Ik heb een mooi paar studioboxen gekocht: 2x de KRK Rokit RP6. Dit zijn boxen met een ingebouwde versterker, dus die kunnen direct op de computer aansloten worden. Ze klinken fantastisch, maar afhankelijk van wat ik met mijn computer doe komt er een flinke brom bij. Als ik zo in de browser dit bericht zit te typen of in Cubase muziek maak is er geen brom te horen, maar zodra ik ga gamen is er een enorme brom. Die is er af en aan ook bij andere activiteiten, bijvoorbeeld soms eventjes als ik door een website scroll. Zodra ik Doom start is de brom permanent, ook met het volume van de game op 0%, dus mijn gok is dat het iets met de videokaart te maken heeft.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, allen zonder succes:
-Boxen op dezelfde stekkerdoos als de computer, op een andere stekkerdoos en direct in het stopcontact in de muur.
-Twee verschillende audiokabels (stereo minijack naar 2x grote jack en stereo minijack naar 2x tulp).
-Alles behalve muis/toetsenbord/scherm/boxen unpluggen.
-Een tweetal verschillende mini USB geluidskaartjes ipv de onboard geluidskaart op mijn moederbord. Ik had die aan de voorkant van de PC ingeplugd waardoor de audiokabel ook niet meer in de buurt van de andere kabel achter mijn PC kwam.
-In paniek rondjes door de kamer rennen.
Hiervoor had ik mijn stereotoren aan mijn computer hangen en die had deze brom niet.
Specs:
-Stopcontact en stekkerdozen zijn allemaal geaard.
-Windows 10
-Boxen; 2x KRK Rokit RP6
-Videokaart: GeForce GTX 770
-Moederbord: ASUS Z97-P - Socket 1150 - ATX
-Processor: Intel Core i7-4790K - 4GHz - Socket 1150
Waar komt dit door, en wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt!
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, allen zonder succes:
-Boxen op dezelfde stekkerdoos als de computer, op een andere stekkerdoos en direct in het stopcontact in de muur.
-Twee verschillende audiokabels (stereo minijack naar 2x grote jack en stereo minijack naar 2x tulp).
-Alles behalve muis/toetsenbord/scherm/boxen unpluggen.
-Een tweetal verschillende mini USB geluidskaartjes ipv de onboard geluidskaart op mijn moederbord. Ik had die aan de voorkant van de PC ingeplugd waardoor de audiokabel ook niet meer in de buurt van de andere kabel achter mijn PC kwam.
-In paniek rondjes door de kamer rennen.
Hiervoor had ik mijn stereotoren aan mijn computer hangen en die had deze brom niet.
Specs:
-Stopcontact en stekkerdozen zijn allemaal geaard.
-Windows 10
-Boxen; 2x KRK Rokit RP6
-Videokaart: GeForce GTX 770
-Moederbord: ASUS Z97-P - Socket 1150 - ATX
-Processor: Intel Core i7-4790K - 4GHz - Socket 1150
Waar komt dit door, en wat kan ik er aan doen?
Alvast bedankt!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress