Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opmerking en vraag over een Canon EOS M10,

is het andere M10 eigenaars al opgevallen dat de menu-optie "beeldomkeren" (eerste menu, vijfde optie) gewoon helemaal niet werkt? :? (of is het een incidenteel foutje van mijn camera? wil ik wel even weten.)

M.a.w., ONGEACHT of die "beeldomkeren" optie nou uit of aan staat, keert het beeld op het scherm sowieso 180 graden om als je het scherm omhoog klapt. Maar dat vind ik vreemd want het laat dan wel vermoedens toe over evt. andere niet of niet goed functionerende menu- of camera-opties.

(Waarvoor die optie aanwezig is is me sowieso een raadsel.)

Relevante software en hardware die ik gebruik: Het gaat over de Canon EOS M10 IS STM wit, als complete kit (dus body én objectief) gekocht.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Ik heb natuurlijk al een firmware versie gevonden maar het versienr. is niet hoger dan wat er in zit en nog afgezien daarvan gaat het wel om een spiksplinternieuwe camera en flashen is beetje eng en ook met het oog op een evt retournering moet ik nog even wachten met flashen.

blijft over de uiteindelijke vraag: Is "beeldomkeren" uit of aan ook een loze menuoptie bij andere M10's???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 18:16 . Reden: typografie ]

Alle reacties

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 23:15
Is de optie 'beeldomkeren' niet enkel van toepassing op het terugkijken van foto's? Waarbij foto's genomen in portretstand (kwartslag gedraaid) worden gekeerd als je de camera normaal vasthoud.

Ben niet thuis in Canon menu's maar mijn gevoel zegt dat hier een vertaal of interpretatie fout in het spel kan zijn.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh oh ja dat kan ook nog :-) Dank je wel voor het meedenken Sato! :) (let wel! dit is de eerste uitgebreide camera die ik heb dus is het in het algemeen allemaal nog erg nieuw en onbekend)

Net even geprobeerd, een in portret-stand gemaakte foto keert wel wel mooi beeldvullend om als je bij het bekijken de camera ook 90 graden draait maar dan nog maakt het niet uit of menu-optie "beeldomkeren" nou uit of aan staat... kortom, waar kan die optie nou toch op slaan??

(of de firmware van de M10 zou door Canon deels gekopieerd moeten zijn van een vorige EOS camera waarbij deze optie er dan wel doorheen is geslipt maar niet meer wordt herkend door de nieuwe electronische circuits o.i.d. van de M10)

wat trouwens leuk is van deze camera dat ie me doet denken aan m'n allereerste hema boxje ;w , daar keek je naar omlaag in de zoeker, dat kan bij deze ook weer als je het display 90 graden opklapt (naar horizontaal-stand) Nou ja, alleen in landschap-stand dan... En als ik de beeldratio op 1:1 zet (vierkant dus) is het net zo'n dure rolleiflex 8)

update!:

gisteren naar de me***markt geweest, de M10 daar deed precies hetzelfde als de mijne wat betreft het 180 omklappen van het scherm dus zou het bijna wel móeten gaan over het "beeldomkeren" bij het bekijken van foto's.

k.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 10:54 . Reden: toevoeging update enz. ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-11 08:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Al gekeken in de handleiding toevallig? ;)

Daarmee gaat dit topic - net als je andere topics - ook op slot. Je kan dit soort dingen makkelijk opzoeken en proberen, daar is de handleiding en evt Google voor.

[ Voor 36% gewijzigd door Ventieldopje op 18-06-2017 14:22 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Dit topic is gesloten.