Een goede vriend van me wil graag zijn PC upgraden. Nu heeft hij recent al een nieuwe videokaart gekocht. Maar hij gamed nog al wat dus wil ook graag een SSD en wat meer / sneller werkgeheugen. Ook videobewerking doet hij af en toe.
Huidige configuratie
De computer is van 2014, maar helaas kunnen we niet de volledige huidige specs achterhalen. Daarom met Speccy gekeken en dit leverde de volgende informatie op;
Gebruik:
Zoals reeds benoemd wordt de PC voornamelijk gebruikt voor gaming en wat videobewerking. Gaming is enkel BF1
Wat heb ik zelf al gevonden?
Uiteraard zelf al even wat research gedaan. SSD's maak ik met niet zo druk om, die zijn over het algemeen wel goed. Recent heb ik zelf een Crucial MX300 als tweede SSD aangeschaft, enkel voor gaming. Dit bevalt prima, daarom valt nu de keuze voor hem daar ook op.
Meer moeite heb ik met het vinden van het juiste geheugen wat past bij moederbord en processor. We upgraden het liefst naar een totaal van 16GB. Dit mag ook compleet nieuw zijn. Als hij een nieuw setje neemt overweeg ik om zijn huidige geheugen erbij over te nemen zodat mijn PC ook van 8GB naar 16GB gaat.
Het max budget ligt vrij hoog. Dat mag 500 euro zijn.
Dit is wat we gevonden hebben;
Is dit een goede en zinvolle upgrade of zijn er mogelijkheden? EN hoe kunnen we exact achterhalen welk geheugen er nu in zit? Ben namelijk benieuwd of het mogelijk is zijn werkgeheugen over te nemen naar mijn eigen PC.
Huidige configuratie
De computer is van 2014, maar helaas kunnen we niet de volledige huidige specs achterhalen. Daarom met Speccy gekeken en dit leverde de volgende informatie op;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4670K Boxed | € 257,- | € 257,- |
| 1 | Asus Z87-K | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Nvidia GeForce GTX 1060 6GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Samsung 27F350FHU Zwart | € 189,- | € 189,- |
| 1 | 8 GB DDR3 Geheugen | ||
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 517,50 | |
Gebruik:
Zoals reeds benoemd wordt de PC voornamelijk gebruikt voor gaming en wat videobewerking. Gaming is enkel BF1
Wat heb ik zelf al gevonden?
Uiteraard zelf al even wat research gedaan. SSD's maak ik met niet zo druk om, die zijn over het algemeen wel goed. Recent heb ik zelf een Crucial MX300 als tweede SSD aangeschaft, enkel voor gaming. Dit bevalt prima, daarom valt nu de keuze voor hem daar ook op.
Meer moeite heb ik met het vinden van het juiste geheugen wat past bij moederbord en processor. We upgraden het liefst naar een totaal van 16GB. Dit mag ook compleet nieuw zijn. Als hij een nieuw setje neemt overweeg ik om zijn huidige geheugen erbij over te nemen zodat mijn PC ook van 8GB naar 16GB gaat.
Het max budget ligt vrij hoog. Dat mag 500 euro zijn.
Dit is wat we gevonden hebben;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 80,- | € 80,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 152,51 | € 152,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 232,51 | |
Is dit een goede en zinvolle upgrade of zijn er mogelijkheden? EN hoe kunnen we exact achterhalen welk geheugen er nu in zit? Ben namelijk benieuwd of het mogelijk is zijn werkgeheugen over te nemen naar mijn eigen PC.