Toon posts:

Beolab 8000 luidsprekers aansluiten op Harman Kardon HS280

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hoi beste mensen ik heb een spaekerset Beolab 8000 en wil deze aansluiten op een Harman Kardon HS 280.
Hoe moet ik dit doen?
Ik ben er niet kundig in.
Ik heb gekeken op de achterkant van de Harman en ik snap er dus de ballen niet van.
Ook al wat gezocht via google maar nogmaals ieder zijn eigen vak.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al vanalles gezien op google maar het is mij niet duidelijk omdat de spaekers ook op stroom gaan en dus niet weet hoe ik dat speciale plugje dat op de spaekers zit moet aansluiten of er iets aan moet pluggen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2017 18:57 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-06-2017 20:11)

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:03
Omdat je inderdaad geen line level uitgang hebt waarvan je het volume kunt regelen heb je een simpel apparaatje nodig om het speakerniveau naar line level te brengen. Je sluit dan de speakeruitgang van je receiver/versterker op deat kastje en vandaar uit twee tulp/cinch kabels naar de Beolab 8000
Hoeft niet veel te kosten:
https://www.winparts.nl/i...YGwodq0ILcg#specificaties

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:05

FeaR

In GoT we trust

Dat is nog geen reden om het kopje "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" leeg te laten. Op GoT verwachten we iets van eigen inzet. Alleen een vraag dumpen en wachten op antwoord is niet zoals GoT werkt, de template is er niet voor niets. Wat zegt de handleiding? Google? Et cetera?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-10 22:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die HK heeft alleen uitgangen voor passieve speakers en je beolabs zijn actief; die hebben hun eigen ingebouwde versterker.
Wat je dus nodig gaat hebben is een adapter die van een versterkt speakersignaal een lijnsignaal maakt. Die kun je bij handels in autoradios halen. Sluit je aan op de uitgangen van de fronts en dan met een tulpaansluiting op je beolabs.
Zit je alleen nog met het feit dat die speakers ook aan en uit gezet moeten worden. Dat kun je oplossen met een master/slave stekkerdoos waarbij je de receiver op de master zet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Die HK lijkt een line-out te hebben. Die kun je er toch voor inzetten?

http://www.royalpate.com/...pic_1.jpg?time=1488915076

De Beolab heeft een DIN plug en een tulp aansluiting zie ik op internet:

http://img.canuckaudiomar...d_two_pairs_available.jpg

Lijkt me een eenvoudige opgave dus :)

[ Voor 71% gewijzigd door PageFault op 16-06-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De uitgangen van de fronts zijn dat de aansluitingen van de spaekers ?
Daar waar zeg maar de zwarte en rode kabel op moet van een spaeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:48
The Eagle schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 19:11:
Die HK heeft alleen uitgangen voor passieve speakers en je beolabs zijn actief; die hebben hun eigen ingebouwde versterker.
Wat je dus nodig gaat hebben is een adapter die van een versterkt speakersignaal een lijnsignaal maakt. Die kun je bij handels in autoradios halen. Sluit je aan op de uitgangen van de fronts en dan met een tulpaansluiting op je beolabs.
Zit je alleen nog met het feit dat die speakers ook aan en uit gezet moeten worden. Dat kun je oplossen met een master/slave stekkerdoos waarbij je de receiver op de master zet.
Als je een foto opvraagt van de HS280 heeft hij wel een "Line Out". Daar kan je de speakers op aansluiten.

Een speakersignaal naar een lijnsignaal omzetten zou ik zeker niet doen: dat gaat kwalitatief zeer bedroevend zijn. Er is wel een reden dat dit enkel voor autoradio's verkocht wordt.

De speakers gaan zelf in standby als ze geen signaal krijgen, dus master/slave is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

meestal is een line out een fixed volume. dus daar heb je ook niet veel aan

je moet een pre - out hebben. dan gaat het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op de foto kijk van de achterkant van het boekje van de Harman Kadron staat er een afbeelding met 1 lijn uitgang en 2 lijnuitgangen.
Hoe moet ik dat dan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Ray heeft gelijk; de line out is fixed volume dus daar heb je niet veel aan.

De enige goede manier om dit te doen is van de line out naar een aparte voorversterker te gaan waar je dan het volume mee kan regelen.
Anders de HS 280 vervangen (of nog even wachten, die toestellen hebben heel veel kwaliteitsproblemen dus de kans is groot dat hij binnenkort stuk gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik een foto van de afbeelding van de achterzijde van de harman op dit topic en ja idd er zit ook een tulp aansluiting op de spaekers. Hoe sluit je dit aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Dat sluit je gewoon aan met een RCA kabel (tulp -> tulp). Maar doe dit niet: zoals reeds aangegeven is de line out van de harman niet volume geregeld. Met andere woorden: je luidsprekers gaan altijd op 100% volume spelen en de volume-regeling van de harman gaat geen effect hebben. Je gaat je luidsprekers (en je oren) beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Je hebt gelijk, da's een vast volume. Damn, het leek zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp. Koet ik 2 tulp kabels halen eentje in de ingang van de beolab 8000 en die plug ik in de achteraansluiting van de versterker? Waar precies dan? Ik heb een foto van de achterkant van de Harman maar krijg deze niet gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Het kan alleen met pre-out aansluiting van een receiver, die jouw HK niet heeft. De foto hoef je niet te uploaden, klik op m'n eerste link :)

HIer staat iets geschreven, maar die receiver heeft pre-out, dan kan het dus goed werken:

http://forum.beoworld.org/forums/t/2420.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zotten dus die twee stekkertjes aan de aansluitingen van de beolabs. Van daar uit zou ik naar de versterker kunnen gaan maar deze heeft geen ore out aansluitng

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:03
Omdat je inderdaad geen line level uitgang hebt waarvan je het volume kunt regelen heb je een simpel apparaatje nodig om het speakerniveau naar line level te brengen. Je sluit dan de speakeruitgang van je receiver/versterker op deat kastje en vandaar uit twee tulp/cinch kabels naar de Beolab 8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pre out bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
coinman63 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:03:
Ik snap niet dat jullie zoiets adviseren. Gaat echt niet goed zijn voor de geluidskwaliteit. Het is echt niet toevallig dat deze toestelletjes gericht zijn op auto audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-10 22:39
Je hebt een high to low level converter nodig.
Eigenlijk niet meer dan een spanningsdeler met 2 weerstanden:

https://www.google.nl/sea...574#imgrc=Y-3KrUCWeNeQAM:

Als je handig bent maak je m zelf.

http://archivedforum.beoworld.org/forums/p/707/17797.aspx

Probleem met de meeste omzettersdie ik zo voorbij zie komen is dat er transformatoren in zitten. Als deze van slechte kwaliteit zijn gaat het niet mooi klinken.
Pagina: 1