Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudpel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:15
Goedemorgen,

op dit moment heb ik een Dune HD Max die ik gebruik om bestanden (MKVs) af te spelen van mijn NAS. Dit bevalt in principe weer goed, de Dune is snel, overzichtelijk en speelt alles....nou ja, bijna alles af. Want de Dune ondersteunt x265 niet en dit format komt toch steeds vaker voor. Het allergrootste nadeel echter van de Dune vind ik het ontbreken van een 'watched indicator'. Een oude goedkope Mede8er had deze feature zelfs, maar een dure Dune niet. Met duizenden bestanden, voornamelijk TV series, wordt het lastig bijhouden wat ik wel en niet gezien heb. Kortom, ik ben op zoek naar een mediaspeler die de x265 codec ondersteunt en een watched indicator feature heeft. Kodi/XMBC is niets voor mij, dus dat is geen optie. Ik heb al in de uitverkoop een Popcorn Hour VTEN gekocht, want ik had begrepen dat deze een watched indicator heeft, maar tot dusver is dat niet zo. Alleen via de jukebox functie, maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil het liefst gewoon door mijn mappen kunnen bladeren en per file aan kunnen geven dat ik deze file reeds gezien hebt. Wie weet welke opties er nog zijn?

- Mede8er ondersteunt dit wel maar heeft in ieder geval op dit moment geen mediaspelers die x265 ondersteunen

- Venz is gebaseerd op kodi/XMBC

- Dune is het tegenovergestelde van Mede8er..wel x265 maar geen watched indicator

- HiMedia heb ik niet kunnen achterhalen of deze een watched indicator heeft

weet iemand van een mediaspeler die aan deze twee eisen voldoet?

bij voorbaat veel dank,
Ruud

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ga dan voor de Nvidia Shield en gebruik daarop Plex. Plex heeft bij films en series een "gekeken" indicator.
En daarbij speelt Nvidia alles af. Heb hem zelf ook. Echt een super fijne mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nu is Plex net zoiets als Kodi.
Wat is daar niet goed aan voor jou?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudpel
tsja laat ik het er op houden dat ik er niet aan kan wennen. niks ten nadele aan kodi/xbmc, maar het is niets voor mij. zal geheel aan mij liggen. maar ik wil gewoon snel en makkelijk door m'n mappenstructuur heen kunnen bladeren en bestanden afspelen en markeren als gelezen. de mede8er was daar ideaal voor, maar loopt nu achter qua codecs e.d. de dune is daar ideaal voor, maar heeft weer geen watched indicator. ik zit dus idd niet echt te wachten op een kodi achtige omgeving zoals plex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 12:21

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt in Kodi gewoon door een mappenstructuur bladeren en deze als bekeken markeren hoor.

Het gaat totaal in tegen de huidige maatstaven van gebruiksgemak en het idee achter het huidige Kodi. Maar het kan zeker!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mijn advies is ook de Nvidia Shield TV, die speelt echt alles probleemloos af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 18:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Plex werkt, vind ik, fijner dan Kodi.

Waarom zou je geen Plex willen gebruiken? Het is zo makkelijk. Plex pakt zelf alle films en series met cover en alle info erbij. Bij de Dune HD Max moet je dat zelf allemaal doen. Ik heb de Dune HD Max ook zelf gehad en vind Plex echt een verademing.

Al je films en series mooi op volgorde met alle plaatjes en info erbij. Enige wat je hoeft te doen is het in de goede map zetten en de rest gaat vanzelf. _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door Grudgie op 17-06-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Even terzijde maar ik kan me in de topicstarter vinden in de zin over de gebruikersinterface. Geef mij ook maar gewoon mappenstructuur en simpel bestanden afspelen. Die covers en film-info er bij vind ik alleen maar onhandig en storend als ik wil kijken. Als ik dat wil hebben browse ik op mijn pc, tablet of telefoon wel naar die info op IMDb etc. Zeker bij series weet ik die info uit mijn hoofd na 2 of 3 afleveringen.

Ik wil gewoon S04E07 van serie XYZ zien en daar met zo'n min mogelijk gedoe op zo'n eenduidig mogelijk manier naar toe browsen en starten. Overigens heb ik aan watch indicators e.d. (ook) geen enkele behoefte.

Juist om die eenvoud gebruik ik ook nog een Dune. x265 support mis ik vooralsnog niet, alles is nog met x264 te vinden en die paar bytes meer lig ik niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat Plex op de Nvidia Shield alles native afspeelt klopt niet helemaal. Ben helaas een paar films tegengekomen die wel degelijk transcoding nodig hadden terwijl Kodi op de Shield diezelfde films wel gewoon afspeelt.

Zoals eerder aangegeven kun je gewoon door mappen heen bladeren in Kodi. Steker nog, je kunt via de skinsettings alle onzinnige menu item's verwijderen zodat je alleen nog maar Media Sources ziet staan en zo direct naar een locatie kan gaan zoals Films of Series. Enige wat je dan moet doen is tijdens het toevoegen van de locatie 'This directory contains' instellen op 'None' en bij 'Exclude selected folder from scans' aanvinken zodat Kodi geen covers en andere info gaat downloaden. Op die manier werkt het in principe gewoon net zoals de Dune maar dan wel met vinkjes.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudpel
bedankt voor de antwoorden allemaal :)
@ Mick: bedankt voor de Kodi suggestie. Ik heb mijn Pi reeds verkocht, dus ik kan je suggestie helaas niet meer uitproberen.

als tijdelijke oplossing koop ik een tweedehands Dune Solo Lite. Deze heeft zoals aangegeven helaas geen watched indicator, maar ik heb bij mijn Max een workaround gevonden die ik ook bij de Solo Lite makkelijk kan toepassen. Dan is het afwachten tot Dune of Mede8er (of een ander merk..) een speler uitbrengt die aan al mijn eisen voldoet.

iig tot dusver allemaal bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus schopje van MSH > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:47
Mede8er geeft aan dat ze druk bezig zijn met een nieuwe player.
Geen idee of het klopt, want ze hebben dat vorig jaar al aangekondigd, informatie zou in 1e kwartaal van 2017 komen, maar ondertussen is kwartaal 2 ook bijna voorbij en hebben ze nog niets naar buiten gebracht erover.

Heb zelf de Himedia Q10 en Nvidia Shield geprobeerd, maar vind het gebruik van Kodi toch niet echt iets. Bij de Shield viel ook regelmatig het geluid weg. Met de support van Nvidia ook van alles geprobeerd en is zelfs een nieuwe opgestuurd, maar probleem is nooit weg gegaan helaas.

Kan je helaas geen advies geven wat je wel moet kopen, want ben er zelf ook niet over uit ;-)
Heb nu zelf de Mede8er X10003D en hoop toch dat Mede8er met een nieuwe komt, want die werken gewoon super naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudpel
Hi Tijn, ik heb contact gehad met iemand van Mede8er via Facebook, en deze persoon vertelde mij dat zij hard hun best doen om in september het model uit te brengen met x265 support..dat zal wellicht niet gehaald worden, maar dit jaar moet dan zeker lukken!
Pagina: 1