.NET op synology ds215+ ?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 18:38
Is het mogelijk om een .net webapp werkend te krijgen op de Synology DS215+.

Docker krijg ik niet te zien in de packages terwijl het duidelijk staat aangegeven als een .NET enabler op de Synology.

Of werkt het alleen op bepaalde modellen en is .net gewoon niet mogelijk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Een kleine blik op deze site van Synology wijst aan dat Docker niet compatibel is met de DS215+.

Je kan proberen buiten de store dingen te gaan installeren, bijvoorbeeld via ipkg, maar voor de DS215+ is er volgens mij geen voorgemaakte build, dus dit is niet makkelijk.

Je kan altijd proberen middels vreemde trucs (zelf een Wine + Mono build maken voor de DS215+ sinds er zover ik weet daar ook geen prebuilts voor zijn, en daarmee dan ASP.Net werkend krijgen o.i.d.), maar het is zeker niet makkelijk en misschien onmogelijk om een .net webapp erop te draaien.

Wat je hiermee:
terwijl het duidelijk staat aangegeven als een .NET enabler op de Synology.
bedoelt begrijp ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Docker werkt niet op alle modellen. Je zou .net core zelf kunnen compileren van source. De github-pagina is vrij duidelijk in wat je daarvoor moet doen.
Voor het oude .net zit je met wat meer problemen. Dan zou je eerst mono en dan de voor mono, asp.net webserver xsp moeten compileren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En om nu gelijk een topic te openen zonder zelf even gekeken te hebben wat er mogelijk is, is nu ook weer niet de bedoeling. Dus ga zelf op onderzoek uit, pak de online documentatie er eens bij, ga eens wat proberen etc. Mocht het dan niet lukken, dan kan je altijd een nieuw topic openen waarin je dan ook aangeeft wat je al hebt geprobeert en waarom dat dan niet lukte zodat we je beter kunnen helpen. Nu komt het over alsof je ons als helpdesk wilt gebruiken, en dat is nu net niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even door het slotje heen: er zijn gewoon mono packages voor Synology. Als die niet beschikbaar zijn of niet werken voor de DS215+ dan heb je pech en zou je hooguit kunnen proberen zélf mono te compileren, maar veel kans dat dat slaagt terwijl het de packagemakers niet gelukt is heb je niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.