Toon posts:

SCO unix probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb hier en sco unix machine staan. Dit was de server voor ons oude erp systeem. Nou staat er elke morgen the system is down, hoe kan dit?

Ik weet dat er volgens mij een reboot scriptje in zat..... hoe kan ik achterhalen wat er verkeerd gaat, en vooral, hoe ik dit weer goed krijg.

ps /me is unix/linux leek

Verwijderd

kijk eens in je crond (/etc/conrd.d ofzo) of er om de zoveel tijd een script wordt gestart die het system down brengt.....

Lukt dit niet, laat dan een dagje in een van de console "tail -0f /var/log/messages > /tmp/log" uitvoeren en kijk de volgende morgen naar de laatste regels van /tmp/log, misschien dat dan duidelijk wordt waarom de computer gereboot wordt.

Maarruhhhhh, een newbie met SCO? :P Kun je voor mij een HP-UX regelen? :D

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
De vraag is niet waarom het systeem down gaat eens in de zoveel tijd: de vraag is waarom het systeem down blijft. Als er één of ander scriptje is wat het systeem automatisch laat rebooten (b.v. voor backupdoeleinden) zou ik dat niet zonder meer uitschakelen. Je zult inderdaad in de logfiles op zoek moeten gaan naar informatie omtrend de reden dat het systeem niet vanzelf restart. Daar hoef je overigens niet voor te tailen, die info staat al in /var/adm/messages.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Niet opnieuw starten is een verkeerde aanroep van init waarschijnlijk. Systeem helemaal downbrengen zonder reboot is runlevel 0, downbrengen met reboot is runlevel 6.

Wat je het beste kunt doen, is even de scoadmin starten (in de GUI of in de console), daar de Task Manager kiezen (of 'scoadmin task' in de console), en daar de task editten die het systeem reboot. Er staat waarschijnlijk een regel met "init 0" erin, dat moet je veranderen in "init 6".
Het kan ook zijn dat de task het script "shutdown" gebruikt, verander dan de regel met "shutdown -i0 -y [evt andere parameters]" in "shutdown -i6 -y [evt andere parameters]".