Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een philips tv type 49PUS7181. Nu wil ik graag een mooi beeld uiteraard en ben op zoek naar de juiste instellingen van de kleuren, contract, gamma, scherpte etc. Ik heb de tv laten kalibreren maar ik ben toch niet tevreden. Het oogt 'natuurlijk" maar tegelijk ziet het eruit alsof er een waas/filter overheen zit waardoor op sommige zenders het beeld naar zwart /wit neigt! Wie kan mij wat tips geven hierover? Meer kleur en contrast zou wellicht helpen maar de juiste waardes vind ik lastig te vinden

Alvast bedankt!

Randall

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:57:
Ik heb de tv laten kalibreren maar ik ben toch niet tevreden.
Als je de televisie professioneel hebt laten kalibreren, zijn dat de juiste en optimale beeldinstellingen.Iets anders is er niet.

Tegenvallende prestaties kunnen door het matige contrast van het IPS-paneel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:57:
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een philips tv type 49PUS7181. Nu wil ik graag een mooi beeld uiteraard en ben op zoek naar de juiste instellingen van de kleuren, contract, gamma, scherpte etc. Ik heb de tv laten kalibreren maar ik ben toch niet tevreden. Het oogt 'natuurlijk" maar tegelijk ziet het eruit alsof er een waas/filter overheen zit waardoor op sommige zenders het beeld naar zwart /wit neigt! Wie kan mij wat tips geven hierover? Meer kleur en contrast zou wellicht helpen maar de juiste waardes vind ik lastig te vinden

Alvast bedankt!

Randall
Ik heb dezelfde tv maar dan de grote broer. Op YouTube staat een kalibratie die aardig goed in de buurt komt qua kleuren. Ik laat mijn tv's ook niet meer professioneel kalibreren viel mij tot 3x toe toch tegen. Niets tegen kalibreren maar geef mij toch maar de spattende kleuren haha. Smaak...

[ Voor 9% gewijzigd door brtkpr op 18-06-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik ga meteen even zoeken op YouTube. Mocht je een linkje hebben graag. Heb het nu een week aangekeken maar recensies als 'het wit is echt wit etc' zijn helaas niet bij mij waarheid geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 18:03:
Thanks! Ik ga meteen even zoeken op YouTube. Mocht je een linkje hebben graag. Heb het nu een week aangekeken maar recensies als 'het wit is echt wit etc' zijn helaas niet bij mij waarheid geworden.
Ga je ook niet redden met een lcd ips scherm ... je krijgt misschien kleuren zoals ze zijn en scherp beeld maar is geen oled scherm.

Je moet even zoeken bij avsforum op YouTube voor de kakibratie