Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathice
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-01 15:11
Sinds een week valt de accu van mijn Nexus 5X helemaal weg terwijl hij nog tot 40% geladen is.
Meer mensen bekend met dit probleem ?
Wat ik me afvraag of het nou een probleem met de accu zelf is, een software probleem of iets met het moederboard oid.

Ik heb zelf al wat gezocht op internet maar kom er zo nog niet uit wat het nou precies is, ik heb wel al een factory reset gedaan, dit heeft ook niks geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pidy6i9qsjyoi.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Mathice op 16-06-2017 14:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan? Op Tweakers verwachten we bij het aanmaken van een topic net een beetje meer eigen inzet dan dat je nu hebt laten zien.

Kun je dit toevoegen aan de openingspost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad maar ik heb wel eens tooltjes/opmerkingen voorbij zien komen over battery calibration.

[ Voor 44% gewijzigd door Room42 op 16-06-2017 11:27 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Zou dit hetzelfde issue zijn als bij de Nexus 6P veel voorkomt? Op dat forum zijn er ook veel gebruikers die klagen over random shutdowns bij dergelijke percentages, inclusief mijzelf.

Ik heb het kunnen oplossen door het toestel op te sturen voor garantie, ze hebben m'n scherm en achterkant vervangen en het issue heeft zich niet weer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathice
Ik ga hem ook maar opsturen voor garantie, ik heb nog een half jaar garantie gelukkig. Alleen jammer dat je hem dan weer een paar weken moet missen, dus liever verhelp ik het zelf ff als het lukt maar ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
Lijkt idd de accu.
Ik wil niet pessimistisch zijn maar.....

Let op! De accu valt niet onder fabrieksgarantie!
Dynafix zal de reparateur wel zijn....dan krijg je een rekening van een euro of 70 om de accu te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ronnie vd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:32:
Let op! De accu valt niet onder fabrieksgarantie!
Dynafix zal de reparateur wel zijn....dan krijg je een rekening van een euro of 70 om de accu te vervangen.
Hoe kom je hierbij? Volgens mij is het niet mogelijk om de accu zelf te vervangen in de Nexus 5x, waardoor dit gewoon deel is van het toestel en ook valt onder de 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik heb soortgelijke dezelfde problemen gehad binnen 3 weken na aankoop. Ook van 40% naar 0% (zie: Frostbite in "[LG Nexus 5X] Ervaringen & Discussie"). Uiteindelijk viel hij na een nacht op de lader hangen al direct helemaal uit. Toestel toen teruggestuurd (omdat ik nog binnen 30 dagen zat) en met bijbetaling een ander gekocht.

Later na een (negatieve) review hier het verschil alsnog teruggekregen.

Gewoon opsturen voor garantie denk ik. Kan ook zijn dat het een moederbord probleem is want dat is een bekend probleem bij de 5X.

Dit waren toen mijn batterijgrafiekjes:

Battery Drain

Battery Drain2

[ Voor 43% gewijzigd door Frostbite op 19-06-2017 12:01 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
rens-br schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:31:
[...]

Hoe kom je hierbij? Volgens mij is het niet mogelijk om de accu zelf te vervangen in de Nexus 5x, waardoor dit gewoon deel is van het toestel en ook valt onder de 2 jaar garantie.
De accu zou je sowieso moeten betalen vrees ik....het plaatsen wordt misschien wel vergoedt.
Ik zou de reparateur eerst bellen en vragen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ronnie vd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:38:
De accu zou je sowieso moeten betalen vrees ik....het plaatsen wordt misschien wel vergoedt.
Ik zou de reparateur eerst bellen en vragen hoe het zit.
Hoe kom je hierbij? Als bijvoorbeeld je microfoon kapot is, hoef je toch ook je microfoon niet te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De batterij van een LG Nexus 5X vervang je in kwartiertje, en kan de handige Tweaker gewoon zelf.
Indien er nog garantie bestaat, zou ik eerst goed informeren wat de kosten voor jou zullen zijn. gelijk de tijd dat het toestel niet in jou broekzak zit, en dan overweeg je wat je gaat doen.

Heb je al met een App gekeken wat de slijtage van je batterij is, Bijv met Battery Life of iets dergelijks
(weet niet exact hoe die heet bij Android).

Succes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
rens-br schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:15:
[...]

Hoe kom je hierbij? Als bijvoorbeeld je microfoon kapot is, hoef je toch ook je microfoon niet te betalen?
Misschien zit ik er naast....deze tekst gaat over een HTC toestel:
https://www.pdashop.nl/vragen/39652/3176670/htc-s710.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:40

WCA

ronnie vd schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:45:
[...]

Misschien zit ik er naast....deze tekst gaat over een HTC toestel:
https://www.pdashop.nl/vragen/39652/3176670/htc-s710.html
Gaat alleen over toestellen met een verwisselbare accu, die van de 5X zit vast.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:14:
[...]

Gaat alleen over toestellen met een verwisselbare accu, die van de 5X zit vast.
De tekst had twee alinea's |:( :>
Heeft uw toestel een verwisselbare batterij dan wordt hier vanuit de fabrikant 6 maanden garantie op gegeven.

Heeft uw toestel een niet verwisselbare batterij (doordat de achterkant niet los kan van uw toestel) dan wordt hier door de fabrikant 24 maanden garantie op gegeven.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Mijn Nexus 5 gisteravond op 40% ineens totaal leeg. Nog nooit gehad, dus ook geen waarschuwing. Hij is ook niet meer op te laden voorbij 13 %. Ik lees ergens dat er sprake kan zijn van een kapot oplaadcircuit.

Update 22/6:
Ik heb hem weer 100% kunnen opladen, met een andere oplader dan de erbij geleverde van LG. Het toestel is dus nog wél goed.

[ Voor 37% gewijzigd door 19muad op 22-06-2017 17:37 . Reden: Te voorbarige conclusies getrokken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathice
19muad schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:19:
Mijn Nexus 5 gisteravond op 40% ineens totaal leeg. Nog nooit gehad, dus ook geen waarschuwing. Hij is ook niet meer op te laden voorbij 13 %. Ik lees ergens dat er sprake kan zijn van een kapot oplaadcircuit. Ik kan hem dus nu alleen nog wel gebruiken aan de stroom. Dat schiet zij doel daarmee volkomen voorbij.
Een waardeloze kwaliteit dus van LG, vind ik. Ik heb nog een Nokia Lumia 620 en een MS Lumia 640, welke allebei goed zijn, hardwarematig tenminste 😀, geen tot weinig apps helaas.
Voor mij nooit een telefoon meer van LG.. Mijn nexus 4 ook al na een jaar op moeten sturen.. Ik dacht laat ik het een kans geven met de 5x, superfijne phone verder (als ie werkt) maar dit soort shit word je niet vrolijk van. Daarvoor had ik altijd Samsung, nooit gezeik mee gehad, kwa betrouwbaarheid dus toch echt wel 1 van de betere.

[ Voor 6% gewijzigd door Mathice op 22-06-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Heb je het al met een andere oplader geprobeerd?
Zie mijn update van 22/6 in mijn bericht 21/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathice
19muad schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:43:
Heb je het al met een andere oplader geprobeerd?
Zie mijn update van 22/6 in mijn bericht 21/6.
Opladen is het probleem niet, het is puur dat hij zodra hij van de lader gaat hij bij willekeurige percentages gewoon helemaal dood valt, laatst dus ook al bij 60%.. Toen was ik er klaar mee, heb hem nu opgestuurd. Ik zal er nog wel aan te denken om een accu te bestellen en het zelf even te fixen maar ergens weet ik niet zeker of dit wel een probleem van de accu is, dus durfde het niet aan. Dus nu ben ik de phone minimaal 2 weken kwijt dus dat neem ik maar op de koop toe...
Pagina: 1