Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange server installatie op separate server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker's

Zit met een vraagje, heb bij een vriend een serverconstructie die niet echt optimaal loopt en die ik ook niet heb geinstalleerd in zijn bedrijfje.

Ik wil daar nu Exchange Server 2016 gaan installeren, echter vraag ik me af of ik het niet beter op een apparte server kan gaan draaien om de huidige serverconstructie niet te belemmeren.

Zouden jullie deze mogelijkheid aanbevelen? Kan het Uberhaupt?

Zou voor mij ook een eerste testcase zijn.

Dus ben benieuwd naar jullie feedback

Grts

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Ja kan maar je geeft veel te weinig info om er echt iets zinnigs over te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:43:
Ja kan maar je geeft veel te weinig info om er echt iets zinnigs over te zeggen.
Welke info wil je, dan deel ik deze wel in topic

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wilde gok: die 'serverconstructie'?

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 20:44
Nou, bij mijn weten is het een vrij standaard manier om Exchange op een aparte server te draaien.

Maar idd zoals al is gezegd...wat omvat die serverconstructie? En wat is er niet optimaal aan?

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:48:
Wilde gok: die 'serverconstructie'?
Server Standard 2012R2 maar crasht zeer regelmatig (softwarematig) - reden - fouten in DA, echter daar iets te weinig kennis van om dat op te lossen, daarmee de vraag tot separate server

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:40

Felyrion

goodgoan!

Wat is "de serverconstructie?
Wat is "niet optimaal'?
Je hebt het over het op een aparte server draaien. Bedoel je dan hardware? virtueel? waar draait het nu dan? en hoe dan? Bare metal? of toch virtueel?
Heb je uberhaupt de licenties om het anders te doen?

vragen... vragen...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Topicstarter
Felyrion schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:53:
Wat is "de serverconstructie?
Wat is "niet optimaal'?
Je hebt het over het op een aparte server draaien. Bedoel je dan hardware? virtueel? waar draait het nu dan? en hoe dan? Bare metal? of toch virtueel?
Heb je uberhaupt de licenties om het anders te doen?

vragen... vragen...
Server Standard 2012R2 maar crasht zeer regelmatig (softwarematig) - reden - fouten in DA, echter daar iets te weinig kennis van om dat op te lossen, daarmee de vraag tot separate server

Inderdaad op een separate hardware matige server die allen voor Exchange gaat dienen, momenteel draait er geen exchange.

licentie technisch is er geen probleem, de offertes liggen er, aankoop kan gebeuren

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DA = Direct Access? En waar staat de email nu dan? Hoeveel gebruikers? Je geeft niet genoeg duidelijke info om iets zinnigs te zeggen.

DA = AD? Vergeet het maar, Exchange is 100% afhankelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door wagenveld op 16-06-2017 18:59 ]

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
@TS wat iedereen bedoelt, is dat je uitlegt hoe de omgeving er nu precies uit ziet.

Eventueel met een tekeningetje. ;)
Aan de hand van die documentatie kan iemand je gedegen advies geven anders blijft het gok werk.

Verwijderd

Topicstarter
powerboat schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:58:
@TS wat iedereen bedoelt, is dat je uitlegt hoe de omgeving er nu precies uit ziet.

Eventueel met een tekeningetje. ;)
Aan de hand van die documentatie kan iemand je gedegen advies geven anders blijft het gok werk.
ok duidelijk, ik teken het ujit dit weekend en koppel dan terug hier :)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Even wat puntjes:
Hoeveel gebruikers?
Hoe lang mag het plat liggen?
Hoe oud mag de data zijn bij een restore?
Wat is het budget?
Is er een systeembeheerder aanwezig of is dit een externe partij?
Moet het dag en nacht beschikbaar zijn?
Welke rollen draaien?
Welke programma's worden er gedraaid op de server?
Welke hardware draait er nu?

Dit zijn alvast een aantal vragen waar je alvast over na kunt denken. Gezien je antwoorden en topicstart zou ik zeggen besteed het lekker uit.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 06:06
Met de vragen die je stelt kan je de installatie beter uitbesteden aan iemand die er meer verstand van heeft. Of ga je inlezen in de materie. Er is ook een exchange deployment assistant die je door de migratie heen leid.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een server draait nu niet lekker, heeft fouten en jij wil op een aparte server Exchange gaan installeren.
Waarom niet eerst het probleem van server 1 oplossen? Dat probleem gaat echt niet vanzelf weg.
En wat is je businesscase voor Exchange 2016? Is O365 misschien niet een betere optie?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:55:
[...]

Exchange introduceren in een Forest met fouten is geen goed plan. Eerst je basis op orde maken....

En waarom inderdaad geen Office 365?

En welk probleem probeer je nu op te lossen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1