Toon posts:

Mark Levinson..

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, mijn eerste post in Audio....

Ik wil me eerst ff voorstellen... Ik ben dus Bert... Ik woon (nog) in enschede, en zit sinds een jaar of 5 in het Audio gebeuren...
Heb een hele waslijst met ellende over mijn geluid achter de rug, wat opgelost is met de aanschaf van een Mark levinson 331.
Die heb ik echter vanwege de enorrrrum hoge prijs terug moeten brengen...
Zijn er zielen onder jullie die toch een redelijk alternatief voor me hebben? of moet ik gewoon mijn huis verkopen en voor de ML sparen????

Mijn huidige line-up:
Tannoy D-900 Hoofdspeakers,
Mordaunt Short T-1000 Center,
Tannoy M-2 Surround
Overal Audio Note XL kabel
Rel Stadium II Subwoofer,
***kenwood ac-3 surroundbakkie avr 2800 :(

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12 16:29
Je kan je huis verkopen en in een doos gaan leven alleen heb je dan wat nadelen
Nadeel:
1. Slechte stroom voorziening.
2. Ik weet niet hoe die set in een doos speelt.
3. mischien wat slechte inbraak beveiliging
Voordeel:
1. Geen vaste buren.
2. kan bijna overal wonen.

Maar ik raadt je toch aan om voor een iets goedkopere te gaan of mischien een ander merk ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
da's dus mijn vraag....
Heb je suggesties?

Ik heb hier iets gezien dat leek er sprekend op... Merk is Vincent.
echt een kopie van de ML op uiterlijk dan...
Iemand ervaringen daarmee?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 14:26 schreef mweert het volgende:
Je kan je huis verkopen en in een doos gaan leven alleen heb je dan wat nadelen
Nadeel:
1. Slechte stroom voorziening.
2. Ik weet niet hoe die set in een doos speelt.
3. mischien wat slechte inbraak beveiliging
Voordeel:
1. Geen vaste buren.
2. kan bijna overal wonen.

Maar ik raadt je toch aan om voor een iets goedkopere te gaan of mischien een ander merk ofzo.
Hahaha LOL :+

Verwijderd

Heb weleens van Mark Levinson gehoord maardat was dan als auto radio maar is superduur spil man. Fl 50.000 ofzo misschien minder. Verkoop je auto of koop een Bang&Olufsen ook super kwaliteit. :)

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06-2022
Je kunt ook voor een ML 383 gaan (occ. NLG 17500, nieuw NLG 19800. Klinkt iets minder als een 331, staat tegenover dat gezien het feit dat het een int. amp is je geen voorversterker nodig hebt. Een die Tannoy's trekt hij ook goed (alleen de frontspeakers, ook de 331 is alleen een stereo-versterker). Optie?

Verwijderd

kijk eens naar Jeff Rowland...heeft ook een cleane sound net als de ML aleen de prijs is iets minder (iets minder hè..niet veel)
of kijk eens naar een occasion

wat zijn je eisen? als je een cleane sound wil & rust & vermogen is er eigelijk aleen ML & JR
krell is ook een optie is iets minder clean en iets minder rustig
maar het laag is echt top!!

edit

vincent nog nooit van gehoort
ML autoradio ...ja dat kan want ze maken muziek instalaties voor lexus

Verwijderd

ML is ook een beetje overkill met jouw speakers...

• utlover
  • Laatst online: 13-06-2022
Op vrijdag 06 juli 2001 16:21 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Er zijn zeker betere speakers voor de ML te vinden, da's waar. Maar nu een ML kopen en later betere speakers erbij is natuurlijk wel een interessante optie!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 16:23 schreef utlover het volgende:

[..]

Er zijn zeker betere speakers voor de ML te vinden, da's waar. Maar nu een ML kopen en later betere speakers erbij is natuurlijk wel een interessante optie!
Vooral als je er geen geld voor hebt, uiteraard...

Ik ben met Jag vorige week ook wezen luisteren naar die D700's, en ik vond ze zelf wel vrij mooi klinken. We hebben ze toen gehoord op een accuphase versterker van 6000 piek. Volgens Kritz_c was dat niet zo'n goeie, en hadden we beter op een myrad of een Marantz kunnen luisteren... Zijn pa importeert die Tannoys. Je zou die amps eens een kans kunnen geven, toch?

Dat kan al voor minder dan 10.000 piek, en ik weet zeker dat dat ook mooi moet kunnen klinken!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 14:46 schreef ChicaneBT het volgende:
Heb weleens van Mark Levinson gehoord maardat was dan als auto radio maar is superduur spil man. Fl 50.000 ofzo misschien minder. Verkoop je auto of koop een Bang&Olufsen ook super kwaliteit. :)
Jij hebt duidelijk dus nog nooit ML gehoord op echte speakers....
Je bent namelijk nu echt appels met peren aan het vergelijken.....
Nee.... Ik ga hier verder echt NIET op in...
alleen dat ze echt geen 50 mille kosten.
Mijn 331 kon ik 2e hands voor 9,5 krijgen

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 16:55 schreef bertbal het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk dus nog nooit ML gehoord op echte speakers....
Je bent namelijk nu echt appels met peren aan het vergelijken.....
Nee.... Ik ga hier verder echt NIET op in...
alleen dat ze echt geen 50 mille kosten.
Mijn 331 kon ik 2e hands voor 9,5 krijgen
Ik kan me overigens ook nie voorstellen dat ze autoradio's maken... Ik dacht altijd dat Becker zo'n beetje de top was daarin... :)

Maareh, die Tannoy kan je toch ook heel mooi aansturen met een _iets_ minder dure versterker?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 16:21 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Waarom? Prijsverhouding klopt perfect?!
Speakers zijn nieuw rond de 12.000, versterker nieuw 12.500...
Versterker is 100 watt, waarom overkill? Nog nooit zoiets goeds gehoord op mijn boxen!
heb ook een setje Van Medevoort gehad,
2x mono eind, 1 x 3kanaals en een voorversterker... Dat is ongeveer wat zou moeten kloppen? Echt een schijt geluid was dat zeg vergeleken met ML dan....
ML RULEZ! (helaas..... ik had ook liever dat pioneer net zo goed als ML klonk...)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 16:28 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik ben met Jag vorige week ook wezen luisteren naar die D700's, en ik vond ze zelf wel vrij mooi klinken.
Ik heb ze NAAST mijn d900 gehad, en er zit echt nog een GROOT verschil tussen 700 en 900 hoor, draai hem maar eens open, of het laag op extreem zacht volume, dat voel je nog gewoon met de 900!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 16:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik kan me overigens ook nie voorstellen dat ze autoradio's maken... Ik dacht altijd dat Becker zo'n beetje de top was daarin... :)

Maareh, die Tannoy kan je toch ook heel mooi aansturen met een _iets_ minder dure versterker?
Dat is toch eigenlijk de topic???
ik wil dus een andere versterker, lol

enneh, becker? die maken toch alleen frikandellen? :Y)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 17:01 schreef bertbal het volgende:

[..]

Ik heb ze NAAST mijn d900 gehad, en er zit echt nog een GROOT verschil tussen 700 en 900 hoor, draai hem maar eens open, of het laag op extreem zacht volume, dat voel je nog gewoon met de 900!
oeieoioei.. Lekker hoor... Als het net zo strak is als die D700's, dan ben ik daar toch erg benieuwd naar, :9.

Misschien dat je via de importeur wat versterkertips kan krijgen... Vraag het anders even aan Jag (die is nu naar die achterlijke edinburghs aan het luisteren :o) en is ook ge-interesseerd in de D900.

Ik kan ff geen website van myrad vinden. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 juli 2001 17:16 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik kan ff geen website van myrad vinden. :(
Ik ken die myriad wel, als ik het zo goed spel... kosten ongeveer 2000 per component.
Zijn die zilveren bakken met zwarte oogjes toch?
Ik denk dat ik maar gewoon mijn gazelle ga inruilen...
Iemand ook ervaring met ML zelf?
331-333 wordt niet meer gelevert. Is nu 334-336.....
enneh... om het helemaal crisp te maken....
Wat zou fijner klinken? 2x 331 of 1 x 334?
(334 is 250 watt, 331 is 100 watt)

Verwijderd

Mark Levenson :9~ :9~..
Alleen een "beetje" duur! :?

Verwijderd

Oplossing:

Koop een Lexus SC430. Zit standaard een Mark Levinson geluidsset in.

Verwijderd

koop dan een integraded ben je goedkoper uit

bv

Jeff Rowland Concentra II

Krell kav 300i
kav 500i

Classè cap 101
cap 151

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:38 schreef Kurzweil het volgende:
Oplossing:

Kijk had ik het toch goed gelezen heb de Autoweek nummer27 er even bij gepakt en daar staat het hoor. Ik citeer letterlijk
Het klinkt zo onvoorstelbaar mooi en natuurlijk dat je haast je oren niet kunt geloven. Veel minder kun je ook eigenlijk niet verwachten , want de allersimpelste installatie van Mark Levinson voor in de huiskamer kost al een halve ton, om u maar even een idee te geven.
Nou had ik het toch goed gelezen. :)

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben: Waarom zijn die dingen ZOOOOO achterlijk duur.

Ik ben van mening dat een 100W versterker aan onderdelen max 4000/5000 gulden kan kosten. Daarvoor moet je alles al vergulden/duurste onderdelen nemen.

Betaal je dus gewoon voor de naam ML ?? of zijn het de ontwikkelings kosten. Ik ben gewoon heel benieuwd waarom sommige apparatuur zo duur is. Misschien kan een schema/foto van het binnenwerk, mij overtuigen waarom zo'n versterker zo duur is :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Hoeveel heeft je het totaal gekost? F30000,- ofzo?
Verkoop je auto of koop een Bang&Olufsen ook super kwaliteit.
Neemt niet weg dat het merk zich ook behoorlijk richt op design en je eigenlijk gewoon veel te veel betaald voor wat eruit komt. Als er ÉÉn merk is waarvan de prijs/kwaliteit verhouding brak is is het B&O wel.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:40 schreef Rwesselius het volgende:
koop dan een integraded ben je goedkoper uit

Krell kav 300i
kav 500i
die 300i heb ik hier staan. ben daar erg tevreden over. heb weleens een ML gehoord, maar niet serieus, aangezien dat ruim boven mijn grens zit. helaas.

Verwijderd

Het is www.myryad.co.uk en als reactie op de topic: je kan voor de helft van die 9500 een WAANZINNIGE Arcam of Myryad versterker kopen.
mp-100+ma-360= Fl6500.- en klinkt fantastisch. te duur? dan een ma-240
Misschien een Marantz Pm-14 MKII, ook een te gekke versterker!
Of een NAD silver?
Ik kan wel opties blijven noemen maar eerst: hoeveel wil je nu uiteindelijk uitgeven?

Verwijderd

waarom zoduur?

gewoon omdat er de beste onderdelen in zitten
een voeding van bv een krell ksa 300 is al zo groot als je hoofd (kost los bij importeur al 4000) dan die elco's ed
die zijn ook niet goedkoop.dan het ontwerp
en de verdere onderdelen nog

plaatje (lijkt klein op het plaatje)
maar aan de afmetingen zie je het wel

Dimensions:

Height 8.5"

Width 19.0"

Depth 24"

Weight:

Unit Only

185 Lbs

http://www.teylingen-1.myweb.nl/pictures/poweramps/ksa%20300%20inside.jpg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Op vrijdag 06 juli 2001 14:43 schreef bertbal het volgende:
da's dus mijn vraag....
Heb je suggesties?

Ik heb hier iets gezien dat leek er sprekend op... Merk is Vincent.
echt een kopie van de ML op uiterlijk dan...
Iemand ervaringen daarmee?
Ik heb een keer een vincent gehoord. Het zijn prima versterkers. Ik kan je alleen geen vergelijkend oordeel geven met de ML. Dat heb ik nog nooit gehoord.

Het is zeker de moeite waard zo'n vincent eens te gaan luisteren

Verwijderd

Mijn broer heeft een tijd geleden een hele leuke Luxman( ik geloof champagne serie ofzo) op de kop getikt. Die klinkt ook wel errrug lekker..

Verwijderd

Vincent vind ik echt kei goed.. ze zijn niet zo erg duur en je krijgt er gewoon waar voor je geld. Anders is Classé misschien ook een optie?
qua suggesties kan je het ook eens op http://forum.hifi.nl proberen.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op vrijdag 06 juli 2001 19:18 schreef Rwesselius het volgende:
waarom zoduur?

gewoon omdat er de beste onderdelen in zitten
een voeding van bv een krell ksa 300 is al zo groot als je hoofd (kost los bij importeur al 4000) dan die elco's ed
die zijn ook niet goedkoop.dan het ontwerp
en de verdere onderdelen nog
Ik weet niet hoeveel vermogen deze versterker kan leveren (ziet er iig dik uit :) ), maar voor een 2x 100W kan ik niet meer dan 4000 a 5000 gulden aan onderdelen uitgeven. Dan heb ik het natuurlijk alleen over de onderdelen en koeling en voeding + een simpel 19" kast om het in te schroeven. Op het moment dat er gouden knoppen en toeters en bellen op moeten, dan kom ik natuurlijk ook boven de 5000 gulden. Maar bij een versterker gaat het om zijn functie (versterken) en is uiterlijk opzich een bijzaak ... :)

Dan kom je in mijn opinie voor een 2x 100w echt niet hoger uit dan 4000/5000 gulden en om op dat bedrag te komen moet je al veel moeite doen.

Op het moment dat de versterker meer vermogen kan leveren, snap ik dat die versterker duurder wordt... dat is niet meer dan logisch :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Anders Bose of Loewe

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 20:20 schreef ChicaneBT het volgende:
Anders Bose of Loewe
Hey, niet om het een of ander hoor, maar als je niet eens weet waarover hier gepraat word, doe dan ook geen suggesties. Bose slaat nergens op, want: maakt geen losse versterkers.

Loewe slaat nergens op: want maakt wel leuk uitziende hifisetjes, maar geen amps op dit niveau.

ps, ik moet toegeven dat dit ook wat boven mijn kennis uittorent :o

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:53
Ooit wel eens geluisterd naar Audiolab (het britse merk, niet het nederlandse). Voordat zij overgingen in TagMclaren produceerden ze hele zuivere versterkers, voor sommige zelfs iets te klinisch. Maar goed, er zwerven hier en daar nog zeker goede occasions rond, bijvoorbeeld:

8000 Q voorversterker
4 x 8000 M(X) Monoblocks (125W @ 8 ohm)

Geeft samen een heerlijk zuiver geluid.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Ik heb een tijdje terug in R'dam eens een demo gehad van Acurus ( www.mondialdesigns.com ) en was er best van onder de indruk. Schijnt in de US ook best populair te zijn. Of ze ook zo goed klinken dan je m.l. met je Tannoys kan ik niet beoordelen, maar dat kan je zowieso alleen zelf beoordelen denk ik.

Verwijderd

Die lexus LS430 is echt een super auto.

Om ff ontopic te reageren. Een classé met sonus faber klinkt ook fantastisch! Ik luister er niet zo vaak naar, maar af en toe heb ik echt even de behoefte op een cd'tje er te stoppen en ff te genieten. Als me pa er niet is :)

Tis gewoon alsof je 'om-armt' wordt door een zee van geluid.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 06 juli 2001 23:36 schreef universal creations het volgende:
Ooit wel eens geluisterd naar Audiolab (het britse merk, niet het nederlandse). Voordat zij overgingen in TagMclaren produceerden ze hele zuivere versterkers, voor sommige zelfs iets te klinisch.
Ik ken audiolab helaas niet, maar weet wel dat het door TagMclaren is overgenomen, maar de manier waarop je audiolab omschrijft, is precies dezelfde manier als waarop ik TagMclaren zou omschrijven.. Die 60r versterker van ze is ontzettend mooi, alleen heeft inderdaad niet echt een eigen "karakter". Dat zou je idd heel goed kunnen beschouwen als een heel goed pluspunt!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op vrijdag 06 juli 2001 17:38 schreef Kurzweil het volgende:
Oplossing:

De ML (DVD+DTS) installatie is niet standaard in een Lexus LS430, maar een optie (19000 piek geloof ik) http://www.lexus.nl/g/g01_05_06.html

ah, SC430! Weet niet?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

die krell is volgens krell 2x 600 watt (4ohm)
(klopt toch niet wat krell zegt is altijd veel meer)
stabiel tot 0.5 ohm
stroomverbruik full power 5000 watt!!
heeft een eigen 30 ampere groep\stop nodig

Some examples of Krell superiority.

When the Krell KSA-80B was to be benchmarked in a so called PowerCube test
it delivered 153 watts into 8 ohms, instead of rated 80watts.

In the early 80s there was a speaker called Apogee Scintilla the only amplifier, in the world at that time that could power it was the KSA-100.

The FPB650M, when Hifi-news benched it in 8 ohms it delivered 935 watts instead of 650.

In high fidelity Sweden, tested the KSA-100S it delivered 130watts RMS in to 8 ohms instead of 100.

Verwijderd

Nou hier hebben we dus een B&O maar ik vind dat er perfect geluid uit komt en dat het er prachtig uitziet. :)
Pagina: 1