Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firetuf data kabel waar dient het voor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb hier een kabel liggen met de volgende tekst erop:

Firetuf data (910245) 0,65 mm x 4 pairs BC5839+26.2e druk

Dit is van het merk draka.

Nu is mijn vraag waar dient deze kabel voor? Kan ik deze kabel gebruiken voor een thuisnetwerk? Zo ja kan deze kabel dan aangesloten worden op laptop of camera om zo internet erop te krijgen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al via Google gekeken wat de kabel inhoud maar kan er vrijwel niks over vinden. Wat er te vinden is staat in het Engels en ik ben niet technisch genoeg op dit gebied of deze kabel geschikt is voor mijn netwerk. Daarnaast heb ik iemand die beveiligingsinstallaties aanlegt gevraagd en die geeft aan de kabel niet te kennen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-06-2017 20:18)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ja je kunt het gebruiken als netwerkkabel. Maar het is maar gecertificeerd tot 100Mbit en het is Cat5.

Het is kabel die is bedoelt om bijvoorbeeld rookmelders aan te sluiten en deze kabel is gewoon een flink stuk steviger en voldoet aan bepaalde specificaties met betrekking tot brandwerendheid ed.

Zelf zou ik het niet gebruiken en gewoon fatsoenlijke cat6 kabel kopen.

Alle reacties

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Waarschijnlijk handiger om een foto van de connectors te plaatsen.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32

Releases

Ja maar!

http://www.universalnetwo...cable-4-pair-draka-910245

Specifiek bedoeld voor alarm systemen, rookmelders en sensoren etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Releases op 16-06-2017 16:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net nieuw hier op het forum dus mag nog geen foto's plaatsen als ik het goed heb begrepen.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Al eens op de site van Draka gekeken? Daar is die Firetuf gewoon te vinden namelijk, inclusief datasheet...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gekeken maar ik ben een leek op dit gebied vandaar dat ik de vraag hier stel. Kan er internet op deze kabel?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:49:
Heb ik gekeken maar ik ben een leek op dit gebied vandaar dat ik de vraag hier stel. Kan er internet op deze kabel?
nee

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ja je kunt het gebruiken als netwerkkabel. Maar het is maar gecertificeerd tot 100Mbit en het is Cat5.

Het is kabel die is bedoelt om bijvoorbeeld rookmelders aan te sluiten en deze kabel is gewoon een flink stuk steviger en voldoet aan bepaalde specificaties met betrekking tot brandwerendheid ed.

Zelf zou ik het niet gebruiken en gewoon fatsoenlijke cat6 kabel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor het antwoord ;).
Pagina: 1