Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11 12:27
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV en stuit in die zoektocht op de vraag rondom de verversingsfrequentie.

Ik ben van plan de TV voornamelijk te gebruiken voor films en ook gamen met de nog uit te komen Xbox One X en was daarom in de veronderstelling dat 100hz een benodigde is.

TVs van 100hz zijn natuurlijk een stuk duurder en ik vraag me af of dit het waard is.

Dus is 100hz echt een benodigde of is 50hz ook voldoende aangezien de max FPS van de meeste games op de 60 zit?

Daarnaast kom ik ook wat TVs tegen met 50hz maar die wel op de een of andere manier 200hz worden via een technologie van de TV fabrikant (zoals hier: http://www.televisiewinke...052/sony-kd-55xd7005.html). Hoe zit het hiermee?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat heb je dan zelf al gevonden? Want dit is echt al zo vaak besproken... Zie bijvoorbeeld [google=50hz of 100hz] of hier op GoT. Dus ik snap niet wat het voor zin heeft om dit allemaal weer te herhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 17-06-2017 01:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:17
Ik ben hier eigenlijk ook wel naar op zoek. Ik moet zeggen dat hier niet echt eenduidigheid over bestaat en er worden veelal een boel termen door elkaar gehaald.

Ik heb het volgende hieruit begrepen: de meeste schermen zijn tegenwoordig 50/60hz, die perfect de reguliere content kunnen afspelen. Er is vrijwel geen content van 100hz of meer, en veelal wordt in modellen het 'Soapy Effect' toegevoegd, waarmee er nep frames tussen de gefilmde frames worden gestopt, zodat het beeld vloeiender lijkt. Grappig dat Tom Cruise hier zelfs zéér uitgesproken over is: hij pleit dat je deze motion hulp altijd moet uitzetten.

Wat ik niet begrijp is waarom er dan tóch een verschil is in kijkervaring tussen 50hz en 100hz schermen, als alle 'motion hulp' van televisiefabrikanten worden uitgezet. Je zou zeggen dat de content (die dus vrijwel nooit op 100hz wordt geschoten) leidend is.

Dus samenvattend: wat is het verschil tussen native en artificial hz eigenlijk en hoe belangrijk is dit bij de content tegenwoordig?

Kan iemand die hier verstand van heeft dit uitleggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 12-12-2018 23:39 ]