[Excel 2016] Automatisch mailen via macro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 16:01
Ik gebruik op mijn werk in het onderwijs een Excel-bestand om examenresultaten van studenten bij te houden. Nou lijkt het mij erg handig om een knop te maken zodat ik studenten automatisch kan mailen via Outlook met het resultaat. Ik heb helaas geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/nbp0td.png

Ik wil in cel H3 een knop waarvan de tekst steeds veranderd in de datum, en eventueel de tijd, van wanneer ik er op heb gedrukt zodat ik kan zien of de mail recent is verstuurd.

De mail hoeft alleen met een onderwerp verstuurd te worden met de volgende tekst:
D1 = D3 / E1 = E3 / F3 / G1 = G3

Een voorbeeld kan dan zijn: examen 1 wp 1.2 = voldoende / examen 1 wp 1.11 = goed / 1-6-2017 / kans 2

Hoe pak ik dit aan? Het Excel-bestand is te vinden via https://www.dropbox.com/s...7LzRJcSEfkzkRpY4Rd4a?dl=0

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 12:38
Hier een pagina met nuttige links over mailen vanuit Excel.
https://www.rondebruin.nl/win/s1/outlook/mail.htm

Ik denk dat de pagina's "Mail a small message" of "mail a message to each person in a range" je wel verder moeten kunnen helpen.

Het weergeven van de datum waarop een knop voor het laatst is ingedrukt is vrij eenvoudig, maar staat qua code los van het mailen.

Eerst maar eens kijken of je hier iets mee kunt of dat je ergens vastloopt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Werkt dit niet gewoon?

Type als formule in de cell:

=hyperlink("mailto://a@b.c?subject=cijfer_is_8.6";"mail cijfer")

Uit mijn hoofd dus misschien even tweaken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
@Atanamir Ik heb naar de onderwerpen gekeken die jij noemt, maar daar kom ik zo 1, 2, 3 nog niet uit.
@ajakkes De hyperlink werkt in ieder geval. Is het ook mogelijk om als subject specifieke cellen te selecteren? Ik heb nu =hyperlink("mailto://a@b.c?subject=D1;D3;E1;E3";"mail cijfer") gedaan, maar daarbij wordt letterlijk die tekst overgenomen en niet de informatie uit de betreffende cel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

gerard87 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 20:13:
@Atanamir Ik heb naar de onderwerpen gekeken die jij noemt, maar daar kom ik zo 1, 2, 3 nog niet uit.
@ajakkes De hyperlink werkt in ieder geval. Is het ook mogelijk om als subject specifieke cellen te selecteren? Ik heb nu =hyperlink("mailto://a@b.c?subject=D1;D3;E1;E3";"mail cijfer") gedaan, maar daarbij wordt letterlijk die tekst overgenomen en niet de informatie uit de betreffende cel.
=hyperlink("mailto://a@b.c?subject="&D2&D3&"";"mail cijfer")

Zie deze pagina voor wat je kan voorbereiden in het mailtje : Wikipedia: mailto

[ Voor 10% gewijzigd door ajakkes op 17-06-2017 08:49 ]

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
Bedankt! Ik ga er even mee aan de slag.
Pagina: 1