Toon posts:

Nieuwe PC restart loop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem, 2 dagen geleden heb ik een nieuwe pc in elkaar gezet, ik heb er nog totaal geen problemen mee gehad en alles werkte perfect.

Specs:
Cpu: G4560 Pentium
Mobo: MSI B250 Pc Mate
Geheugen: Hyperx 2x4 2400
GPU: MSI GTX 1050 Ti x 4g
PSU: CX450M
HD: Western digital 1tb

Ik heb gisteravond 2 uur lang Battlefield 1 gespeelt met geen enkele problemen (behalve dat me draadloos toetsenbord half reageerde vanwege batterij denk ik, zeg het er maar bij)
En ook netjes afgesloten.

Vanmorgen opgestart. Fans draaien, GPU ledjes gaan aan (behalve de case fan met blauwe ledjes die gaan normaal ook meteen aan)

Pc valt binnen 3 a 5 seconden uit (misschien zelfs korter) en start opnieuw op. Dit blijft maar oneindig doorgaan. Monitor maakt geen verbinding met computer dus niks te zien.

De temperatuur heb ik gisteravond met gamen gemeten en die zitten netjes onder de max.

Ik heb nog geen moederbord speaker aangesloten dat doe ik vanavond. Wel het EZ debug led springt van CPU naar DRAM en blijft daar even op staan en dan terug op CPU led voor een milliseconde en pc valt uit. En dan weer opnieuw.

Zit momenteel op het werk maar misschien dat jullie iets weten? Ik denk dat ik vanavond eerst 1 ram stick ga proberen en omruilen om te kijken of dat het misschien is.

Wat raar is dat alles perfect werkte en dat het nu pas is wanneer ik het opstart een dag later.

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Ik zou beginnen met een BIOS reset (Jumper/knop op mobo) uit te voeren. Lijkt erop dat het MOBO misschien toch kapot is aangezien je ook geen beeps krijgt die de foutmelding zou moeten geven.

Je kan de stappen uit dit topic doorlopen om te kijken of je daarmee het probleem kan oplossen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen beeps omdat ik vergeten ben de speaker aan te sluiten op het mobo. Dus dat doe ik straks.