Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opstart problemen Asrock PRO4 B350M - SSD Kingsont HyperX 12

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
Mijn vraag
...

Ik heb een desktop met een HDD en een SSD. Nu staat zoals het hoort Windows op de SSD. Leuke is, de bios heeft sinds een tijdje moeite met het vinden van mijn SSD. Als ik niks doe tijdens het booten laat hij me een heel leuke Error schermpje zien, waarin ik niets kan doen. Ga ik vervolgens naar mijn bios instellingen, vind hij alleen mijn HDD. Maar... hier komt het leuke. Ga ik bij het opstarten direct naar het Boot Menu (niet via de bios instellingen), dan vind ie m wel. Nu is dit behoorlijk irritant.

Hier een video van het probleem, mocht mijn uitleg nog niet duidelijk genoeg zijn:

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Asrock B350M PRO4
Kingston HyperX 128GB SSD
HGST 1TB 7200RPM 2.5" HDD
Ryzen 5 1600
Corsair Vengeance 2x4 GB RAM
R9 390

Gebeurde bij BIOS 2.40 en de Huidige 2.50.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb me rot gezocht op internet, maar geen van de resultaten kwam overheen met mijn situatie... ik snap niet waarom mijn bios de ssd niet vind in de instellingen, maar dat de boot menu m'n ssd wel vind...

PS: Als ik in de verkeerde topic zit; Mijn excuses, graag zou ik dan horen waar ik dit dan beter kan plaatsen.

Alle reacties

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Heb je wel eens geprobeerd om te booten met alleen de kingston aangesloten .
Of op een andere sata poort .

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De foutmelding lijkt erop dat je SSD aan het overlijden is. Post eens de SMART waarden als je nog kan booten?

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-11 10:51
wagenveld schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:28:
De foutmelding lijkt erop dat je SSD aan het overlijden is. Post eens de SMART waarden als je nog kan booten?
Beaudog schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:21:
Heb je wel eens geprobeerd om te booten met alleen de kingston aangesloten .
Of op een andere sata poort .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rhI2wdc.png

Ik zie geen problemen, zal eens proberen te booten met een andere sata poort, ook zal ik proberen zonder HDD, daar heeft vroeger een windows installatie opgestaan, miss dat hij daar nu moeite mee heeft. (Ik dacht dat ik t er af gehaald had).