Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een significant probleem met mijn Macbook Pro retina early 2013. Structureel om de minuut (en soms sneller) flikkert mijn beeldscherm zwart, en freezt de laptop even. Het is echt bloed irritant. Doet dit aangesloten op het lichtnet als gewoon op de accu. De accu wordt niet warm o.i.d, ik heb hem niet op lange sluimerstand o.i.d. staan, alles op standaard instellingen. Ik heb overal al gezocht naar een oplossing maar er lijken mensen met hetzelfde probleem te zijn, die alleen geen oplossing hebben.
...

Ik ben zelf niet echt thuis in de computer reparatie, dus ik twijfel om hem naar de apple store te brengen. Echter ben je dan een grote smak geld kwijt, dus ik hoop dat de oplossing iets meer voor de hand ligt. Zie bijgevoegd een link naar een filmpje die ik heb gemaakt waarin mijn probleem duidelijk zichtbaar is.

Wie heeft de oplossing? Of mensen met eenzelfde probleem?
...

...

Bij voorbaat dank!!

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-06-2017 13:43)

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Pram reset al geprobeerd? (Even googlen)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:55
Vervelend man.

Zou je is willen beginnen met de Apple hardware test. Kijken of daar iets vreem uit komt.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Edit: en de status van je accu aan de hand van coconutbattery

[ Voor 17% gewijzigd door Dashlane op 16-06-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Done. AHT geeft me de error:

4HDD/11/40000000: SATA(0,0)

En coconut battery lijkt in orde te zijn: Design capacity: 6600 mAh, 94%, cycle count 567, battery status: good.

Ik googlede deze error en kreeg enkele Amerikanen die hetzelfde probleem hadden (maar volgens mij niet de flitsen). Probleem met flash geheugen. Gingen er mee naar de apple store waar hen verteld werd dat het een foute melding was en dat er niks mis is met de laptop.

Ik heb uiteraard geen garantie meer.

EDIT: Zie berichten hieronder

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Pram reset al geprobeerd? (Even googlen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt er op dat je backlight stuk is, of stuk aan het gaan is. Als de software iets met je backlight doet gaat dat een stuk minder snel, dus dan moet het haast wel hardware zijn. Kan ook de connector zijn. Toevallig de voetjes onderop je Mac afgesleten? Eentje zit nagenoeg precies op de display connector en als die dus kapot gaat zit er een gat waarmee dus rommel en vocht op je connector terecht kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rvanpruissen zojuist PRAM reset gedaan. Ik laat ff weten wat ie doet.

@johnkeates de voetjes zijn nog niet afgesleten, dus daar zal het niet aan liggen.

Wat misschien wel invloed kan hebben, niet bij nagedacht eerst, is dat ik merk dat als ik 2 afleveringen van een serie kijk, of een film, de laptop extreem warm wordt aan de onderkant. Is dit normaal? Bij intensief gebruik doet hij dit soms ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rvanpruissen lijkt tot nu toe zeer goed te werken. Al een halfuur geen flits waar het eerst elke minuut was..

Kan iemand me misschien wat meer vertellen over die error? Is dit iets waar ik mee langs een monteur moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rvanpruissen de schokken zijn zojuist weer begonnen...

@Dashlane Enig idee wat ik kan doen na deze test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@Verwijderd: als de laatste bent die heeft gereageerd, en je hebt wat toe te voegen, wijzig dan je laatste bericht in plaats van een nieuw bericht te plaatsen (zoals ook vermeld in het reactievak) :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:54:
@rvanpruissen de schokken zijn zojuist weer begonnen...

@Dashlane Enig idee wat ik kan doen na deze test?
Persoonlijk denk ik niet dat er zoveel aan de hand is. Er kan een keer communicatiefout zijn opgetreden. Hierdoor kan zo'n error door ontstaan zijn.

Als het mijn MacBook was geweest dan had ik sowieso timemachine backups gemaakt(doe ik altijd) en het programma Drivedx if dergelijke erop afgespeeld op te kijken naar wearoff van de SSD.
Pagina: 1