WMIC opent proces niet op remote desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik heb net gevonden dat processen gestart via WMIC altijd onzichtbaar zijn en dat er geen mogelijkheid is om ze zichtbaar te maken.

Ik wil graag VLC starten van PC1 op PC2. Ik heb dat eerst geprobeerd voor elkaar te krijgen met de nieuwe PSSession via de Powershell maar vanwege verschillende problemen kreeg ik dat niet werkend. Uiteindelijk ben ik met WMIC verder gegaan omdat ik daar meer succes mee had.

Als ik het volgende commando uitvoer op PC1:
WMIC /node:"PC2" process call create "explorer.exe"

Dan verschijnt er op PC2 een explorer scherm. Prima, dat zoek ik.

Voer ik echter dit commando uit op PC1:
WMIC /node:"PC2" process call create "C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe"

Dan wordt VLC wel gestart op PC2 maar zie je de gui niet. Je kan het proces alleen zien via taakbeheer. En start je VLC op deze manier die meteen een stream opent dan wordt het geluid wel afgespeeld op PC2 maar ook dan blijft de gui verborgen.

Als ik hetzelfde commando uitvoer op PC1 (dus niet op PC1, uitvoeren op PC2) dan start VLC wel correct, op PC1.

Is wat ik wil uberhaupt mogelijk met WMIC?

[ Voor 6% gewijzigd door Max Hunt op 17-06-2017 10:39 ]

Beste antwoord (via Max Hunt op 17-06-2017 19:51)

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hmm. Daar is WMIC niet voor bedoeld. De C staat namelijk voor Command-Line. Dus je kunt bijvoorbeeld de netwerk adapters opvragen (remote) en die parsen naar de prompt (lokaal). Wat jij wilt is een proces starten op een machine (remote).

Gebruik dan psexec:

https://technet.microsoft...ysinternals/bb897553.aspx

Edit: zoiets bijvoorbeeld:

psexec \\PC2 -u "gebruikersnaam" -p "p@ssword"
"C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe"

[ Voor 18% gewijzigd door Squ1zZy op 17-06-2017 15:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hmm. Daar is WMIC niet voor bedoeld. De C staat namelijk voor Command-Line. Dus je kunt bijvoorbeeld de netwerk adapters opvragen (remote) en die parsen naar de prompt (lokaal). Wat jij wilt is een proces starten op een machine (remote).

Gebruik dan psexec:

https://technet.microsoft...ysinternals/bb897553.aspx

Edit: zoiets bijvoorbeeld:

psexec \\PC2 -u "gebruikersnaam" -p "p@ssword"
"C:\Program Files (x86)\VideoLAN\VLC\vlc.exe"

[ Voor 18% gewijzigd door Squ1zZy op 17-06-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bedankt voor de tip!

Ik had psexec al eerder bekeken en het werkte wel maar altijd met een vertraging van 20-30 seconden. Ik heb er nog eens naar gekeken en die vertraging is blijkbaar een bekend probleem. Met een firewall aanpassing wordt het het vrijwel direct uitgevoerd.