Spanplafond: kosten & ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Ik ben van plan om een verlaagd plafond te nemen met spots erin.

Ik kwam toevallig spanplafonds tegen en meer weet ik er eigenlijk niet over. Zijn er personen hier die ervaring hebben met spanplafonds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 14:25
Ik heb ervaring met Plameco.

Voordeel het is klaar in een dag.

Nadeel. Achteraf is het een stuk lastiger(soms onmogelijk) om extra spots aan te leggen of om boven je plafond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
alwind schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:15:

Nadeel. Achteraf is het een stuk lastiger(soms onmogelijk) om extra spots aan te leggen of om boven je plafond te komen.
En kwa kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Wat heb je zelf al gevonden? Want dit is wel heel erg summier voor een topic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Toch vind ik het een aardig onderwerp; maar dat is omdat ik over twee maanden ook een verlaagd plafond wil gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 14:25
Hoe handig ben je. Als je zelf even een frame maakt en gips plaatst is dat altijd goedkoper.

Je zult even beter uit moeten zetten wat je alternatieven zijn voor ik daar goed op kan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:42
alwind schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:15:

Met welk verlaagd plafond is dat niet het geval dan? Ja een systeemplafond maar dat heeft toch een heel ander karakter.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Ik ben vooral benieuwd naar de looks in de praktijk. Gezien het gewicht en materiaal ben ik bang voor een partytent gevoel in de keuken.

Maar ik weet niet of mijn angst (en voorkeur voor een traditionele oplossing) terecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 13:50
Ik heb stucplafonds in bijna heel mijn huis en spanplafonds in de slaapkamers en hal. Verschil tussen de 2 is kwa uiterlijk verwaarloosbaar. Geen tent gevoel, maar gewoon dezelfde uitstraling en aangezicht.

Afwerkranden zijn wel anders. De stucplafonds hebben mooie gestucte plinten die naadloos doorlopen overal en de spanplafonds hebben hoeklijsten waarbij je om de paar meter een naadje ziet.

Voordeel stucplafond: Je kunt alles exact zo maken als je wilt. Goedkoper dan spanplafonds.
Nadeel stucplafond: Je moet een beetje handig zijn om rachelwerk goed vlak te maken en platen er netjes tegenaan te krijgen. Daarnaast kan stucwerk nog werken en heb je kans op een scheurtje hier en daar. (dat weer netjes te herstellen is). Stucen is verder een enorme bende en het duurt weken voordat die bende weer weg is. Van afplakken, tot voorlijmen, tot stucen, drogen en latexen ben je zo 2 weken verder.

Voordeel spanplafond: Snaarstrak, geen troep in je huis bij aanbrengen en binnen een dag geregeld. Zeker geen scheurtjes of andere narigheid. Verder beter afwasbaar dan stucwerk.
Nadeel spanplafond: Ongeveer 2x zo duur als stucplafond bij zelfde oppervlakte en de afwerkranden langs de kanten zijn iets minder mooi dan bij stucwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 15:28
Ik zit zelf te kijken om binnenkort eens het systeem van Hornbach te proberen (http://www.hornbach.nl/cm...spanplafond_plaatsen.html)
In de zijkamer, wat vroeger de keuken was, moet een nieuw plafond. Daar boven zit een houten vloer en dan de badkamer die nog opgeknapt moet worden. Lijkt mij handig om dat met een spanplafond te doen, zodat ik later er nog bij het leidingwerk kan.

Qua kosten zou ik voor een ruimte van 3,6 bij 2,2 op zo'n 400 euro uitkomen, exclusief spotjes

Iemand toevallig al ervaring met het plaatsen?

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Uhm, het spanplafond kenmerkt zich door het niet verwijderbaar zijn ervan. Dan zou je een nieuw plafond moeten spannen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 15:28
Ik was niet helemaal duidelijk, in deze stap zetten ze plafond tijdelijk vast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hIvNyMGArE990uM9EBdLXhg3/thumb.png

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonouders hebben een jaar of 10 een Plameco plafond laten plaatsen. Zag er heel erg mooi uit en naar ik begreep amper overlast bij het plaatsen.
Pagina: 1