Aankoop home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals velen hier op dit forum heb ik advies nodig i.v.m. het aanschaffen van een cinema set.
Ik ben al dagen op het internet aan het zoeken, maar hoe langer ik zoek hoe meer ik door de bomen het bos niet meer zie....
Mijn situatie is als volgt: Ik heb een net een nieuwe tv gekocht: samsung UE49KS8000.
Ik kijk veel films maar koop/huur nooit meer dvd's. Ik stream middels een kodi kastje (wel een 4K kastje).
Ik ben ook van plan einde zomer een playstation 4 Pro te kopen ivm met de HDR en 4K opties van mijn TV.
Nu wil ik heel graag een mooie cinema set. Zoals ik al eerder zei is muziek niet de hoofdtaak maar echt het film genot.
Soundbar is ook goed, alleen dan wel met extra boxen voor het effect van geluiden achter....
Ook moet het HDMI 2.2 kunnen doorgeven i.v.m. mijn samsung tv (HDR, playstation).
Mijn budget licht rond de 1250 euro (deze is met goede motivatie wel iets op te rekken :) ).

Ook vind ik gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk (ik wil niet dagen lang bezig zijn met instellen).
Ik zat bijvoorbeeld eerst aan de Harman Kardon BDS 885S te denken maar die schijnt erg gebruikers onvriendelijk te zijn??

Ik hoop dat iemand van jullie met goed tips/adviezen kan komen??

Ik had een maand geleden een Bose Soundtouch 520 gekocht bij de mediamarkt maar heb deze teruggebracht omdat ze hem zonder bekabeling hadden geleverd. Na ruim een maand gewacht te hebben was ik het helemaal zat....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu te kijken bij mijn ING rentepunten. Ik zou de Heos soundbar kunnen kopen voor 650.- euro, met twee Heos 3 boxen erbij van 520.- Euro zit ik op 1200 euro. Moet ik daar de sub nog bij kopen of zou dit al voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:13
Subwoofer is wel aan te raden, die ga je gegarandeerd missen bij een soundbar. Overigens denk ik dat je voor dat geld een leuke versterker met speakerset op de kop kan tikken die beter klinkt dan genoemde soundbar.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aud>cea??

Versterker met speakerset geeft een hoop apparaten en bedrading. Ook lijkt me de bediening ingewikkeld....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Aud>cea?? --> je topic is verplaatst naar Consumenten Electronics Aankoopadvies.

Je hebt op-zich best een leuk budget, daar kun je al een redelijke home-cinema van samenstellen.

Een soundbar zal niet snel tegen een echte 5.1 set kunnen opwegen. Wil je echt snel en gemakkelijk klaar zijn met minimale bekabeling kun je kijken naar de Samsung K950. Soundbar met achter speakers en draadloze sub.

Een losse receiver met speakers hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. De receiver zal het middelpunt van je installatie zijn. Oftewel je sluit je TV aan op de receiver (ARC poort) en vervolgens sluit je alle randapparatuur weer aan op de overige HDMI poorten. Stel je sluit een PS4 aan dan zal de receiver het geluid er af halen en het beeld doorzetten naar de TV. Dit is dus ook voor je Kodi speler etc. etc.

De ARC poort zorgt ervoor dat het geluid van je TV ook terug kan, oftewel kijk je naar RTL gemist of Netflix op de TV via de smartTV optie dan zal het geluid van je TV naar de versterker worden gestuurd. Je gebruikt de speakers van je TV dus helemaal niet meer.

Indien je gaat kijken naar een 5.1 set steek dan het grootste deel van je budget in een goed stel speakers en pak een receiver (versterker) die aan je wensen voldoet.

Een goed voorbeeld van een receiver die bij velen aan alle wensen zal voldoen is de Denon X1300W. Receiver met eigenlijk alles erop en eraan en zal prima een stel vloerstaanders kunnen aansturen.

pricewatch: Denon AVR-X1300W

Je hebt dan nog zo'n € 850,00 euro over voor de speakers. Voor dat geld koop je best leuke speakers en is het advies om vooral is te gaan luisteren in een audio hifi winkel. Geluid is enorm persoonlijk en kun je niet op basis van specificaties kopen. jij moet het mooi vinden!

Om dan toch weer met een voorbeeld te komen kun je naar een setje als deze kijken:

pricewatch: Teufel Ultima 40 surround (Zwart)

Bovenstaande setje zal nagenoeg elke soundbar combi wegspelen, zie ook de lovende reviews.

Mochten de vloerstaanders toch te groot zijn, kijk dan is naar een combinatie setje van boekenplank speakers. Enkele voorbeelden zijn de Dali Zensor 1 en 3, of Q-acoustic 3020/3010. Echter blijft het beste advies om zelf te gaan luisteren!

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NL scratch, bedankt voor je goed uitgelegde antwoord. Geeft zo'n set ook voor films een 5.1 surround? en voor muziek een "gewone" stereo? Of komt uit alle boxen exact hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Indien jouw bron bestand, film, ps4 etc. 5.1 uitstuurt dan zal de versterker dit zien en heb je dus volwaardig 5.1.

Heb je een bestand wat niet 5.1 is kun je hem in stereo laten spelen of dolby digital pro logic. Dan probeert je versterker er zelf 5.1 van te maken.

Voor muziek kun je hem op stereo zetten waardoor je een 2.1 krijgt.

In de meeste gevallen past de versterker zich aan, aan de bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga woensdag naar de BCC in Leidschendam, daar schijnen ze de Heos soundbar te hebben staan zodat ik kan luisteren hoe de kwaliteit is. Mocht het tegenvallen zal ik mijn keuze op een losse receiver met speaker set laten vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:00
Let er op dat bij surround met name de center speaker en de subwoofer de meeste signalen voor hun kiezen krijgen. Als film de hoofdmoot is en muziek slechts af en toe uit wat radio bestaat, dan is het niet echt nodig extra euro's neer te tellen voor vloerstaanders, je spendeert dat dan beter aan een betere subwoofer (de center binnen een bepaalde speakerserie is vaak wel OK en in verhouding). Een voordeel van vloerstaanders bij puur surround, is dat de speakers al op redelijk goede hoogte staan, boekenplank speakers moeten op het tv meubel, aan de muur of op een speakerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit naar dat setje van teufel te kijken en heb toch een vraagje over de staanders.
Dienen staanders altijd achter geplaatst te worden of kunnen ze ook als frontspeakers worden ingezet?
Ik heb namelijk een hoge hoekbank en kan geen staanders kwijt achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 11:56

JTfoto

Work hard

- Mag verwijdert worden -

[ Voor 93% gewijzigd door JTfoto op 22-06-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:25:
Dienen staanders altijd achter geplaatst te worden of kunnen ze ook als frontspeakers worden ingezet?
Het gros van de 5.1 sets bestaat uit vloerstaanders voor en kleinere speakers achter. Als de 5.1 set uit die combinatie bestaat is het eigenlijk in 100% van de gevallen dat de grotere speakers voor worden geplaatst. Rear is meer voor de effecten en worden daarom kleiner uitgevoerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!

Iemand nog suggesties voor een losse 5.1 speaker set (zoals die van Teufel)?
Pagina: 1