Die is inderdaad ook mooi, die i5 is ook meer dan voldoende (heb ik ook). Het enige waar hij een beetje moeite mee (kan) hebben is als je 5 Ubuntu Server VM's hebt draaien met een Windows server VM, plus nog 2 clients

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:20:
@kuusj98 Met alle respect, maar MSI verkoopt haar laptops met High End TN panelen, daar waar andere merken veelal Low Budget IPS panelen gebruiken welke slechte RGB en zwart waardes kennen. Vervolgens geef je @
krizzies het advies voor een HP laptop.
Dat is nou net een merk welke warmteproblemen kent door de slanke bouw wanneer je veel gaat eisen van de GPU en CPU inzake gaming. Een iets 'dikkere' laptop komt de koeling juist ten goede en bij MSI is de bodemplaat grotendeels geperforeerd, hetgeen de koeling ook weer ten goede komt, maar goed, ik weet niet wat @
krizzies nou daadwerkelijk wil.
Wil hij echt een goede laptop, met perse een IPS paneel, en die ook nog eens gemaakt is om o.a. te gamen, dan zou ik deze kiezen:
pricewatch: MSI GS40 6QE-078NL
Tevens is het geheugen eenvoudig uit te breiden naar maximaal 32GB.
Succes krizzies.
N.b: Lees dit topic maar even betreffende het merk MSI:
Cooter78 in "Keuze tussen 3 GTX1070 gaming laptops"
Nee, met alle respect, maar de TN panelen in de 'goedkope' laptops van MSI zijn echt niet beter dan de IPS panelen in de goedkopere HP laptops

. Ik kan je uiteraard geen cijfertjes voorleggen, maar ik heb dit jaar een hele rits laptops naast elkaar gezien. Een goed TN paneel is nog steeds geen slecht IPS paneel, en omgedraaid ook niet. Het mooiste scherm vind ik nog steeds die IPS panelen van Asus, en bij mijn (toegegeven: absoluut niet het beste paneel ooit) HP heb ik een gekalibreerd profiel draaien waardoor het contrast ronduit goed is.
Daarnaast over warmte: ik beweer nergens dat HP daar beter in is dan andere merken, maar je moet met een aantal dingen rekening houden. Ten eerste heeft MSI een dedicated 'straaljagerknop', en die naam heeft het ding bij ons op de opleiding niet voor niks gekregen. Als die fans op 15000 toeren draaien zal hij inderdaad wat koeler zijn dan mijn HP waar de fans niet op achterlijke geluidsniveau's opereren. Desalniettemin heb ik een +3 review geschreven over de HP laptop die ik heb, waarbij ik temperaturen en geluidsniveau's heb getest. Die vallen ruim binnen de normen. Is die van mij dan wel stil genoeg om in een openbare ruimte mee te gamen? Nee, zeker niet. Daarom heb ik in mijn eerste bericht in dit topic ook aangegeven dat je je moet afvragen waar de prioriteiten moeten liggen als je een laptop voor een opleiding koopt. De enige laptop die ik tot nu toe acceptabel vind qua geluidsniveau is de Acer Aspire V Nitro.
Als derde kijken we hier naar een geheel nieuwe laptop, met een nog niet eerder gebruikt ontwerp (zowel qua uiterlijk als koeling). Nu al conclusies trekken over *iedere* HP laptop lijkt mij dan ook zeer voorbarig.
Ik moet trouwens wel zeggen dat de laatste laptop die je hebt geplaatst zeer interessant is. Helaas wel hardware van de vorige generatie, maar de 970m is echt een héél stuk beter dan de 960m, deze zal ongeveer tussen de 1050 en de 1050Ti liggen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Kuusj op 17-06-2017 13:50
]