Waarschuwing pop up in Windows als een fan te laag rpm heeft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,

Mijn vraag is of het mogelijk is om een waarschuwing pop up te laten verschijnen als een bepaalde fan header te laag rpm signaal heeft?

Ik weet dat de cpu header altijd een error geeft bij het opstarten van het systeem als het rpm signaal te laag is.. maar deze melding komt niet in beeld als je al in Windows zit zo ver ik weet

Hardware en software

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 333,85€ 333,85
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 179,44€ 179,44
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 461,-€ 461,-
1Cooltek UMX4 Zwart Window€ 164,-€ 164,-
1Dell S2716DG Zwart€ 605,75€ 605,75
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 59,99€ 59,99
1G.Skill Trident Z F4-3200C16D-16GTZB€ 154,50€ 154,50
1CM Storm Ceres 300€ 29,50€ 29,50
1Corsair RM650x€ 102,-€ 102,-
1Kingston HyperX Savage SSD 120GB€ 76,59€ 76,59
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 286,60€ 286,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.453,22

Software is Windows 10 pro -64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Speedfan heeft wel een optie in de vorm van: IF -> THEN. Je hebt dan de keuze uit:
  • execute
  • popup message
  • beep
  • send mail
Ik weet niet of je specifiek een popup message wilt hebben, want die werkt niet default op windows 10 (iig hier niet). Maar dat staat ook aangegeven op de website:
This option will work only on the Windows versions where balloon hints are available.
Misschien zijn er wel mogelijkheden om dit weer aan te zetten in windows 10, anders zijn die overige notificatie opties wellicht ook een mogelijkheid. Die execute functie lijkt me vrij flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
HammerNL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:06:
Speedfan heeft wel een optie in de vorm van: IF -> THEN. Je hebt dan de keuze uit:
  • execute
  • popup message
  • beep
  • send mail
Ik weet niet of je specifiek een popup message wilt hebben, want die werkt niet default op windows 10 (iig hier niet). Maar dat staat ook aangegeven op de website:

[...]

Misschien zijn er wel mogelijkheden om dit weer aan te zetten in windows 10, anders zijn die overige notificatie opties wellicht ook een mogelijkheid. Die execute functie lijkt me vrij flexibel.
Hoeft niet persee pop up te zijn als de waarschuwing maar binnen komt ;)
Zal er ff naar gaan kijken, krijg ik geen problemen met me fancurve die ingesteld staat in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ronald92 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 16:51:
[...]

Hoeft niet persee pop up te zijn als de waarschuwing maar binnen komt ;)
Zal er ff naar gaan kijken, krijg ik geen problemen met me fancurve die ingesteld staat in de Bios?
Nee denk het niet. Meestal staat de PWM mode juist standaard op dat bios gebeuren, bijv SmartFan, met als gevolg dat je in speedfan de snelheid van de fans niet kunt aanpassen. Pas als je dat onder advanced settings op manueel zet, kun je het rpm zelf bepalen en fan curves instellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Wil je perse bij lage RPM? De meeste mobo fabrikanten kunnen namelijk prima piepjes/pop-ups gevens als CPU temp x graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:12

MsG

Forumzwerver

Ja wat is het onderliggende probleem? De tegenwoordige processors en videokaarten gaan gewoon minder snel lopen als ze te warm worden, totdat ze een bepaalde temperatuur bereikt hebben. Een vriend van me had bij het struikelen van z'n PC z'n Intel stock cooler wat los getikt (1 van de pinnen bleek achteraf los te zitten), het enige wat hij er zelf van merkte was dat de processor zo traag was bij games die eerst prima draaiden. Bleek dat de processor al die tijd zich gewoon zwaar terugklokte om niet te warm te worden.

Soms heb je ook bepaalde moederbord-software die dat soort monitoring kan verschaffen. Ik heb zelf AI Suite van ASUS, waar ik dat soort alerts wel kan instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 16-06-2017 17:56 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Heb een d5 pomp in mijn systeem zitten en wil een fail safe inbouwen als de pomp te laag rpm draait er een melding wordt gegeven.

Hierdoor kan ik in de gaten houden als de pomp wat minder wordt en tijdig een nieuwe bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Koop dan een flow meter met alarm.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Yep flowmeter met Bv een aquaero.
Dan heb meer luxe als je ooit kan wensen.
Pagina: 1