Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht : Studie/Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• krizzies
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-10 23:09
Hallo Tweakers!,

Omdat ik eindelijk mijn examen 4 mavo heb geslaagd, en een laptop nodig heb voor mijn studie , maak ik deze topic.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik gaan gebruiken voor school, ( applicatie en media ontwikkelaar opleiding ) , en voor gamen. (GTA V / H1Z1 / FIFA17.)

Wat is je budget?
Mijn maximale budget is €1100 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, op vakantie of naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst het volgende aan de laptop:
- 16 GB DDR4
- 17 inch beeldscherm en IPS
- i7 6700HQ/i7 7700HQ
- GTX 1050Ti / GTX 1060

Alvast bedankt voor het helpen naar een laptop . Ik hoop dat jullie mij een leuke laptop kunnen geven als suggestie.

Met vriendelijke groet,
Kris

Verwijderd

@krizzies Welke laptops heb je zelf al gevonden?

Kijk hier maar eens in wat de mogelijkheden zijn voor jou, want gezien jouw eisen ga je het niet redden met een budget van maximaal €1100,00.

categorie: Laptops

Binnen jouw budget zou ik deze kiezen, want die kan de games wel aan die jij wilt gaan spelen....alleen niet op Ultra instellingen...dat niet:

pricewatch: MSI Gaming Series GL62 6QF-1628NL

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 23:56 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:38

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Algemeen advies: groter dan 15.6" zou ik sowieso niet doen, als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een 14" exemplaar met mooi paneel gaan. Dun en licht dus. De keren dat ik heb gegamed op m'n laptop zijn echt op 1 hand te tellen.

Maar inderdaad, met de eisen die je hebt gaat het quasi onmogelijk worden een laptop binnen budget te vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:50:
@krizzies Welke laptops heb je zelf al gevonden?

Kijk hier maar eens in wat de mogelijkheden zijn voor jou, want gezien jouw eisen ga je het niet redden met een budget van maximaal €1100,00.

Binnen jouw budget zou ik deze kiezen, want die kan de games wel aan die jij wilt gaan spelen....alleen niet op Ultra instellingen...dat niet:

pricewatch: MSI Gaming Series GL62 6QF-1628NL
Dat zou dus de laatste laptop zijn die ik zou kiezen :+
- 3 cm dik
- GTX960M (die zit nog 10% onder de GTX1050)
- Afschuwelijk TN paneel
- 5400RPM HDD
- Afschuwelijke accuduur

2 klasgenoten hebben deze laptop (met 8GB RAM), en zijn er alle twee eigenlijk niet tevreden over.

--------------------
Als je toch per-see een game-capabele laptop wil hebben, zou ik zoiets als dit aanraden:
pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb061nd

- 1080P IPS
- 16GB RAM
- i7 7700HQ
- GTX1050
- Fatsoenlijke 63,3 Wh accu
- 256GB SSD
- 1TB 7200RPM HDD
- 2,4 cm dun, en 2,2KG.

Oja,

- Geen afgrijselijk 'game' ontwerp, al is dat persoonlijk natuurlijk :+

[ Voor 75% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 00:09 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• krizzies
Andere suggesties? Kan het uitbreiden naar 1150 euro.

• Kuusj

Kuusj

krizzies schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:10:
Andere suggesties? Kan het uitbreiden naar 1150 euro.
Refresh even, ik heb een lap tekst toegevoegd aan mijn vorig bericht. Een andere suggestie ga ik niet aandragen, want deze HP laptop lijkt ook nog eens redelijk stevig te zijn, iets waar je meer waarde aan gaat hechten zodra je 200 euro voor vervangende plastic onderdelen mag gaan betalen als je laptop nog geen half jaar oud is.

Trust me, dat gezeik heb je echt geen zin in tijdens een studie...

• krizzies
kuusj98 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:12:
[...]

Refresh even, ik heb een lap tekst toegevoegd aan mijn vorig bericht. Een andere suggestie ga ik niet aandragen, want deze HP laptop lijkt ook nog eens redelijk stevig te zijn, iets waar je meer waarde aan gaat hechten zodra je 200 euro voor vervangende plastic onderdelen mag gaan betalen als je laptop nog geen half jaar oud is.

Trust me, dat gezeik heb je echt geen zin in tijdens een studie...
Deze laptop ziet er erg goed uit. Is de videokaart een 2GB of 4GB versie?

• Kuusj

Kuusj

krizzies schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:16:
[...]

Deze laptop ziet er erg goed uit. Is de videokaart een 2GB of 4GB versie?
4GB, al staat bij Paradigit wel weer dat ie 'maar' 8GB RAM heeft, maar dat kan je zelf ook erin zetten.

Die met 2GB vRAM is 100 euro goedkoper: https://www.paradigit.nl/...-cb030nd/80047714/product

Bij een game als GTA V je textures wat lager zetten en je hebt nergens last van, zo doe ik dat ten minste op de 960M met 2GB..

[ Voor 28% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 00:34 ]

• krizzies
kuusj98 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:32:
[...]

4GB, al staat bij Paradigit wel weer dat ie 'maar' 8GB RAM heeft, maar dat kan je zelf ook erin zetten.

Die met 2GB vRAM is 100 euro goedkoper: https://www.paradigit.nl/...-cb030nd/80047714/product

Bij een game als GTA V je textures wat lager zetten en je hebt nergens last van, zo doe ik dat ten minste op de 960M met 2GB..
Ah oke, hoeveel kost een stick van 8GB DDR4 voor deze laptop? Hij ziet er namelijk erg goed uit!

• Kuusj

Kuusj

krizzies schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:35:
[...]

Ah oke, hoeveel kost een stick van 8GB DDR4 voor deze laptop? Hij ziet er namelijk erg goed uit!
pricewatch: Crucial CT2K4G4SFS824A
65 euro.

Mag ik je overigens adviseren om de volgende keer ook zelf wat onderzoek te doen? Normaal gesproken wordt het hier op Tweakers.net niet echt op prijs gesteld als de andere gebruikers als een soort gratis helpdesk worden 'gebruikt' :P

[ Voor 26% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 00:37 ]

• krizzies
kuusj98 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:36:
[...]

pricewatch: Crucial CT2K4G4SFS824A
65 euro.

Mag ik je overigens adviseren om de volgende keer ook zelf wat onderzoek te doen? Normaal gesproken wordt het hier op Tweakers.net niet echt op prijs gesteld als de andere gebruikers als een soort gratis helpdesk worden 'gebruikt' :P
Weet je wanneer de laptop uit komt? Heb hem namelijk nodig voor 12 juli.

• Kuusj

Kuusj

krizzies schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:38:
[...]

Weet je wanneer de laptop uit komt? Heb hem namelijk nodig voor 12 juli.
Die datum laat ik je zelf zoeken ;)
Klik op een van de links die ik in eerdere berichten heb gestuurd en ga naar de productpagina van de laptop op Paradigit, daar staat het in het blauw onder de bestelknop. En ja, het kost mij meer tijd dit bericht te typen dan gewoon ja of nee te zeggen, maar het feit dat je mijn eerdere opmerking over eigen onderzoek compleet lijkt te negeren is niet echt netjes :/ .

• krizzies
kuusj98 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 00:41:
[...]

Die datum laat ik je zelf zoeken ;)
Klik op een van de links die ik in eerdere berichten heb gestuurd en ga naar de productpagina van de laptop op Paradigit, daar staat het in het blauw onder de bestelknop. En ja, het kost mij meer tijd dit bericht te typen dan gewoon ja of nee te zeggen, maar het feit dat je mijn eerdere opmerking over eigen onderzoek compleet lijkt te negeren is niet echt netjes :/ .
Oh, ja sorry!
Heb hier niet veel verstand van.
Daarom zulke vragen!
Wel erg bedankt voor de suggestie, en de uitgebreide uitleg van de laptop. Deze onthoud ik zeker! Verder nog suggesties van jou of van anderen?

Verwijderd

@kuusj98 Met alle respect, maar MSI verkoopt haar laptops met High End TN panelen, daar waar andere merken veelal Low Budget IPS panelen gebruiken welke slechte RGB en zwart waardes kennen. Vervolgens geef je @krizzies het advies voor een HP laptop.

Dat is nou net een merk welke warmteproblemen kent door de slanke bouw wanneer je veel gaat eisen van de GPU en CPU inzake gaming. Een iets 'dikkere' laptop komt de koeling juist ten goede en bij MSI is de bodemplaat grotendeels geperforeerd, hetgeen de koeling ook weer ten goede komt, maar goed, ik weet niet wat @krizzies nou daadwerkelijk wil.

Wil hij echt een goede laptop, met perse een IPS paneel, en die ook nog eens gemaakt is om o.a. te gamen, dan zou ik deze kiezen:

pricewatch: MSI GS40 6QE-078NL

Tevens is het geheugen eenvoudig uit te breiden naar maximaal 32GB.

Succes krizzies. :)

N.b: Lees dit topic maar even betreffende het merk MSI:
Cooter78 in "Keuze tussen 3 GTX1070 gaming laptops"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 09:45 ]

• Northside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
ASUS FX502VM-FY109T

Zit een gtx1060 3gb in, betere prijs kwaliteit verhousing ga je niet vinden. Laptop kreeg een 9 bij de review hier op tweakers. Zou de review in ieder geval even lezen.

• Kuusj

Kuusj

Northside schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:00:
ASUS FX502VM-FY109T

Zit een gtx1060 3gb in, betere prijs kwaliteit verhousing ga je niet vinden. Laptop kreeg een 9 bij de review hier op tweakers. Zou de review in ieder geval even lezen.
Die is inderdaad ook mooi, die i5 is ook meer dan voldoende (heb ik ook). Het enige waar hij een beetje moeite mee (kan) hebben is als je 5 Ubuntu Server VM's hebt draaien met een Windows server VM, plus nog 2 clients :+
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 09:20:
@kuusj98 Met alle respect, maar MSI verkoopt haar laptops met High End TN panelen, daar waar andere merken veelal Low Budget IPS panelen gebruiken welke slechte RGB en zwart waardes kennen. Vervolgens geef je @krizzies het advies voor een HP laptop.

Dat is nou net een merk welke warmteproblemen kent door de slanke bouw wanneer je veel gaat eisen van de GPU en CPU inzake gaming. Een iets 'dikkere' laptop komt de koeling juist ten goede en bij MSI is de bodemplaat grotendeels geperforeerd, hetgeen de koeling ook weer ten goede komt, maar goed, ik weet niet wat @krizzies nou daadwerkelijk wil.

Wil hij echt een goede laptop, met perse een IPS paneel, en die ook nog eens gemaakt is om o.a. te gamen, dan zou ik deze kiezen:

pricewatch: MSI GS40 6QE-078NL

Tevens is het geheugen eenvoudig uit te breiden naar maximaal 32GB.

Succes krizzies. :)

N.b: Lees dit topic maar even betreffende het merk MSI:
Cooter78 in "Keuze tussen 3 GTX1070 gaming laptops"
Nee, met alle respect, maar de TN panelen in de 'goedkope' laptops van MSI zijn echt niet beter dan de IPS panelen in de goedkopere HP laptops :+. Ik kan je uiteraard geen cijfertjes voorleggen, maar ik heb dit jaar een hele rits laptops naast elkaar gezien. Een goed TN paneel is nog steeds geen slecht IPS paneel, en omgedraaid ook niet. Het mooiste scherm vind ik nog steeds die IPS panelen van Asus, en bij mijn (toegegeven: absoluut niet het beste paneel ooit) HP heb ik een gekalibreerd profiel draaien waardoor het contrast ronduit goed is.

Daarnaast over warmte: ik beweer nergens dat HP daar beter in is dan andere merken, maar je moet met een aantal dingen rekening houden. Ten eerste heeft MSI een dedicated 'straaljagerknop', en die naam heeft het ding bij ons op de opleiding niet voor niks gekregen. Als die fans op 15000 toeren draaien zal hij inderdaad wat koeler zijn dan mijn HP waar de fans niet op achterlijke geluidsniveau's opereren. Desalniettemin heb ik een +3 review geschreven over de HP laptop die ik heb, waarbij ik temperaturen en geluidsniveau's heb getest. Die vallen ruim binnen de normen. Is die van mij dan wel stil genoeg om in een openbare ruimte mee te gamen? Nee, zeker niet. Daarom heb ik in mijn eerste bericht in dit topic ook aangegeven dat je je moet afvragen waar de prioriteiten moeten liggen als je een laptop voor een opleiding koopt. De enige laptop die ik tot nu toe acceptabel vind qua geluidsniveau is de Acer Aspire V Nitro.

Als derde kijken we hier naar een geheel nieuwe laptop, met een nog niet eerder gebruikt ontwerp (zowel qua uiterlijk als koeling). Nu al conclusies trekken over *iedere* HP laptop lijkt mij dan ook zeer voorbarig.

Ik moet trouwens wel zeggen dat de laatste laptop die je hebt geplaatst zeer interessant is. Helaas wel hardware van de vorige generatie, maar de 970m is echt een héél stuk beter dan de 960m, deze zal ongeveer tussen de 1050 en de 1050Ti liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 17-06-2017 13:50 ]

• krizzies
Een 17 inch, met 8GB DDR4 ram dan? Wat ik kan uitbreiden, zijn daar eventueel suggesties voor?

Verwijderd

krizzies schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:23:
Een 17 inch, met 8GB DDR4 ram dan? Wat ik kan uitbreiden, zijn daar eventueel suggesties voor?
Beste krizzies, je wilt van alles maar nauwelijks iets besteden? Wat zijn precies jouw specifieke wensen en het maximale budget, en wat heb je zelf al gevonden voor dit geld?

Doe eens een poging alsjeblieft:

Dan kunnen anderen hierop inhaken en jouw van tips voorzien. ;)

Wil jij perse een 17 inch laptop?
Wil jij perse de nieuwste i7 processor?
Wil jij perse een GTX1050ti of 1060 GPU?
Wil jij perse 8 GB aan geheugen en extra geld betalen voor een latere uitbreiding, of wil je het meteen goed doen en gelijk 16GB aan geheugen hebben?
Wil jij perse een IPS scherm?

Als jij dit daadwerkelijk wilt, dan kom je dus in de volgende price-range uit: Vanaf € 1.399,00

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 16:13 ]

• krizzies
Oké,
Must have: 17 inch beeldscherm.
8GB RAM DDR4, wat uitbreidbaar is.
Videokaart & processor die de laatste games op HIGH kunnen spelen. GTA / H1Z1 / FIFA17
En ja, graag een IPS scherm.

Verder nog eventuele vragen voor een betere zoekoptie?

Verwijderd

Mijn zoon heeft sinds 2 dagen een 17 inch msi game laptop op marktplaats gezet.
nog 3 maanden garantie, kostte nieuw 1399 euro, wordt nu aangeboden voor 850 euro.
echt als nieuw. Hij wil een vaste game pc kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:20:
Mijn zoon heeft sinds 2 dagen een 17 inch msi game laptop op marktplaats gezet.
nog 3 maanden garantie, kostte nieuw 1399 euro, wordt nu aangeboden voor 850 euro.
echt als nieuw. Hij wil een vaste game pc kopen.
Een url linkje naar de advertentie zou wel handig zijn. :)

Verwijderd

Dit is de link naar de advertentie op marktplaats: https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=6

Verwijderd

Is niet te bekijken. Je moet eerst uitgelogd zijn aldaar voordat anderen de advertentie kunnen bekijken. :)

Verwijderd

Sorry dat wist ik niet. Als het goed is doet deze link het wel: https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=6
Pagina: 1