Toon posts:

Nieuw MOBO, langzaam, WIN 10 Fabriekstand werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een nieuw moederbord erin gezet (hetzelfde type tho geloof ik). Maar nu doet mijn PC langzaam, er staat 100% disk usage en 3GB ram terwijl ik 4GB ram erin heb zitten.

Ik moet erbij zeggen, ik heb de drivers van het moederbord nog niet geinstalleerd, maar sinds het dezelfde moederbord is weet ik niet of dit moet. Ik was van plan om eerst Fresh the beginnen met een PC in fabriekstand. Daarna de drivers installeren.

Daarom wil ik nu mijn PC in fabriekstand zetten. (Ik heb Windows 10 ). alleen ik krijg dan de foutmelding :Windows has a problem resetting your computer: no changes has been made".

Hoe kan ik dit oplossen?

Zelf heb ik al geprobeerd met command prompt om dit op te lossen maar dit is niet gelukt (tutorial van internet).

Dit mobo zit er nu in : pricewatch: Gigabyte GA-78LMT-USB3

Dit heb ik nu :
Processor: AMD FX-6100 Black Edition
Videokaart: Club3D Radeon HD7850 1Gb RoyalKing
Behuizing: Cooler Master Elite 310 RC-310-OKN1-GP
Voeding : Cooler Master GX-Lite 600
RAM : Corsair CMV4GX3M2A1333C9
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3 (rev. 4.1)
Hard disk: Hitachi Deskstar 7K1000.C. 500GB | 0F10381
DVD : LG GH24NS90 Zwart

Groetjes,

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb je je harde schijf wel eens gechecked op fouten? Ik ga er niet van uit dat dit aan het moederbord ligt.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 08:24

Barrycade

Through the...

Hetzelfde type geloof je.

Ten eerste is dit zo?
En ten tweede; windows 10 haalt je licentie uit je BIOS dus nieuw moederbord is andere registratie.

Daar zou het ook wel eens aan kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Barrycade schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:16:
Hetzelfde type geloof je.

Ten eerste is dit zo?
En ten tweede; windows 10 haalt je licentie uit je BIOS dus nieuw moederbord is andere registratie.

Daar zou het ook wel eens aan kunnen liggen.
Ja ik heb mijn licentie gekoppeld aan een email adres dus daar zal het niet aan liggen.
Ja het is niet precies dezelfde type sinds mijn oude rev3.1 is en deze rev 5.0..

Verwijderd

Topicstarter
iantje31 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:13:
Heb je je harde schijf wel eens gechecked op fouten? Ik ga er niet van uit dat dit aan het moederbord ligt.
Nee dat heb ik niet gecheckt. zou het aan mijn HDD liggen? is die kans groot?

• iantje31
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:38:
[...]

Nee dat heb ik niet gecheckt. zou het aan mijn HDD liggen? is die kans groot?
Op het moment dat je disk usage constant 100% is, is dat inderdaad het eerste waar ik aan zou denken.
Download een tool zoals crystaldiskinfo of hd tune pro, en post dan hier een screenshot van de resultaten.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Verwijderd

Topicstarter
iantje31 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Op het moment dat je disk usage constant 100% is, is dat inderdaad het eerste waar ik aan zou denken.
Download een tool zoals crystaldiskinfo of hd tune pro, en post dan hier een screenshot van de resultaten.
Hier is een screenshot : http://imgur.com/a/Q9URX
Ik heb geen idee of dit goed of slecht is

EDIT: Kan het ook zijn dat de disk usage 100% zit omdat mijn RAM kapot is? Want mijn RAM laat zien dat ik 2GB kan gebruiken terwijl er 4GB in zit
foppe-jan schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:21:
[...]

zou die niet al te lang meer blijven gebruiken, iig. Loopt die reallocated sector count op?
nee hij blijft op 100 , 100 , 5
Waar staat dat voor?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 12:23 ]

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:03:
[...]

zou die niet al te lang meer blijven gebruiken, iig. Loopt die reallocated sector count op?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• foppe-jan
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:03:
[...]

EDIT: Kan het ook zijn dat de disk usage 100% zit omdat mijn RAM kapot is? Want mijn RAM laat zien dat ik 2GB kan gebruiken terwijl er 4GB in zit

[...]

nee hij blijft op 100 , 100 , 5
Waar staat dat voor?
2gb niet herkend is niet goed, nee. kun je die in een ander slot stoppen?
het zijn gedeeltes van de HD die onherstelbare fouten produceren als ze worden gebruikt, dus heeft de HD ze gemarkeerd als onbruikbaar. 100 is best veel, al is het einde vooral nabij als het aantal constant blijft oplopen. 5 is de drempelwaarde, zodra daarboven komt gaat ie waarschuwen.

[ Voor 4% gewijzigd door foppe-jan op 17-06-2017 12:27 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Verwijderd

Topicstarter
foppe-jan schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:26:
[...]

het zijn gedeeltes van de HD die onherstelbare fouten produceren als ze worden gebruikt, dus heeft de HD ze gemarkeerd als onbruikbaar. 100 is best veel, al is het einde vooral nabij als het aantal constant blijft oplopen. 5 is de drempelwaarde, zodra daarboven komt gaat ie waarschuwen.
Ik kan het proberen in een andere slot te stoppen, maar ik heb mijn moederbord deze week vernieuwd, dus zal wel raar zijn :D. Ik wou eigenlijk de RAM van mijn broer in mijn PC stoppen om te zien of hij 8GB herkent.

Maar kan het niet zijn dat de disk usage 100% is doordat mijn RAM misschien stuk is?

• foppe-jan
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Ik kan het proberen in een andere slot te stoppen, maar ik heb mijn moederbord deze week vernieuwd, dus zal wel raar zijn :D. Ik wou eigenlijk de RAM van mijn broer in mijn PC stoppen om te zien of hij 8GB herkent.

Maar kan het niet zijn dat de disk usage 100% is doordat mijn RAM misschien stuk is?
het zal niet helpen -- 2gb is bar weinig. maar zo'n hoge RSC is ook ongezond (zij het vooral als het oploopt). Als je een 8gb stick hebt om mee te testen mag dat uiteraard ook. :)

[ Voor 5% gewijzigd door foppe-jan op 17-06-2017 12:33 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

foppe-jan schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:32:
[...]

het zal niet helpen -- 2gb is bar weinig. maar zo'n hoge RSC is ook ongezond (zij het vooral als het oploopt). Als je een 8gb stick hebt om mee te testen mag dat uiteraard ook. :)
"Zo'n hoge"? Het is er maar 1... dat is volstrekt onschuldig (tenzij het snel oploopt, natuurlijk).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• foppe-jan
Compizfox schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:37:
[...]

"Zo'n hoge"? Het is er maar 1... dat is volstrekt onschuldig (tenzij het snel oploopt, natuurlijk).
? De reallocated sector count in dat screenshot staat momenteel op 100.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Harrie

NederVlaming

foppe-jan schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:43:
[...]

De RAW waarde is wel 1. Geen idee waarom dat verschil is...

Verwijderd

Topicstarter
[...]

hmm weet jij toevallig of mijn moederbord kapot kan zijn? ik heb 8 GB ram in mijn PC zitten, en er staat 6GB unknown ram bij taakbeheer, en dat ik mara 4GB ram gebruiken.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Nope, dat zie je verkeerd. Dat is de 'score', en 100 is het beste. De waarde is 1.

• iantje31
ik zou wel zeggen dat je schijf bijna op zijn einde is. En misschien zelfs dit probleem veroorzaakt

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:30:
[...]

hmm weet jij toevallig of mijn moederbord kapot kan zijn? ik heb 8 GB ram in mijn PC zitten, en er staat 6GB unknown ram bij taakbeheer, en dat ik mara 4GB ram gebruiken.
Maak eens een screenshot van taakbeheer en dan met name het geheugen
En als je je test ziet dan staat daar waarschuwing, dat KAN duiden op een stukgaande hdd,
Je zou hem in een ander pc kunnen testen om dat goed uit te sluiten
Windows 10 heeft de neiging bij een verse instal idd je hdd flink te belasten met processen zoals indexeren en, en al helemaal als je de drivers van je mbord nog niet hebt ge-update/ge-installeert

Voer zowiezo in Admin command prompt even chkdsk /f /r uit

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 15:42 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:26
foppe-jan schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:26:
[...]

Je moet natuurlijk naar de RAW waarden kijken(die overigens hexadecimaal zijn) en die staan op 1. Je kan dit goed afleiden uit de power on hours count. Deze staat op 3CC8(decimaal is dit 15560), net zoals dit bovenaan in de screenshot staat bij bedrijfsuren.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Maak eens een screenshot van taakbeheer en dan met name het geheugen
En als je je test ziet dan staat daar waarschuwing, dat KAN duiden op een stukgaande hdd,
Je zou hem in een ander pc kunnen testen om dat goed uit te sluiten
Windows 10 heeft de neiging bij een verse instal idd je hdd flink te belasten met processen zoals indexeren en, en al helemaal als je de drivers van je mbord nog niet hebt ge-update/ge-installeert

Voer zowiezo in Admin command prompt even chkdsk /f /r uit
Ja ik heb gewoon de eerste driver geinstalleerd (audio) : http://www.gigabyte.us/Mo...MT-USB3-rev-50#support-dl

Of zou dit niet de goede driver zijn??

Hier is een screenshot van taakbeheer : http://imgur.com/a/ftC1n

Dit krijg ik als ik bij opdrachtsprompt in type: chkdsk /f /r

The type of the file system is NTFS
Cannot lock current driv e .

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process. Wopuld you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)
r44 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:59:
Vraag welke Windows 10 gebruik je de 32 bits of 64 bits
32 bits gebruik max 4GB geheugen
ik heb win 10 64 bit

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 16:00 ]

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Vraag welke Windows 10 gebruik je de 32 bits of 64 bits
32 bits gebruik max 4GB geheugen

44

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Ja ik heb gewoon de eerste driver geinstalleerd (audio) : http://www.gigabyte.us/Mo...MT-USB3-rev-50#support-dl

Of zou dit niet de goede driver zijn??

Hier is een screenshot van taakbeheer : http://imgur.com/a/ftC1n

Dit krijg ik als ik bij opdrachtsprompt in type: chkdsk /f /r

The type of the file system is NTFS
Cannot lock current driv e .

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process. Wopuld you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)

[...]

ik heb win 10 64 bit
En de chipset drivers en usb 3.0 drivers ook installen

Ja je ram is idd maar 3GB, wat geeft hij in de bios aan?(heeft hij wat ram gereserveerd voor onboard vga ofzo)
Het kan je ram zijn want hij heeft idd weinig over om snel te zijn
Je hdd check vraag = yes en dan herstarten en laten gaan tot hij klaar is

(heb je wel windows 64bit trouwens?) edit; aha oke 64bit is ok, die kan boven 3,5GB ram gebruiken
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:30:
[...]

Maar hoeveel ram heb je? en wissel die latjes eens van plek (want wat je hier zegt komt niet overeen met je plaatje van taakbeheer.

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 16:18 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:09:
[...]

En de chipset drivers en usb 3.0 drivers ook installen

Ja je ram is idd maar 3GB, wat geeft hij in de bios aan?(heeft hij wat ram gereserveerd voor onboard vga ofzo)
Het kan je ram zijn want hij heeft idd weinig over om snel te zijn
Je hdd check vraag = yes en dan herstarten en laten gaan tot hij klaar is

(heb je wel windows 64bit trouwens?) edit; aha oke 64bit is ok, die kan boven 3,5GB ram gebruiken

[...]

Maar hoeveel ram heb je? en wissel die latjes eens van plek (want wat je hier zegt komt niet overeen met je plaatje van taakbeheer.
Ik heb 2x2GB dus dit zal 4 GB moeten zij toch, en waar vind ik de chipsetdrivers want ik zie geen chipset drivers die windows 10 supporten...

wat bedoel je met Je hdd check vraag = yes en dan herstarten en laten gaan tot hij klaar is ?

• iantje31
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Ik heb 2x2GB dus dit zal 4 GB moeten zij toch, en waar vind ik de chipsetdrivers want ik zie geen chipset drivers die windows 10 supporten...

wat bedoel je met Je hdd check vraag = yes en dan herstarten en laten gaan tot hij klaar is ?
Inderdaad je pc laten herstarten en de test laten uitvoeren

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:36:
[...]

Ja moet 4GB zijn maar hij kan wat hebben gereserveerd in de bios(waarschijnlijk 512MB voor vga ofzo, zet Onboard Graphics uit als je een vga kaart hebt )) of windows zelf voor de hardware reservering (google gebruiken als je daar meer over wilt weten)
Admin opdrachtsprompt in type: chkdsk /f /r en dan vraagt hij wat, en dat moet je met y beantwoorden, en dan je pc herstarten, dan gaat hij je hdd checken

Nee je bord is geen win 10 bord, windows 10 zal het meeste zelf hebben geïnstalleerd maar anders pak je W8 64bits drivers,
Maar ga eens naar apparaatbeheer en rechts klik op je apparaten en klik bijwerken en kies voor online. (drivers daar kan het langzame dus ook in zitten)
En je ram kan ook niet compatibel zijn en dat kan je in de qvl lijst rev 5.0 zien op je mbord-drivers site
kijk ook even in de bios welke rev je echt hebt
Succes met de check

[ Voor 24% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 17:25 ]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

iantje31 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:24:
ik zou wel zeggen dat je schijf bijna op zijn einde is. En misschien zelfs dit probleem veroorzaakt
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:33:
[...]
Waar maken jullie dit uit op? Die waarschuwing staat er vanwege die ene reallocated sector. Dat is echt niks om je druk over te maken, zeker met hogere datadichtheden zijn een paar defecte sectoren gewoon te verwachten. De rest van de SMART-waarden zijn ook gewoon in orde. Ik zie geen reden om aan te nemen dat er iets aan de hand is met die HDD.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:00
Ik zou even dit als twee aparte problemen beschouwen.

Kijk eerst eens wel proces de schijf 100% bezig houdt. Je schijf is stokoud en zal deze niet bijster snel zijn. Het kan dus best dat wanneer een windows updater bezig is dat een uur of 4-8 kan duren.

Het probleem is een kwestie van de reepjes omstebeurd testen om eerst vast te stellen of er een reepje defect is. Werken ze beiden in slot 1 dan kun je de andere sloten gaan testen om te kijken of er een slot kapot is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Mel33
@Compizfox voortbordurend op de andere reacties zei ik, het 'KAN' en om zeker te weten schreef ik erbij om te testen in een andere pc. Ik had natuurlijk niet het plaatje helemaal geanalyseerd zoals jij nu gedaan heb, waarvoor dank. ik zag op zijn taakbeheer plaatje ook al geen schijf 100% stampen. dus ik gaf hem wat tips waar de oorzaak kan zitten, waaronder chkdsk, om tenminste zijn herstel procedure wel te kunnen voltooien. (als dat missc nog nodig is)
Maar het zit hem in zijn ram zo te zien weinig overhead, en drivers lijkt mij ook het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 17:08:
[...]

Ja moet 4GB zijn maar hij kan wat hebben gereserveerd in de bios(waarschijnlijk 512MB voor vga ofzo, zet Onboard Graphics uit als je een vga kaart hebt )) of windows zelf voor de hardware reservering (google gebruiken als je daar meer over wilt weten)
Admin opdrachtsprompt in type: chkdsk /f /r en dan vraagt hij wat, en dat moet je met y beantwoorden, en dan je pc herstarten, dan gaat hij je hdd checken

Nee je bord is geen win 10 bord, windows 10 zal het meeste zelf hebben geïnstalleerd maar anders pak je W8 64bits drivers,
Maar ga eens naar apparaatbeheer en rechts klik op je apparaten en klik bijwerken en kies voor online. (drivers daar kan het langzame dus ook in zitten)
En je ram kan ook niet compatibel zijn en dat kan je in de qvl lijst rev 5.0 zien op je mbord-drivers site
kijk ook even in de bios welke rev je echt hebt
Succes met de check
Ja maar er staat toch 1,3/2 GB gebruikt, dus dat betekent dat ik maximaal maar 2GB heb wat niet klopt.
ik heb de test gedaan, hij bleef lang steken op 10% en nu is hij gerestart, nu krijg ik alleen geen resultaat te zien of de test is gelukt of niet.

als ik naar apparaatbeheer ga, moet ik dan heel het lijstje afgaan en online bijwerken?

volgensmij heb ik bios versie FA.

Ik heb ook de RAM van mijn broer geprobeerd , wat 2x4GB is dus 8GB totaal.
En de PC ziet ook maar 6GB unknown, en ik kan er maar 4GB van gebruiken

Zullen de gleuven niet kapot zijn van het moederbord, ondanks dit mobo toch nieuw is?

P.S. mijn disk usage staat nu op 0% , is het nu gefixt? Ik heb niks gedaan...\
luckremers schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:07:
Heb je al een clean install geprobeerd?
Ja heb ik al gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 19:08 ]

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:35

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:02:
[...]

Ja maar er staat toch 1,3/2 GB gebruikt, dus dat betekent dat ik maximaal maar 2GB heb wat niet klopt.
ik heb de test gedaan, hij bleef lang steken op 10% en nu is hij gerestart, nu krijg ik alleen geen resultaat te zien of de test is gelukt of niet.

als ik naar apparaatbeheer ga, moet ik dan heel het lijstje afgaan en online bijwerken?

volgensmij heb ik bios versie FA.

Ik heb ook de RAM van mijn broer geprobeerd , wat 2x4GB is dus 8GB totaal.
En de PC ziet ook maar 6GB unknown, en ik kan er maar 4GB van gebruiken

Zullen de gleuven niet kapot zijn van het moederbord, ondanks dit mobo toch nieuw is?

P.S. mijn disk usage staat nu op 0% , is het nu gefixt? Ik heb niks gedaan...
instal die chipset drivers
je ziet 3Gb unknown, meestal staat daar ddr3 of ddr4

Voor de rest klopt het wel je ziet in je bios 4GB en in je windows 3GB
je leest het verkeerd uit, kijk maar even naar je taakbeheer plaatje rechts boven, hij heeft 3GB en waarvan 2GB in gebruik (4GB met win 10 64bit is op het randje ik zou er 8GB in doen)
als je 6GB hebt maar windows of bios eet dus dan al 2GB van die 8GB aan syteemram op, bij jou, kijk dan even in je bios bij dat grafische wat ik zei, vertel even of je dat al gedaan hebt
idd check de latjes 1 voor 1 en de sloten ook

Ja de check is voltooid en je zou de windows herstel optie weer eens kunnen proberen, maar los eerst dat gesnoep van je ram even op in de bios. 4GB moet je wel kunnen laten zien daar in taakbeheer
leuk die reactie tussen door, lees even wat we nu aan doen zijn, we zijn onderweg haha

[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:10:
[...]

instal die chipset drivers
je ziet 3Gb unknown, meestal staat daar ddr3 of ddr4

Voor de rest klopt het wel je ziet in je bios 4GB en in je windows 3GB
je leest het verkeerd uit, kijk maar even naar je taakbeheer plaatje rechts boven, hij heeft 3GB en waarvan 2GB in gebruik (4GB met win 10 64bit is op het randje ik zou er 8GB in doen)
als je 6GB hebt maar windows of bios eet dus dan al 2GB van die 8GB aan syteemram op, bij jou, kijk dan even in je bios bij dat grafische wat ik zei, vertel even of je dat al gedaan hebt
idd check de latjes 1 voor 1 en de sloten ook

Ja de check is voltooid en je zou de windows herstel optie weer eens kunnen proberen, maar los eerst dat gesnoep van je ram even op in de bios. 4GB moet je wel kunnen laten zien daar in taakbeheer

[...]

leuk die reactie tussen door, lees even wat we nu aan doen zijn, we zijn onderweg haha
Als je bij mijn taakbeheer kijkt, zie ik aan de rechterkant niet DDR3 staan of DDR4, Er staat echt unknown, Hij herkent hem dus niet denk ik. Ik heb ook al andere RAM geprobeerd.

Op mijn laptop staat er bijvoorbeeld 8.0GB DDR3... ipv unknown

Ik heb de latjes al in verschillende sloten gedaan, maakt geen verschil. Er staat nog steeds 3GB unknown.

Wat bedoel je hiermee ? : kijk dan even in je bios bij dat grafische wat ik zei, vertel even of je dat al gedaan hebt

De chipset voor het moederbord is alleen voor : Windows Vista 64bit,Windows Vista 32bit,Windows XP 64bit,Windows XP 32bit

Ik heb geen van alle, dus welke zou ik dan moeten kiezen? :?

Ook staat in mijn Dxdiag dat ik maar 3072MB ram beschikbaar heb, dit zou toch echt 4096MB moeten zijn

Ik overweeg nu om een nieuwe MOBO te halen, en harde schijf..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 20:38 ]

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Als je bij mijn taakbeheer kijkt, zie ik aan de rechterkant niet DDR3 staan of DDR4, Er staat echt unknown, Hij herkent hem dus niet denk ik. Ik heb ook al andere RAM geprobeerd.

Op mijn laptop staat er bijvoorbeeld 8.0GB DDR3... ipv unknown

Ik heb de latjes al in verschillende sloten gedaan, maakt geen verschil. Er staat nog steeds 3GB unknown.

Wat bedoel je hiermee ? : kijk dan even in je bios bij dat grafische wat ik zei, vertel even of je dat al gedaan hebt

De chipset voor het moederbord is alleen voor : Windows Vista 64bit,Windows Vista 32bit,Windows XP 64bit,Windows XP 32bit

Ik heb geen van alle, dus welke zou ik dan moeten kiezen? :?

Ook staat in mijn Dxdiag dat ik maar 3072MB ram beschikbaar heb, dit zou toch echt 4096MB moeten zijn

Ik overweeg nu om een nieuwe MOBO te halen, en harde schijf..
Lees de handleiding van je mbord over waar je in de bios ziet hoeveel ram hij herkent.(ben je al wel in de bios geweest, want je moet daar kijken of er 4GB gelezen wordt/is) en waar je de onboard grafische kaart(igpu) uit kan zetten of de igpu ram zal op 1GB of zo iets staan

Maar Evt een reset van je bios en dan weer de igpu uit zetten kan helpen.
of iig de hoeveelheid ram die hij gebruikt vermelden hier

Doen alle latjes het apart wel? en is de ram hoeveelheid dan goed?
En heb je de ram al op gezocht in de link die ik gaf. En vertel ook eens welke ver dit bord is 5.0 of 4.1

Klopt dit bord is niet gemaakt voor w10 maar w10 heeft alle apparaten wel geinstalleerd in apparaat beheer toch? Dus geen vraagtekens of uitroep tekens, check dit
En aub antwoord wat wij vragen
Veel blijft onbeantwoord
Lees maar even terug
En nieuwe hdd en mbord is nog niet aan de orde hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 17-06-2017 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:59:
[...]

Lees de handleiding van je mbord over waar je in de bios ziet hoeveel ram hij herkent.(ben je al wel in de bios geweest, want je moet daar kijken of er 4GB gelezen wordt/is) en waar je de onboard grafische kaart(igpu) uit kan zetten of de igpu ram zal op 1GB of zo iets staan

Maar Evt een reset van je bios en dan weer de igpu uit zetten kan helpen.
of iig de hoeveelheid ram die hij gebruikt vermelden hier

Doen alle latjes het apart wel? en is de ram hoeveelheid dan goed?
En heb je de ram al op gezocht in de link die ik gaf. En vertel ook eens welke ver dit bord is 5.0 of 4.1

Klopt dit bord is niet gemaakt voor w10 maar w10 heeft alle apparaten wel geinstalleerd in apparaat beheer toch? Dus geen vraagtekens of uitroep tekens, check dit
En aub antwoord wat wij vragen
Veel blijft onbeantwoord
Lees maar even terug
En nieuwe hdd en mbord is nog niet aan de orde hoor.
Ik heb dus gekeken bij appartaatbeheer, en alles opengeklapt, er staat geen vraagtekens of uitroeptekens.
In de BIOS kon ik nergens vinden waar ik mijn onboard GPU uit kan zetten.

Ram stickjes 1 voor 1 in en uit
Ik heb zojuist 1 ram stick eruit gehaald en de computer opgestart. Er staat nu 1,1 / 2 gebruikt en 55% useage. Rechtsboven staat nu gewoon 2GB, zonder unknown.

Nu heb ik beide stickjes terug gestopt en nu staat er weer 3GB Unknown

Hetzelfde geldt voor het andere ram stickje,er staat ook gewoon 2GB en 1,1/2 GB gebruikt met 52% zoiets.

Mijn mobo versie is 5.0 , tenminste staat op de website waar ik dit moederbord heb gekocht.

Op mijn doos staat rev.6.0 MAAR OP INTERNET 5.0 strangeeee

Zelf kan ik nergens vinden in de BIOS hoeveel RAM ik heb... ik zie wel extended memory 2030MB..
Ik probeer alle vragen te beantwoorden :)
JWL92 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:49:
toevallig iets van een ram-remap functie in je bios?

ik weet dat zo iets nodig was bij mn oude systeem om hem 4gb te laten herkennen..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 22:25 ]

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02

ik weet dat zo iets nodig was bij mn oude systeem om hem 4gb te laten herkennen..

edit:
https://www.google.nl/sea...ei=q4dFWZ2cBIrH8AfW4qnYAw ff snel gegoogled..

[ Voor 36% gewijzigd door JWL92 op 17-06-2017 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
JWL92 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:49:

edit:
https://www.google.nl/sea...ei=q4dFWZ2cBIrH8AfW4qnYAw ff snel gegoogled..
Ik heb niet eens een chipset configuration optie in mijn bios volgensmij... en ik kon hem niet updaten want hij kon geen USB stick herkennen -_-

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Je hebt 2 ram sticks in welke kleuren dimm sloten plaats je deze?

• Mel33
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:16:
[...]

Ik heb niet eens een chipset configuration optie in mijn bios volgensmij... en ik kon hem niet updaten want hij kon geen USB stick herkennen -_-
Pheriphals dan?
Kijk op je bord voor de versie type en rev of in je bios zelf, doos is nooit leidend, altijd de hw zelf.
Hm usb stik moet hij wel pakken. Die bios file zet je erop en dan in de bios moet je bios updaten en naar de stick verwijzen Pak wel usb 2.0 poort. !! Pak wel de juiste ref, zoek dat uit!

Ja zet de ram in gelijke kleur of zelfde bank slot 1 en 3 en 2 en 4 werken dual dan, maar dat zal niks voor de hoeveelheid ram uit maken
Ergens snoept windows of bios wat van je ram.
Handleiding al gedownd?!!!
Want met de info een oaar post eerder kon je er annwel wat mee in de bios en ook waar alles staat enz enz
En ook over de remap allocation want dat moet uit, kheb haast het idee dat je niet in de bios zit.
Maar lees even de handleiding

Anders.....als je alle data hebt bewaard.
Missc moet je maar media creation tool van microsoft googlen en een usb stick windows installatie maken. En dan windows helemaal opnieuw erop zetten. Of je kan een linux live dvd even maken op een stick of dvd, dan boot je die even om te kijken of de ram wel klopt

maar nu wil ik graag weten!! Je ziet dus in je bios ergens maar 2GB ram staan hm.... extended memory is wel een ram aanduiding
Kan je eens een plaatje maken van je bios
Vaak staat snelheid cpu en hoeveelheid ram bij elkaar.

Sorry voor de toon maar doe de dingen even en lees je handleiding en schrijf het voor ons op. Zoals; is je ram compatible? Heb je al gekeken?

[ Voor 22% gewijzigd door Mel33 op 18-06-2017 00:06 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
^^ Dit dus.

Ik zou beginnen om de boel vers te installeren. Zo sluit je namelijk een hoop softwarematig ongein uit. Indien dat niets oplost kan je gaan zoeken naar hardware oorzaken. Een moederbord wissel is redelijk heftig voor Windows.

Download via de Media Creation Tool nieuwe installatiemedia op een USB stick en gebruik die om een schone installatie te doen.

Na een schone installatie zal je ook flink wat disk gebruik zien omdat Windows 10 je schijf indexeert, maar dat is normaal.

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:43:
[...]

Pheriphals dan?
Kijk op je bord voor de versie type en rev of in je bios zelf, doos is nooit leidend, altijd de hw zelf.
Hm usb stik moet hij wel pakken. Die bios file zet je erop en dan in de bios moet je bios updaten en naar de stick verwijzen Pak wel usb 2.0 poort. !! Pak wel de juiste ref, zoek dat uit!

Ja zet de ram in gelijke kleur of zelfde bank slot 1 en 3 en 2 en 4 werken dual dan, maar dat zal niks voor de hoeveelheid ram uit maken
Ergens snoept windows of bios wat van je ram.
Handleiding al gedownd?!!!
Want met de info een oaar post eerder kon je er annwel wat mee in de bios en ook waar alles staat enz enz
En ook over de remap allocation want dat moet uit, kheb haast het idee dat je niet in de bios zit.
Maar lees even de handleiding

Anders.....als je alle data hebt bewaard.
Missc moet je maar media creation tool van microsoft googlen en een usb stick windows installatie maken. En dan windows helemaal opnieuw erop zetten. Of je kan een linux live dvd even maken op een stick of dvd, dan boot je die even om te kijken of de ram wel klopt

maar nu wil ik graag weten!! Je ziet dus in je bios ergens maar 2GB ram staan hm.... extended memory is wel een ram aanduiding
Kan je eens een plaatje maken van je bios
Vaak staat snelheid cpu en hoeveelheid ram bij elkaar.

Sorry voor de toon maar doe de dingen even en lees je handleiding en schrijf het voor ons op. Zoals; is je ram compatible? Heb je al gekeken?
Ik heb de moederbord teruggestuurd jongens... sorry voor het laat reageren. De RAM sleuf van het moederbord was fysiek kapot. Een sleuf (de zwarte , sloot niet helemaal hij klikt niet wanneer ik er een ram slot in doe). Dus ik dacht , laten we de moederbord maar terugsturen.

Ik heb wel de andere sloten geprobeerd, maar die geven alsnog 3GB aan.

Nu maar een nieuwe halen dus :)

• Mel33
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Ik heb de moederbord teruggestuurd jongens... sorry voor het laat reageren. De RAM sleuf van het moederbord was fysiek kapot. Een sleuf (de zwarte , sloot niet helemaal hij klikt niet wanneer ik er een ram slot in doe). Dus ik dacht , laten we de moederbord maar terugsturen.

Ik heb wel de andere sloten geprobeerd, maar die geven alsnog 3GB aan.

Nu maar een nieuwe halen dus :)
Haha je vertelt net niet wat we moeten weten

Zie je die 3GB nu in je bios. Zo ja dan is er ook een ram latje stuk.

Zie je het in windows dan is je windows niet oke.
Mooi dat je ziet dat je sleuf kapot is, maar je kan dan nog steeds 4GB draaien in de andere sloten, en zoals eerder vertelt neem de dual optie. Lees in je handleiding welke sloten (vaak 2 sloten zijn zelfde kleur, of nr of letter)

[ Voor 40% gewijzigd door Mel33 op 19-06-2017 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:00:
[...]

Haha je vertelt net niet wat we moeten weten

Zie je die 3GB nu in je bios. Zo ja dan is er ook een ram latje stuk.

Zie je het in windows dan is je windows niet oke.
Mooi dat je ziet dat je sleuf kapot is, maar je kan dan nog steeds 4GB draaien in de andere sloten, en zoals eerder vertelt neem de dual optie. Lees in je handleiding welke sloten (vaak 2 sloten zijn zelfde kleur, of nr of letter)
In de BIOS kon ik nergens vinden waar mijn Geheugen staat. Wel heb ik getest om mijn RAM geheugen in een andere PC te duwen. Die PC geeft gewoon netjes 4GB weer, dus het zal denk ik niet aan de latjes liggen.

De dual optie heb ik al getest, Zwart Zwart of Grijs Grijs. Alleen geen succes. Hoop dat de nieuwe moederbord succes geeft anders kom ik terug :)

• Mel33
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:14:
[...]

In de BIOS kon ik nergens vinden waar mijn Geheugen staat. Wel heb ik getest om mijn RAM geheugen in een andere PC te duwen. Die PC geeft gewoon netjes 4GB weer, dus het zal denk ik niet aan de latjes liggen.

De dual optie heb ik al getest, Zwart Zwart of Grijs Grijs. Alleen geen succes. Hoop dat de nieuwe moederbord succes geeft anders kom ik terug :)
Het moet toch echt in de bios staan, je hebt verschillende tabbladen
Ja nieuw bord is ook nieuwe instal (tenzij het zelfde type bord is)
Idd je ram is oke dan.
Het zal wel inselling zijn want het zijn 2 reepjes en slot doet het of doet het niet. This niet opeens maar de de helft van de capaciteit. (Maar het komt voor)

Je had echt even in je bios moeten duiken en w10 vers instal en dan was het oke
Maar een nieuw bord ook leuk
Dus succes met je nieuwe bios les straks

Ps dual heeft niet met de grootte te maken, google maar eens op dual ram

[ Voor 38% gewijzigd door Mel33 op 19-06-2017 21:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:24:
[...]

Het moet toch echt in de bios staan, je hebt verschillende tabbladen
Ja nieuw bord is ook nieuwe instal (tenzij het zelfde type bord is)
Idd je ram is oke dan.
Het zal wel inselling zijn want het zijn 2 reepjes en slot doet het of doet het niet. This niet opeens maar de de helft van de capaciteit. (Maar het komt voor)

Je had echt even in je bios moeten duiken en w10 vers instal en dan was het oke
Maar een nieuw bord ook leuk
Dus succes met je nieuwe bios les straks
Dankjewel, nu misschien een ander vraagje :)

Zal ik een mobo kopen gewoon met DDR3 en AM3+ socket , dus eigenlijk niet echt een upgrade, of
een mobo kopen met DDR4 en een nieuwere socket. dus ook nieuwe RAM en een nieuwe processor hehe

Is het dat waard om een betere mobo te kopen? ben ff nieuwsgierig :)

• Mel33
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:34:
[...]

Dankjewel, nu misschien een ander vraagje :)

Zal ik een mobo kopen gewoon met DDR3 en AM3+ socket , dus eigenlijk niet echt een upgrade, of
een mobo kopen met DDR4 en een nieuwere socket. dus ook nieuwe RAM en een nieuwe processor hehe

Is het dat waard om een betere mobo te kopen? ben ff nieuwsgierig :)
Dan zou je even een nieuw topic moeten openen dan komen de adviezen over een upgrade beter tot zijn recht, want hier komen missc geen pro upgrader tweaker te lezen.

Maar een upgrade is altijd mooi als je gamer of grafish bezig bent, voor ander gebruik niet zo
Succes

Pagina: 1