Ik heb vorige maand bij een computerwinkel een laptop online aangeschaft.
Deze laptop is verstuurd middels UPS en is nooit bij mijn huis aangekomen.
Via de tracking is te zien dat hij afgeleverd is, maar bij navraag blijkt dit niet mijn handtekening te zijn.
Iemand anders heeft er dus voor getekend.
Dit geschil heeft even gelopen met deze webwinkel, uiteindelijk (terwijl het UPS onderzoek nog liep)
heb ik na veel aandringen eindelijk mijn geld terug gehad.
Heb elders een andere laptop gekocht en heb die wel netjes geleverd gekregen.
Nu kreeg ik plots (3 weken later) weer een mailtje van de 1e webshop dat het UPS onderzoek nu voltooid is,
en eruit gekomen is dat de laptop gewoon afgeleverd zou moeten zijn bij mijn woning.
Ja duhh.. dit zie ik ook op de UPS website staan, het probleem is alleen dat niemand hier een laptop ontvangen heeft!!
Nu wilt de leverancier ineens het geld weer terug?!
Omdat UPS zegt dat hij afgeleverd is.
Dus resumé..
Eerst krijg ik me geld terug omdat de laptop 'kwijt' is. en de webshop verontschuldigd zich.
Om vervolgens enige tijd later erop terug te komen.
Wat zijn mijn rechten nu?
Eens gegeven is gegeven? Hun hebben per email kenbaar gemaakt om mijn geld terug te storen.
Meer bewijs als dit heb ik toch niet nodig lijkt mij om het geld nu ook te houden?
Deze laptop is verstuurd middels UPS en is nooit bij mijn huis aangekomen.
Via de tracking is te zien dat hij afgeleverd is, maar bij navraag blijkt dit niet mijn handtekening te zijn.
Iemand anders heeft er dus voor getekend.
Dit geschil heeft even gelopen met deze webwinkel, uiteindelijk (terwijl het UPS onderzoek nog liep)
heb ik na veel aandringen eindelijk mijn geld terug gehad.
Heb elders een andere laptop gekocht en heb die wel netjes geleverd gekregen.
Nu kreeg ik plots (3 weken later) weer een mailtje van de 1e webshop dat het UPS onderzoek nu voltooid is,
en eruit gekomen is dat de laptop gewoon afgeleverd zou moeten zijn bij mijn woning.
Ja duhh.. dit zie ik ook op de UPS website staan, het probleem is alleen dat niemand hier een laptop ontvangen heeft!!
Nu wilt de leverancier ineens het geld weer terug?!

Omdat UPS zegt dat hij afgeleverd is.
Dus resumé..
Eerst krijg ik me geld terug omdat de laptop 'kwijt' is. en de webshop verontschuldigd zich.
Om vervolgens enige tijd later erop terug te komen.
Wat zijn mijn rechten nu?
Eens gegeven is gegeven? Hun hebben per email kenbaar gemaakt om mijn geld terug te storen.
Meer bewijs als dit heb ik toch niet nodig lijkt mij om het geld nu ook te houden?