Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!! Bij gebruik Bluetooth (Spotify) via mijn Onkyo receiver (TX-NR828) gaat de TV altijd aan :/ Wij hebben een HDMI kabel aangesloten en ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen. Wie kan me helpen?

Beste antwoord (via FeaR op 18-06-2017 15:22)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:57:
...ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen.
Het zou handig zijn als je zou vermelden welke instellingen je na bent gelopen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. Overigens zoek je naar "HDMI CEC". Hoe dat op een Onkyo dan wel de niet genoemde TV heet en wat de gevolgen zijn van die optie uitschakelen mag je zelf uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Welke TV heb je aangesloten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:57:
...ben allerlei instelling nagegaan maar kan niet vinden hoe dit te veranderen.
Het zou handig zijn als je zou vermelden welke instellingen je na bent gelopen. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet en dat mis ik in deze. Overigens zoek je naar "HDMI CEC". Hoe dat op een Onkyo dan wel de niet genoemde TV heet en wat de gevolgen zijn van die optie uitschakelen mag je zelf uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Samsung smart tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:00:
[...]

Ben hier nieuw en redelijk a-technisch heb mbv handleiding eea nagelopen maar zie eigenlijk niets duidelijks (zoiets als Beeldscherm uit)...heb volgens mij dat CEC al eerder veranderd en dan bleek dat bij gebruik van de DVD de geluidsinstelling weer niet OK waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
En als je de HDMI kabel loskoppelt, dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:23:
[...]
Ben hier nieuw en redelijk a-technisch heb mbv handleiding eea nagelopen maar zie eigenlijk niets duidelijks (zoiets als Beeldscherm uit)...heb volgens mij dat CEC al eerder veranderd en dan bleek dat bij gebruik van de DVD de geluidsinstelling weer niet OK waren..
Nieuw is geen reden om de regels niet te volgen ;) . Zo is er ook de regel om niet twee keer achter elkaar te posten maar het vorige bericht te wijzigen zodat je niet binnen 24 uur je eigen toch omhoog schopt.

"Beeldscherm uit" lijkt mij meer een optie voor een TV als je bijvoorbeeld muziek of radio luistert en niet wil dat de TV dan beeld geeft. In ieder geval geen optie voor een receiver.

HDMI CEC heeft niets te maken met geluidsinstellingen, dus die reden gaat niet op. HDMI CEC zorgt bijvoorbeeld voor communicatie tussen de diverse devices die met HDMI verbonden zijn zodat men bijvoorbeeld één remote kan gebruiken voor de TV en de receiver. HDMI CEC zorgt ook voor het aan- en uitschakelen van bijvoorbeeld de TV als de receiver aan wordt gezet. Iets wat je niet wilt en waarom je HDMI CEC dus uit moet zetten. Dat is het eerste wat ik altijd voorstel om te proberen als apparaten verbonden met HDMI gekke dingen doen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 17-06-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:41:
[...]

Nieuw is geen reden om de regels niet te volgen ;) . Zo is er ook de regel om niet twee keer achter elkaar te posten maar het vorige bericht te wijzigen zodat je niet binnen 24 uur je eigen toch omhoog schopt.

"Beeldscherm uit" lijkt mij meer een optie voor een TV als je bijvoorbeeld muziek of radio luistert en niet wil dat de TV dan beeld geeft. In ieder geval geen optie voor een receiver.

HDMI CEC heeft niets te maken met geluidsinstellingen, dus die reden gaat niet op. HDMI CEC zorgt bijvoorbeeld voor communicatie tussen de diverse devices die met HDMI verbonden zijn zodat men bijvoorbeeld één remote kan gebruiken voor de TV en de receiver. HDMI CEC zorgt ook voor het aan- en uitschakelen van bijvoorbeeld de TV als de receiver aan wordt gezet. Iets wat je niet wilt en waarom je HDMI CEC dus uit moet zetten. Dat is het eerste wat ik altijd voorstel om te proberen als apparaten verbonden met HDMI gekke dingen doen.
Opzich werkt de CEC aanpassing alleen gaat de receiver dan niet meer aan als ik TV wil kijken (via surroundgeluid en niet via de boxen van de TV 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:50:
[...]
Opzich werkt de CEC aanpassing alleen gaat de receiver dan niet meer aan als ik TV wil kijken (via surroundgeluid en niet via de boxen van de TV 8)7
Dat heb ik toch gezegd? HDMI CEC uitzetten is de oplossing omdat de TV dan geen signaal meer krijgt van de receiver om aan te gaan. Echter verlies je dan de functie om wel aan te gaan als je wilt. Het is zwart-wit: aan of uit, met HDMI CEC is het of alles of niets. Feit blijft dat HDMI CEC in theorie leuk klinkt maar in de praktijk veelal niet doet wat je wilt. Zoals ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij Samsung kun je het inschakelen van je tv door je receiver uitzetten.
Andersom is vaak wel handig: receiver uit/aan met je tv mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:14:
Bij Samsung kun je het inschakelen van je tv door je receiver uitzetten.
Maar dan bereik je nog niet wat TS wil: de ene keer wel de TV aan en de andere keer niet. Volgens mij zijn er receivers of komen er receivers waar je aan kan geven op welke input source je HDMI CEC aan wil hebben. Dan kan je pure audio bronnen uitschakelen. De Onkyo TX-NR828 heeft slechts twee opties, HDMI CEC aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK dan zijn we er volgens mij uit, ik had gehoopt dat er nog een instellingen was of een "weetje" maar het kan dus niet of nog niet...zal het in voorkomende gevallen wel instellen en dan later weer uitzetten..bedankt in ieder geval voor het meedenken 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Onkyo tx-nr609 uit 2011 en de functie werkt bij mij prima.

Situatie:
Samsung smart tv uit 2016 via de HDMI (arc) ingang van de tv naar de monitor out van de receiver.
Een kpn itv decoder met HDMI op de cabl/sat ingang van de receiver.
Een ott mediabox met HDMI op de pc ingang van de receiver.
Een google chromecast audio op de db/dvd analoge audio in (jacket>r/w tulp).

Instellingen:
Op de tv heb ik de Anynet+ (HDMI-CEC) aan staan en het geluid via HDMI als geluidsuitvoer.
Op de receiver staat de HDMI Regeling (RIHD) aan, HDMI-Trough op automatisch, TV audio-uitgang op automatisch en de Audio retour op uit.

Als ik via de AB van de tv aan zet dan gaat zowel de tv als de receiver aan.
Als ik via de AB van de receiver de receiver aan zet dan gaat alleen de receiver aan en kan ik de andere bronnen (chromecast voor spotify en NET voor online radio) benaderen zonder dat de tv aan gaat.

Staat niets aan en ik wil radio of chromecast audio luisteren dan pak ik de ab van de receiver en zet de receiver aan.
Staat niets aan en ik wil tv kijken dan pak ik de ab van de kpn en zet de tv en itv aan en alles springt aan incl. de receiver op de juiste bron.

Staat de tv aan en ik wil radio of chromecast audio luisteren dan pak ik de ab van de kpn en doe de tv en itv uit, daarna pak ik de ab van de receiver en zet de receiver aan.

Werkt prima op deze manier.
Pagina: 1