Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gamingpc voor 2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Jareish
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 15:05
Hallo Allemaal,

Ik heb 6-7 jaar geleden voor het laatst een PC in elkaar gezet, en de laatste tijd kriebelde het weer een beetje. Toen kwam ik de NZXT 340 elite Hyper Beast kast tegen, en toen kan ik mij niet bedwingen om hem via de UK hem binnen te halen. Maar nu, moet er natuurlijk wel een build gemaakt worden :p

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 3440x1440 tussen de 60 en 100 fps op High-Ultra. Denk aan Witcher 3, Black Desert Online, Overwatch, Battlefield.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1800-2100euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik al. Beeldscherm gaat ook mee (Asus PG348Q Gsync widescreen 3440x1440)

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT S340 Elite Hyper Beast€ 0,-€ 0,-
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.126,-€ 1.126,-
1Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.205,90

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In een niet te verre toekomst wil ik misschien een 2e 1080 GTX TI erbij zetten. Ik denk dat ik hierdoor, bij de spellen die het ondersteunen wel in de 80-100 range zal komen. Ik weet niet hoe goed de scaling zal zijn op 3440x1440, en of ik met Gsync en 1 grafische kaart al voldoende vloeiendheid ervaar. Ik denk daarom dat ik minstens een 850 Watt voeding nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVidia grafische kaart, because GSync investment.
MSI Grafische kaart vanwege Destiny 2 promotie
Daarnaast liep er een actie vorige week voor Asus moederbord + intel cpu. Ik wil proberen of ik hier nog in aanmerking kan komen. Of er moet een board zijn die 100+ euro goedkoper is om dit goed te maken.
Ik voel me het meest prettig met een intel cpu (wat de boer niet kent...)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik game nu op een laptop, en zodra ik een spel start, is het alsof er een helicopter opstijgt. Ik wil niet veel inleveren op prestaties, en de case is al gekocht. Daarom wil ik mij richten op AIO waterkoeling blokken en evt de bestaande case fans vervangen. De case fans staan bewust nog niet op mijn lijstje omdat ik er nog niet over uit ben. Ik heb builds gezien met de nzxt aer rgb fans, en die zijn er strak uit, zonder te kermis te worden.
Systeem moet minsten 5 jaar mee gaan.
AIO Waterkoeling, naast stilte, ook vanwege de looks en keer wat anders,
Het (interne) gedeelte moet 1 geheel voelen betreft kleur.

Ga je overklokken?
Nu op moment waarschijnlijk niet. Maar ik hou er van, dat die optie bestaat, al is het maar om hier en daar mee te spelen, of net dat beetje extra te halen uit een spel dat over 3 jaar uitkomt en net niet lekker loopt. De reden dat ik een K serie intel processor kies, is ook vanwege de Asus promotie.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zie je dingen die niet passen/werken?
Is 850 watt genoeg voor SLI in de toekomst.
Is er ruimte in de kast voor de SLI, als je ook nog rekening mee houd dat naast de x62 er 2 extra fans kwijt moet hebben
Ik zie mensen aan de voorzijde ook fans plaatsen, hier zit ook een rooster, maar ook de front plate. Gaat dit wel goed met de luchtdoorstroming, of weerkaatst de warmte even hard weer terug.
Vooral het moederbord is iets waar ik een slechte kijk op heb en ik lastig te vergelijken vind. Misschien hebben jullie daar advies in. Ik heb voornamelijk gekeken naar de looks, sli support, en het feit dat het een ROG is (past bij mijn monitor). Daarnaast het volgens mij ook een Amp ingebouwd, wat mij fijn lijkt, aangezien ik altijd een headphone op heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Tray€ 338,-€ 338,-
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 208,95€ 208,95
1MSI GeForce GTX 1080Ti Sea Hawk X€ 845,50€ 845,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 156,-€ 156,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 172,-€ 172,-
1Corsair RM850x€ 135,50€ 135,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 232,-€ 232,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.087,95

[ Voor 12% gewijzigd door Jareish op 15-06-2017 22:40 ]

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-11 22:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Verkeerd gekeken.

Wellicht is 850 watt voeding wat aan de hoge kant?

[ Voor 79% gewijzigd door Family Guy op 15-06-2017 23:47 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:11

Squats

Wereldreizende tweaker

Qua moederbord en kast past sli makkelijk, alleen zit ik even te denken over de radiatoren als je een tweede seahawk erin wil prikken.... en sinds je ook je cpu wilt waterkoelen, is het misschien beter voor je als je gewoon een custom loop erin hangt, ek heeft nu best goedkope gaming series setjes met 1cpu +1 gpu blok https://www.ekfluidgaming.com/ek-kit-a240g (ik kon m even niet vinden in de pricewatch). Ik denk dat dat een betere keuze is aangezien je anders 6 slangen in je pc hebt hangen en radiatoren overal en nergens zitten. plus de s340 heeft geen 240mm bovenop, er passen maar 5 fans in helaas. De s340 is niet de meest geschikte behuizing voor veel waterkoeling helaas. En kom op, je wilt voor looks gaan, wat is er nou beter dan een custom loop ;)

Voor 2x 1080ti's denk ik wel dat een 850w geschikt is je kan https://seasonic.com/psu-calculator/ gebruiken voor een goede meting. Meeste van die calculators schatten het vermogen te hoog in, deze klopt wel.

Sli luchtkoeling zou evt wel kunnen, maar 2 1080ti's gooien best wat hitte de kast in dus verwacht wel flinke temperaturen mocht je sli gaan draaien. Maar echt sli heb je niet nodig op jouw monitor, de 1080ti zou het in princiepe goed moeten kunnen draaien op ultra.

Verder over die asus promotie, is dat niet alleen bij alternate? waarschijnlijk ben je goedkoper uit bij andere winkels zelfs als je de rebate mee zou tellen.

Bericht ontvangen uit China

• Jareish
Squats schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 06:09:
Qua moederbord en kast past sli makkelijk, alleen zit ik even te denken over de radiatoren als je een tweede seahawk erin wil prikken.... en sinds je ook je cpu wilt waterkoelen, is het misschien beter voor je als je gewoon een custom loop erin hangt, ek heeft nu best goedkope gaming series setjes met 1cpu +1 gpu blok https://www.ekfluidgaming.com/ek-kit-a240g (ik kon m even niet vinden in de pricewatch). Ik denk dat dat een betere keuze is aangezien je anders 6 slangen in je pc hebt hangen en radiatoren overal en nergens zitten. plus de s340 heeft geen 240mm bovenop, er passen maar 5 fans in helaas. De s340 is niet de meest geschikte behuizing voor veel waterkoeling helaas. En kom op, je wilt voor looks gaan, wat is er nou beter dan een custom loop ;)
Ik ben wat huiverig voor een custom loop. Het idee dat ik een videokaart van 750,- uit elkaar haal, repaste en pad, en vervolgens met water loop te spelen, lijkt mij doodeng. Ik zou dan ook bij elk temperatuur gekkigheid, water geborrel of gpu throttle gaan twijfelen of ik het goed heb gedaan. Daarnaast met de a240g, heb je 4 slangen, 2 fans en een pomp (en met een sli zou je dan naar 6 slangen, 4 fans en 2 pompen gaan, namelijk 2x die kit die max 2 verbinden aankan). Voor 250,- Kan ik beter 100 euro extra in de gpu steken en een sea hawk nemen en 150 voor de kraken. En die kraken doet het ook wel voor mij, betreft looks ;p

Betreft de Kraken, ik zie er 1 met AM4 support, en 1 zonder. Maar ik neem aan dat ze beide 1151 ondersteunen? Ik heb puur voor de beschikbaarheid deze gepakt.
[b][message=51594455,noline]
Voor 2x 1080ti's denk ik wel dat een 850w geschikt is je kan https://seasonic.com/psu-calculator/ gebruiken voor een goede meting. Meeste van die calculators schatten het vermogen te hoog in, deze klopt wel.

Sli luchtkoeling zou evt wel kunnen, maar 2 1080ti's gooien best wat hitte de kast in dus verwacht wel flinke temperaturen mocht je sli gaan draaien. Maar echt sli heb je niet nodig op jouw monitor, de 1080ti zou het in princiepe goed moeten kunnen draaien op ultra.
Daarom haal ik er eerst ook maar 1, en een paar tientjes meer voor een psu voor watt die ik misschien wel of niet gebruik, valt nog wel te overzien ;) Heeft deze PSU ook een siltent mode? Ik las ergens dat sommige psu's pas de fan aanzetten wanneer er meer dan 350 watt gevraagd wordt. Ook lijkt deze PSU lastig leverbaar, wat is een goed alternatief?
[b][message=51594455,noline]
Verder over die asus promotie, is dat niet alleen bij alternate? waarschijnlijk ben je goedkoper uit bij andere winkels zelfs als je de rebate mee zou tellen.
Ik meende een algemene asus promotie. Wat zou jij nemen voor moederbord als je niet gelimiteerd was tot een merk? En wat zou de meerwaarde tegenover deze zijn? Zoals ik al aangaf, dit moederbord was voor mij een 'die ziet er wel leuk uit en heeft genoeg slots' (insert ongepaste grap here).

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Je neemt beter niet de "Tray" versie van de CPU. Deze is vooral bedoeld voor systeembouwers en heeft mindere garantie dan een normale consumenten "Boxed" versie. Als je geluk hebt komt er niks aan en heb je niks aan de extra garantie, maar voor een paar euro verschil zou ik dat risico toch niet nemen, al zeker niet met dit budget.

Normaal is die 1080Ti wel snel zat voor die resolutie. Je kan je systeem daarom misschien ook gewoon afstemmen op 1 GPU en over een paar jaar een upgrade doen.

Knotsgekke case btw, had ik nog niet gezien. Ben meestal geen fan van extreme uitvoeringen maar deze heeft iets uniek :)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Jareish schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:50:
[...]

Ik ben wat huiverig voor een custom loop. Het idee dat ik een videokaart van 750,- uit elkaar haal, repaste en pad, en vervolgens met water loop te spelen, lijkt mij doodeng. Ik zou dan ook bij elk temperatuur gekkigheid, water geborrel of gpu throttle gaan twijfelen of ik het goed heb gedaan. Daarnaast met de a240g, heb je 4 slangen, 2 fans en een pomp (en met een sli zou je dan naar 6 slangen, 4 fans en 2 pompen gaan, namelijk 2x die kit die max 2 verbinden aankan). Voor 250,- Kan ik beter 100 euro extra in de gpu steken en een sea hawk nemen en 150 voor de kraken. En die kraken doet het ook wel voor mij, betreft looks ;p

Betreft de Kraken, ik zie er 1 met AM4 support, en 1 zonder. Maar ik neem aan dat ze beide 1151 ondersteunen? Ik heb puur voor de beschikbaarheid deze gepakt.

[...]
Er zijn ook kaarten die met een voorgeinstalleerd waterblok komen zoals de
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Sea Hawk EK X of pricewatch: Zotac GeForce GTX 1080 Ti ArcticStorm of pricewatch: Asus ROG Poseidon GTX 1080 Ti Platinum Edition 11G
Zit gewoon garantie op :D

en voor de kraken, ja zit gewoon een intel mount bij ;)
[...]

Daarom haal ik er eerst ook maar 1, en een paar tientjes meer voor een psu voor watt die ik misschien wel of niet gebruik, valt nog wel te overzien ;) Heeft deze PSU ook een siltent mode? Ik las ergens dat sommige psu's pas de fan aanzetten wanneer er meer dan 350 watt gevraagd wordt. Ook lijkt deze PSU lastig leverbaar, wat is een goed alternatief?
Ja die hebben een silent mode, op idle gaat de fan gewoon uit, overigens bij al deze voedingen gaat de fan uit geloof ik, of anders op zo'n laag toerental dat je m niet eens hoort als je oor er naast zit.
Als alternatief heb je de pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 (heb zelf de 750w, doet het erg goed)
pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G3 (zelfde als de g2 van binnen, alleen kleiner)
pricewatch: Seasonic Prime Gold 850W (seasonic, enough said, super voedingen)
pricewatch: Corsair HX850i (betere versie van de RMI)
pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 850W (als je je baller genoeg voelt om 200 neer te leggen voor een voeding)

[...]
Ik meende een algemene asus promotie. Wat zou jij nemen voor moederbord als je niet gelimiteerd was tot een merk? En wat zou de meerwaarde tegenover deze zijn? Zoals ik al aangaf, dit moederbord was voor mij een 'die ziet er wel leuk uit en heeft genoeg slots' (insert ongepaste grap here).
Zat keuze, de aorus borden van gigabyte zijn top pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5 of pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-Gaming K5 (heb zelf een amd x370 gaming k5, maar de intel varianten zijn ook prima).
Asrock heeft nu ook weer goede borden, bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 of de pricewatch: ASRock Z270 Taichi
Voor msi pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Er is zat te kiezen wat je leuk vindt, zijn stuk voor stuk goede moederborden btw :) Qua features zijn bijna al die borden rond de 170-200 vrij gelijk, daarboven komen echt dingen die 3/4e van de mensen niet eens gebruikt zoals 3 ethernet poorten etc

• Jareish
Ik zag ze, qua looks vind ik de ROG ook een mooie kaart. Alleen alle 3 zijn duurder (vooral de ROG, zit tegen de 1000euro aan), en dan moet je nog een waterkoeling kit bij kopen en los je het probleem van het aantal fans nog niet op ;p Alleen de looks zullen beter zijn.. Dan vind ik de Sea Hawk X met zijn AIO een mooie tussen weg. Hij is alleen wat dikker.
1 850W[/URL] (als je je baller genoeg voelt om 200 neer te leggen voor een voeding)
Squats schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:29:
Zat keuze, de aorus borden van gigabyte zijn top pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-GAMING 5 of pricewatch: Gigabyte AORUS GA-Z270X-Gaming K5 (heb zelf een amd x370 gaming k5, maar de intel varianten zijn ook prima).
Asrock heeft nu ook weer goede borden, bijvoorbeeld de pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 of de pricewatch: ASRock Z270 Taichi
Voor msi pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Er is zat te kiezen wat je leuk vindt, zijn stuk voor stuk goede moederborden btw :) Qua features zijn bijna al die borden rond de 170-200 vrij gelijk, daarboven komen echt dingen die 3/4e van de mensen niet eens gebruikt zoals 3 ethernet poorten etc
Ik zal ze vanavond bekijken, bedankt! Maar verder geen reden om niet voor de
z270e te gaan?

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Gewoon kopen welke je kan betalen en je mooi vindt, eigenlijk bijna alle borden boven de 170 beginnen overkill te worden, ongeacht welke je kiest :D maar daar is niks mis mee!

Verder qua waterkoeling zou je voorin een (360 volgensmij?) en een 120mm radiator in de achterkant kunnen doen, en dan de pomp op de radiator aan de voorkant zetten met zo'n pump/res combo, flexibele slangen zijn niet moeilijk om te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Squats op 16-06-2017 11:25 ]

• Jareish
En de onderdelen zijn besteld. De helft heb ik al binnen. Dat moederbord ziet er goed uit! Ik ben uiteindelijk alsnog voor de ROG z270e gegaan, 1 van de.weinige z270 met wlan.
Pagina: 1