Ik ben van plan een nieuwe cpu te kopen, de 7700k welteverstaan. Nu ben ik niet van plan over te klokken maar koop ik toch de K versie omdat die voor die paar tientjes meer toch wat sneller is dan de niet K. Echter hoor ik veel verhalen over de hitte die de 7700k produceert. Nou had ik in gedachten om de Noctua NH-L9X65 als koeling te gebruiken bij de cpu. Zal deze voldoen om de cpu koel genoeg te houden tijdens turbo en intens gebruik. Zonder dat de 7700k dus overgeklokt wordt? Ik kan hier helaas weinig over vinden.
Vraag
Alle reacties
Dit is mijn kast https://azerty.nl/product...nova-window-midtowermodel
Ik heb de 7700k zonder overclock met een noctua nh u12s. Ding komt niet boven de 70 graden uit onder full load! Zit ook nog op zolder waar het knetter heet is, maar of jouw noctua koeler in jouw kast genoeg is? Ik denk dat hij zonder overclock prima binnen de grenzen blijft hoor met een after market koeler.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
@Korkss 70C op stock met een U12S is wel wat hoog hoor, welke case? Of is dat met full FPU load?
@Jasmijn22 Je hebt een tower case, dus een ultra compact topdown model is dan weinig zinvol
leuk betaalbaar:
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
wat luxer, krachtiger en dus evt OC potentieel
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition
pricewatch: Scythe Mugen 5
Iets minder krachtig vermoedelijk dan de Scythe maar als je topkwaliteit en inbouwgemak waardeert wel een goede optie:
pricewatch: Noctua NH-U12S
Je hebt echter een venster, dus ik vermoed dat je ook de kleur een beetje in de gaten wil houden?
pricewatch: be quiet! Pure Rock
iets chiquer ogend, iets duurder model tov de CM 212.
pricewatch: Cryorig H7
Ook een optie, leuk om te zien, Cryorig installeert ook fijn.
dubbelcheck de hoogte even voor je wat koopt dat het wel past en ik niet iets over het hoofd heb gezien
@Jasmijn22 Je hebt een tower case, dus een ultra compact topdown model is dan weinig zinvol
leuk betaalbaar:
Iets minder krachtig vermoedelijk dan de Scythe maar als je topkwaliteit en inbouwgemak waardeert wel een goede optie:
Je hebt echter een venster, dus ik vermoed dat je ook de kleur een beetje in de gaten wil houden?
dubbelcheck de hoogte even voor je wat koopt dat het wel past en ik niet iets over het hoofd heb gezien
Ja dat is niet onder idle. Die temp haal ik als ik al effe vol aan het gamen ben ofzo!Foritain schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:08:
@Korkss 70C op stock met een U12S is wel wat hoog hoor, welke case? Of is dat met full FPU load?
leuk betaalbaar:
Plus het feit dat ik op zolder zit, afgelopen weken is het daar goed warm al.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Ik heb een 7700k in combinatie met bovenstaande Cryorig H7 en een volle stresstest levert ongeveer 66C op. De 7700k wordt inderdaad wel warm en ook erg snel warm, maar zeker als je niet overclockt gaat dat echt geen enkel probleem opleveren verwacht ik. Zorg er wel voor dat de airflow van je case een beetje goed geregeld is zodat de warme lucht uit je CPU ook ergens heen kan.
Bedankt voor de info hier kan ik wat mee.
Jasmijn
Jasmijn
Tja de Tim die Intel gebruikt is erg jammer het had beter gesoldeerd moeten zijn,dan was een 7700K een stuk koeler.
Je zou z'n processor een delidding moeten laten ondergaan scheelt een graad of 10.
Je zou z'n processor een delidding moeten laten ondergaan scheelt een graad of 10.
I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.
Als je hem niet overclockt is een delid echt niet nodig. Ik heb hem ook niet op OC en de temps blijven prima.Tjm De Groot schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 13:32:
Tja de Tim die Intel gebruikt is erg jammer het had beter gesoldeerd moeten zijn,dan was een 7700K een stuk koeler.
Tuurlijk vragen mensen zich af waarom een K processor en niet overclocken?! Nja voor mij hoeft dat niet, red me prima met de standaard clocks.
Pagina: 1