Help!! Bij gebruik Bluetooth (Spotify) via mijn Onkyo receiver (TX-NR828) gaat de TV altijd aan
Wij hebben een HDMI kabel aangesloten en ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen. Wie kan me helpen?

Het zou handig zijn als je zou vermelden welke instellingen je na bent gelopen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. Overigens zoek je naar "HDMI CEC". Hoe dat op een Onkyo dan wel de niet genoemde TV heet en wat de gevolgen zijn van die optie uitschakelen mag je zelf uitzoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:57:
...ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:03 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het zou handig zijn als je zou vermelden welke instellingen je na bent gelopen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. Overigens zoek je naar "HDMI CEC". Hoe dat op een Onkyo dan wel de niet genoemde TV heet en wat de gevolgen zijn van die optie uitschakelen mag je zelf uitzoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:57:
...ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen.
[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:03 ]
Samsung smart tvHegeman schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:57:
Welke TV heb je aangesloten?
Ben hier nieuw en redelijk a-technisch heb mbv handleiding eea nagelopen maar zie eigenlijk niets duidelijks (zoiets als Beeldscherm uit)...heb volgens mij dat CEC al eerder veranderd en dan bleek dat bij gebruik van de DVD de geluidsinstelling weer niet OK waren..FeaR schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:00:
[...]
Het zou handig zijn als je zou vermelden welke instellingen je na bent gelopen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. Overigens zoek je naar "HDMI CEC". Hoe dat op een Onkyo dan wel de niet genoemde TV heet en wat de gevolgen zijn van die optie uitschakelen mag je zelf uitzoeken.
Nieuw is geen reden om de regels niet te volgenVerwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:23:
[...]
Ben hier nieuw en redelijk a-technisch heb mbv handleiding eea nagelopen maar zie eigenlijk niets duidelijks (zoiets als Beeldscherm uit)...heb volgens mij dat CEC al eerder veranderd en dan bleek dat bij gebruik van de DVD de geluidsinstelling weer niet OK waren..
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:43 ]
Opzich werkt de CEC aanpassing alleen gaat de receiver dan niet meer aan als ik TV wil kijken (via surroundgeluid en niet via de boxen van de TVFeaR schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]
Nieuw is geen reden om de regels niet te volgen. Zo is er ook de regel om niet twee keer achter elkaar te posten maar het vorige bericht te wijzigen zodat je niet binnen 24 uur je eigen toch omhoog schopt.
"Beeldscherm uit" lijkt mij meer een optie voor een TV als je bijvoorbeeld muziek of radio luistert en niet wil dat de TV dan beeld geeft. In ieder geval geen optie voor een receiver.
HDMI CEC heeft niets te maken met geluidsinstellingen, dus die reden gaat niet op. HDMI CEC zorgt bijvoorbeeld voor communicatie tussen de diverse devices die met HDMI verbonden zijn zodat men bijvoorbeeld één remote kan gebruiken voor de TV en de receiver. HDMI CEC zorgt ook voor het aan- en uitschakelen van bijvoorbeeld de TV als de receiver aan wordt gezet. Iets wat je niet wilt en waarom je HDMI CEC dus uit moet zetten. Dat is het eerste wat ik altijd voorstel om te proberen als apparaten verbonden met HDMI gekke dingen doen.
Dat heb ik toch gezegd? HDMI CEC uitzetten is de oplossing omdat de TV dan geen signaal meer krijgt van de receiver om aan te gaan. Echter verlies je dan de functie om wel aan te gaan als je wilt. Het is zwart-wit: aan of uit, met HDMI CEC is het of alles of niets. Feit blijft dat HDMI CEC in theorie leuk klinkt maar in de praktijk veelal niet doet wat je wilt. Zoals ook hier.Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:50:
[...]
Opzich werkt de CEC aanpassing alleen gaat de receiver dan niet meer aan als ik TV wil kijken (via surroundgeluid en niet via de boxen van de TV
Maar dan bereik je nog niet wat TS wil: de ene keer wel de TV aan en de andere keer niet. Volgens mij zijn er receivers of komen er receivers waar je aan kan geven op welke input source je HDMI CEC aan wil hebben. Dan kan je pure audio bronnen uitschakelen. De Onkyo TX-NR828 heeft slechts twee opties, HDMI CEC aan of uit.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:14:
Bij Samsung kun je het inschakelen van je tv door je receiver uitzetten.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq