op 1080p is er nog best fatsoenlijk mee te gamen.

Normaal is mijn standaard advies voor een fatsoenlijke gebruikte altijd een r9 290 (is gewoon rx 570 performance of iets hoger), maar die prijzen zijn sinds de mining hype verdubbeld, en daardoor verlies er mogelijk meer geld aan als je hem weer kwijt wilt. En je moet oppassen of je voeding zo'n ding trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom geen 1060 6GB? Buiten DX12 nog altijd iets sneller dan de 480 en is ook voor minder dan 300 te koop.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Oi, site, why u plaats mijn reactie tweemaal? :P

[ Voor 109% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-06-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

indifined1 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:18:
Andere optie zou nog kunnen zijn om een 7950 op te pikken, zijn iets trager dan de ander genoemde kaarten, maar koop je al voor 8 tientjes, en op 1080p is er nog best fatsoenlijk mee te gamen.

Normaal is mijn standaard advies voor een fatsoenlijke gebruikte altijd een r9 290 (is gewoon rx 570 performance of iets hoger), maar die prijzen zijn sinds de mining hype verdubbeld, en daardoor verlies er mogelijk meer geld aan als je hem weer kwijt wilt. En je moet oppassen of je voeding zo'n ding trekt.
Het ligt er ook aan wat @nadim nu heeft en wil. Persoonlijk ga mijn 7950 eindelijk vervangen als ik mijn RX580 eindelijk ontvang. Ooit dus. :P
Voor 2016 en 2017 games is die gewoon net te weinig geworden en wat oudere games hebben ook wel wat baat bij meer, maar draaien nog goed. Het nadeel is dat deze en de vele rebrands ook al in trek zijn bij miners...
nelizmastr schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:38:
Waarom geen 1060 6GB? Buiten DX12 nog altijd iets sneller dan de 480 en is ook voor minder dan 300 te koop.
Omdat ze bijna niet meer te leveren zijn onder de €300 of ze hebben een slechte koeler, de RX580 sneller is, en dan is er nog DX12. De GTX1060 6GB is gewoon niet erg interessant voor het huidige prijspunt, en omdat er ook al leveringsproblemen zijn.

Je hebt meer aan een 970, en dan voor Vega 11 gaan als die er zijn over een aantal maanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadim
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:44:
[...]

Het ligt er ook aan wat @nadim nu heeft en wil. Persoonlijk ga mijn 7950 eindelijk vervangen als ik mijn RX580 eindelijk ontvang. Ooit dus. :P
Voor 2016 en 2017 games is die gewoon net te weinig geworden en wat oudere games hebben ook wel wat baad bij meer, maar draaien nog goed. Het nadeel is dat deze en de vele rebrands ook al in trek zijn bij miners...

[...]

Omdat ze bijna niet meer te leveren zijn onder de €300 of ze hebben een slechte koeler, de RX580 sneller is, en dan is er nog DX12. De GTX1060 6GB is gewoon niet erg interessant voor het huidige prijspunt, en omdat er ook al leveringsproblemen zijn.

Je hebt meer aan een 970, en dan voor Vega 11 gaan als die er zijn over een aantal maanden. :)
@nelizmastr future proofing over het algemeen. DX12 spellen doen het veel beter op de RX 580 versies. 8gb vs 6gb is ook een pluspunt. De 1060 heeft nu ook al leveringsproblemen en heb geen zin 350 te betalen voor een kaart die in mijn ogen minder future proof is.

Op dit moment heb ik GEEN videokaart in mijn systeem zitten haha |:( ik zit nu te gamen op mijn intel HD graphics 630 8)7 want had niet genoeg geld om de videokaart bij het systeem te kopen maar had wel al een pc nodig. De intel gamed nog best goed op low-requirement spellen zoals csgo, league en overwatch maar ik wil toch wel wat zwaardere spellen spelen en dan heb je gwn een betere nodig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
Je kan ook vaak genoeg Via PayPal betalen. En ben je beter beschermt als IDeal. Of je kiest voor de optie onder rembours. Dan betaal je aan de postbode. En zolang die niet langs komt is je geld veilig(al betaal je daar wel wat neer voor).

Andere optie is een fury 2de hands kopen. Iets meer power. Tegen ook wat meer stroomverbruik.(daarom niet interessant voor minners). En als je er 1 in de buurt haalt kan je met een beetje geluk nog vanavond gamen😄

[ Voor 32% gewijzigd door loki504 op 17-06-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:58

Eren

Boss of this gym

loki504 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:28:
Je kan ook vaak genoeg Via PayPal betalen. En ben je beter beschermt als IDeal. Of je kiest voor de optie onder rembours. Dan betaal je aan de postbode. En zolang die niet langs komt is je geld veilig(al betaal je daar wel wat neer voor).

Andere optie is een fury 2de hands kopen. Iets meer power. Tegen ook wat meer stroomverbruik.(daarom niet interessant voor minners). En als je er 1 in de buurt haalt kan je met een beetje geluk nog vanavond gamen😄
Ik kijk regelmatig naar V&A en de Fury is ook flink in prijs gestegen. Alles van een r290 tot de Fury is flink gestegen. Hij kan liever momenteel een tweede hands 970 halen en later weer doorverkopen sinds die kaart de waarde goed vasthoud.

4HEad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadim
Ik heb een tweedehands MSI GTX 970 gekocht, dank voor alle tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Voor 450 euro :? 7(8)7 ;( Dat is wel heel erg. Daarvoor heb je een prima 1070.
Blurgh coinmining :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calyptus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 09:23
NO_Excuses schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Voor 450 euro :? 7(8)7 ;( Dat is wel heel erg. Daarvoor heb je een prima 1070.
Blurgh coinmining :r
Ik heb mn 1080 voor 512 euro gekocht vorige week... Zelfs de prijzen van de 1070 swingen de pan uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaldop
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-04 08:30
Ik zoek ook al de heletijd de msi rx 580 maar kan ze ook nergens vinden. Weet iemand een alternatief want zelf heb ik de msi gtx 1070 op het oog als alternatief. Alleen die prijs ligt gelijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De R9 serie, maar die prijzen zijn ook lichtelijk aan't stijgen.
@ErenIT jai k heb mijn fury x in januari ofzo gekocht (2dehands) voor 312€, nu zitten ze tegen de 450€ aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Damic op 21-06-2017 21:19 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lichtelijk? Een R9 290 hoort €125 te kosten en de 290X €150-175 dus wat ze al een geruime tijd gekost hebben (en wat ze prijs/performance ook horen te kosten) maar kijk eens wat er nu op V%A gebeurt.
Er is vanavond zelfs een DEFECTE R9 290 voor €95 weggegaan. Tokkies. 8)7
Hier nog zo eentje, 275 euro voor een 290X:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 met Arctic Accelero Xtreme III

RX serie kun je serieus rustig vergeten, nergens leverbaar of tegen woekerprijzen bovendien ook geen bijster hoge performance, kun je net zo goed een GTX1060 6GB nemen.
GTX 1070 is ook nergens leverbaar en wat op V&A komt verkoopt binnen een paar minuten/uren.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skdevil
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 13:04
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 00:24:
Lichtelijk? Een R9 290 hoort €125 te kosten en de 290X €150-175 dus wat ze al een geruime tijd gekost hebben (en wat ze prijs/performance ook horen te kosten) maar kijk eens wat er nu op V%A gebeurt.

RX serie kun je serieus rustig vergeten, nergens leverbaar of tegen woekerprijzen bovendien ook geen bijster hoge performance, kun je net zo goed een GTX1060 6GB nemen.
GTX 1070 is ook nergens leverbaar en wat op V&A komt verkoopt binnen een paar minuten/uren.
Het is meer een kwestie van goed in te gaten houden.
Ik heb gisterenavond nog een RX580 (Asus) gezien die op voorraad was tegen een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:10
Ik heb in April een 1060 gekocht. De prijzen zijn niet enorm veranderd, ze waren gewoon even wat minder in mei.
Kijk maar naar de prijsontwikkeling van een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YWDPYzz.png

Het is en blijft gewoon duur ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58

Of het zo hoort weet het niet. Die kaarten zijn imo altijd underprices geweest in tijden dat minen niet interessant is. Dat komt waarschijnlijk doordat er heel veel in omloop zijn door de mining hype van een paar jaar terug.

Gezien de nieuw prijs van de 480 toen die niet overpriced waaren is een 290 voor 125 een steal deal. Ook vergeleken met de 970 en 980 waar de 290 in moderne games niet echt voor onder doet (in oudere games is het een ander verhaal dan is de 980 sneller).
Maar andere kaarten zijn duidelijk overpriced.

Op dit moment zijn al die kaarten geschikt voor mining erg duur. 79xx, 280(X), 290/390(X), Fury ,1060, 1070 en 1080.

Maar wat wil je als er zo veel te verdienen valt.

Ik heb wat kaarten van mijn GPU verzameling aan het werk gezet:
2x7970
1x7990
1x290X
1x295X2

Die zijn samen goed voor 130 euro winst (170 gemined 39 stroom kosten) Zelfs in nederland is het nu rendabel. Nu is het de vraag hoe lang deze bubbel stand gaat houden. Voor hetzelfde geld is het over 1-2 maanden voorbij. Wellicht gaat het nog wel een half jaar of jaar zo door.

Maar wel jammer voor d emensen die willen gamen. Op dit moment zijn wat oudere kaarten of een 970/980 de beste keuze omdat die niet zo goed geschikt zijn voor minen.
Afhankelijk van wat je nu hebt zo iets halen of het even uit proberen te zitten.

Als de boel crashed heb je die 580's straks voor 150 euro of wellicht minder.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn deze kaarten goed voor mining?
mvg,

pricewatch: Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB
Modbreak:Als je vraag geen eigen topic waard is, is het een offtopic post in andermans topic zeker niet waard.

Begin eens met zelf op zoek te gaan naar een antwoord, kom je er niet uit, open dan een eigen topic die voldoet aan Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 44% gewijzigd door dion_b op 22-06-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest je ze goed vinden,(gigabyte radeon rx580 8gb) dan kan ik u misschien helpen.

Ps voor de moderator : mijn excuses, mijn vorige post was niet bedoeld voor eigen advies.

Mvg, Lazzaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 16:35:
Moest je ze goed vinden,(gigabyte radeon rx580 8gb) dan kan ik u misschien helpen.

Ps voor de moderator : mijn excuses, mijn vorige post was niet bedoeld voor eigen advies.

Mvg, Lazzaro
Groeten is niet nodig op het forum, sterker nog, het mag niet eens 8)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Grappig, komt dit allemaal door de Ethereum-hype? Ik heb pakweg 1.5 jaar geleden alweer denk ik, een ex-mining R9 290 voor 150 gekocht, dat was toen echt een dumpprijs (V&A aangeboden: Asus R9290-4GD5. Blijkbaar zijn die dus nu ook nog steeds dat soort prijzen, of zelfs hoger?

Heb zelf een GTX 970 sinds januari, maar zie dat er weinig potentiële tweedehands upgrades zijn voor ~ 200. Hoop dat de miningbubble weer klapt, dan heb je vaak videokaarten voor dumpprijzen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Ik heb toch maar een Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8GB (RGB op je videokaart? But why? Het is dat dit de beste kaart is op het gebied van koeling en stroomaansluitingen rond de 300 eu, maar anders... :/ ) besteld bij 4launch: Het is nu wel zo'n 30 euro duurder dan op zijn laagste punt, maar in deze tijden moet je toch wat :p De levertijd is natuurlijk totaal geen peil op te trekken, maar dan sta ik tenminste érgens in de rij. En mocht er iets veranderen in die tijd (miners stoppen er massaal mee en dumpen al hun kaarten, vega aankondiging blaast iedereen weg) dan annuleer ik hem gewoon. Mocht er niks veranderen, dan heb ik in twee of drie week (hopelijk) toch een nieuwe kaart :p Hier en daar las ik dat je dan soms beter voor een 1070 kon gaan, maar hier in NL beginnen die ook al bij de 400 euro. Barre tijden voor gamers die slechts één nieuwe kaart zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Garwinski schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:54:
Ik heb toch maar een Gigabyte AORUS Radeon RX 580 XTR 8GB (RGB op je videokaart? But why? Het is dat dit de beste kaart is op het gebied van koeling en stroomaansluitingen rond de 300 eu, maar anders... :/ ) besteld bij 4launch: Het is nu wel zo'n 30 euro duurder dan op zijn laagste punt, maar in deze tijden moet je toch wat :p De levertijd is natuurlijk totaal geen peil op te trekken, maar dan sta ik tenminste érgens in de rij. En mocht er iets veranderen in die tijd (miners stoppen er massaal mee en dumpen al hun kaarten, vega aankondiging blaast iedereen weg) dan annuleer ik hem gewoon. Mocht er niks veranderen, dan heb ik in twee of drie week (hopelijk) toch een nieuwe kaart :p Hier en daar las ik dat je dan soms beter voor een 1070 kon gaan, maar hier in NL beginnen die ook al bij de 400 euro. Barre tijden voor gamers die slechts één nieuwe kaart zoeken.
Mijn RX480 is net overleden (dus ik heb nu m'n oude HD7950 er weer in zitten...) Ik heb dus inderdaad 1 nieuwe kaart nodig. Het liefst blijf ik bij AMD, met name vanwege gevoel (het is heel lang geleden dat ik er een NVidia erin had zitten...), maar als ze zo lastig te krijgen zijn, moet ik misschien toch eens naar die 1060 gaan kijken.. Of bestellen en hopen dat hij ooit eens komt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Wailing_Banshee schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:19:
[...]

Mijn RX480 is net overleden (dus ik heb nu m'n oude HD7950 er weer in zitten...) Ik heb dus inderdaad 1 nieuwe kaart nodig. Het liefst blijf ik bij AMD, met name vanwege gevoel (het is heel lang geleden dat ik er een NVidia erin had zitten...), maar als ze zo lastig te krijgen zijn, moet ik misschien toch eens naar die 1060 gaan kijken.. Of bestellen en hopen dat hij ooit eens komt.
Je hebt toch nog wel garantie op die RX480? Ik zou voor de tussentijd dan misschien een kaartje voor 100 euro ofzo op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

Jelmer93 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:22:
[...]

Je hebt toch nog wel garantie op die RX480? Ik zou voor de tussentijd dan misschien een kaartje voor 100 euro ofzo op de kop tikken.
Als het goed is wel, ik heb gisteren gelijk een mailtje gestuurd. Maar ik ga altijd maar even uit van het slechtste nieuws: niet te repareren. Dan zou er toch een nieuwe kaart moeten komen, waar die ook van betaald mogen worden.

En dat kaartje van 100 euro ofzo heb ik er nu weer in zitten, mijn Radeon HD7950, die werkt nog perfect. Alleen zou ik voor oktober wel een nieuwe willen hebben...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:58
nadim schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:20:
Zomer komt eraan, had voor een kaart gespaard en zie nu dat er bijna (of helemaal) geen rx 480/rx 580 varianten leverbaar zijn.... ik zoek nog naar een versie voor max 320 euro, geen gekke 400+ euro prijzen want dan kan ik beter een 1070 kopen. Iemand nog een winkeltje gezien die ze aanbiedt? heb zelf gezocht maar geen geluk |:(
Ze zijn niet leverbaar door cryptomining. Voordeel is wel, zodra de bubbel knapt, kun je die kaarten voor een prikkie ophalen.

Ik had een jaar of 3 geleden hetzelfde met mijn 290x, voor 130 euro toen kunnen halen.

Alleen op korte termijn heb je er niets meer aan natuurlijk. Dus een 1060 halen is geen optie? Of is die ook al niet meer leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Adlermann schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Ze zijn niet leverbaar door cryptomining. Voordeel is wel, zodra de bubbel knapt, kun je die kaarten voor een prikkie ophalen.

Ik had een jaar of 3 geleden hetzelfde met mijn 290x, voor 130 euro toen kunnen halen.

Alleen op korte termijn heb je er niets meer aan natuurlijk. Dus een 1060 halen is geen optie? Of is die ook al niet meer leverbaar.
Tja, die kaarten worden wel echt mishandeld en of ze nog lang meegaan is meer een gok dan een gegeven. Voor een dumpprijs kan je het natuurlijk wagen, maar 2/3 van de aanschafwaarde zou ik er al niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Wailing_Banshee schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:19:
[...]

ik ben uiteindelijk voor een Fury Nano gegaan op V&A voor 300 euro, op zich een goede deal vond ik, aangezien hij vaak net iets sneller/krachtiger is dan een 580, al helemaal met een overklok naar Fury X snelheden. En al helemaal omdat ik die deal al rond heb, en die bestelde 580 er nu waarschijnlijk nog niet zou zijn (ik heb hem geannuleerd zodra ik die Nano kocht) :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:54
Heeft AMD niet inmiddels de productie opgevoerd om aan de vraag te voldoen? Lijkt mij een buitenkans nu de vraag behoorlijk groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjeball
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03-2024
Erwin1967 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:13:
Heeft AMD niet inmiddels de productie opgevoerd om aan de vraag te voldoen? Lijkt mij een buitenkans nu de vraag behoorlijk groot is.
De productie zal vast en zeker opgevoerd zijn, anders is AMD wel heel erg dom bezig maar de vraag is gewoon belachelijk groot... Ik heb 18-6 een Gigabyte Aorus rx580 4GB besteld in de hoop dat de 4gb versie sneller leverbaar zou zijn. Helaas, vanmorgen bericht gekregen dat de levering weer een week is uitgesteld naar 12-7.

Ik begin me af te vragen of er überhaupt iemand is die de afgelopen 2 weken een nieuwe rx580 mocht ontvangen. :O

[ Voor 6% gewijzigd door Pietjeball op 05-07-2017 00:44 . Reden: typo's... slaapkop mode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:56
DaniëlWW2 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:24:
[...]

Tja, die kaarten worden wel echt mishandeld en of ze nog lang meegaan is meer een gok dan een gegeven. Voor een dumpprijs kan je het natuurlijk wagen, maar 2/3 van de aanschafwaarde zou ik er al niet voor betalen.
Mishandeld? Hangt er vanaf waar je hem vandaan haalt. Bij Beunhaas om de hoek? Ja misschien. Maar ik heb mijn r9 290 bij een miner vandaan die er nog een 130.... had draaien. En die stonden in een stof vrije ruimte en de temperatuur was daar niet prettig zo koud. En 24/7 contante load is niet erg voor een kaart. Contant verwisselen van snelheden en aan/uitzetten is ook niet fijn voor een GPU. Dus ik zou ze zeker niet direct afschrijven.
Pagina: 1