tip gevraagd omtrent mijn Corsair H110 setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
hey mede Tweakers.

ik ben bezig om mijn complete systeem te veranderen, nu wil ik mijn H110 koeling aan de voorkant monteren van mijn behuizing, maar wat is dan nu het slimste qua plaatsing van de fans? achter de radiator die de lucht door het rad blaast naar buiten, of aan de voorkant die de lucht uit het rad zuigt?

had ze hiervoor aan de bovenkant, maar twijfel nu beetje wat slim is, ook vanwege het feit dat de voorkant van de behuizing dicht is.

wie kan mij hier mee helpen om mijn 7700K zo koel mogelijk te houden zonder al teveel geluid.

als iemand goede tips heeft om de standaard fans te vervangen voor stillere/betere fans hoor ik dat ook graag. het is dus een H110 dus 140 fans.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:08
Om welke kast gaat het? Komt er nu al veel stof binnen?

Over het algemeen scheelt het niet heel veel met elkaar. Hooguit 1 a 2 graden. Maar als je fan achter de radiator plaats kan je die makkelijker schoon blazen. omdat je niet eerst de fans moet demonteren. Maar dat hangt heel erg van je stof ophoping te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
komt in een phanteks P400s eclipse tempered glass.

denk dat ik van bovenaf 2 140 fans lucht laat aanzuigen in de kast (hier zitten stof filters voor, dus hopelijk zal daar weinig stof door binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En waarom denk je dat tegen de weten van natuur en design van kast. Werken een goed idee is? Warme lucht stijgt op. En de voorkant is gewoon redelijk open. Maar als je je nu al zorgen maakt om cooling waarom kies je dan niet voor een kast met meer airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
Het beste is intake aan de voorkant van je radiator en de twee fans aan de bovenkant outtake laten draaien. Dit zorgt voor een betere lucht stroom in je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikiwoki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 12:29
De p400, net als de s340 van NZXT, is inderdaad gebouwd met het idee om een rad voorin te kunnen doen met intake fans, en outtake achter/boven. YouTube: P400 Tempered Glass | Gaming PC Build 2017 Time Lapse

De airflow is meer dan voldoende, al zal je videokaart misschien ietsje warmer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
@Pikiwoki sorry maar de p400 is net als 90% van de kast bedoelt om de radiator te plaatsen waar je wil. Met front als intake en back/top als exhaust. Phanteks heeft namelijk gewoon top support. Net als de s340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikiwoki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 12:29
In de phanteks heb je niet genoeg ruimte om een top radiator en fans in te bouwen, met een paar uitzonderingen in moederborden. Je zit dan gewoon op je geheugen modules of andere onderdelen.
Achter kan alleen een 140mm/120mm wat de h110 natuurlijk niet is.

Uitleg met afbeelding en metingen: https://www.overclock3d.n...eks_eclipse_p400_review/7

Daarnaast heeft de s340 exact dit probleem, en is het de reden dat ik deze verruilt heb voor een andere kast.

[ Voor 37% gewijzigd door Pikiwoki op 16-06-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hangt natuurlijk ook van je mobo af. Mijn mobo heeft zomaar 2 cm aan loze ruimte aan de bovenkant. Dan kom je al op 5cm uit. Dunne rad en normale fans zou dus prima kunnen. Maar om nu te zeggen dat het gemaakt is om voorin te plaatsen vind ik een gewaagde uitspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
loki504 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 07:07:
En waarom denk je dat tegen de weten van natuur en design van kast. Werken een goed idee is? Warme lucht stijgt op. En de voorkant is gewoon redelijk open. Maar als je je nu al zorgen maakt om cooling waarom kies je dan niet voor een kast met meer airflow?
ik maak me geen zorgen, ik wil gewoon een zo goed mogelijke build maken met zo goed mogelijke koeling, aangezien ik er zelf te weinig verstand van heb om het goed te doen vraag ik hulp, maar dat betekend niet gelijk dat ik me zorgen maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
loki504 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:39:
Hangt natuurlijk ook van je mobo af. Mijn mobo heeft zomaar 2 cm aan loze ruimte aan de bovenkant. Dan kom je al op 5cm uit. Dunne rad en normale fans zou dus prima kunnen. Maar om nu te zeggen dat het gemaakt is om voorin te plaatsen vind ik een gewaagde uitspraak
phanteks geeft zelf aan dat waterkoeling wel bedoeld is voor voor, en air in/out boven, achter of voor. dus hij heeft dat volgens de specificatie van phanteks wel goed. En daarom dat ik ook benieuwd ben naar ideeen van anderen. had hiervoor een enthoo luxe van phanteks, en daar had ik de koeler wel gewoon bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Excus is zat niet goed te kijken op mijn mobiel. Ik dacht dat de 280 top was. En max 360 front. Dan is front de enige optie. Dan zou ik zelf de fans tussen mobo>fans>rad>Kast. Zodat stof niet tussen de fans en radiator komt. Maar zeker intake front en exaust top/rear.

Ik ga er stiekem vanuit dat er ook een aftermarket koeler GPU in komt. En die blaast de lucht naar boven. Als je fans dan ook nog eens tegen gas geven krijg je een hot air pocket rond je vrm's en CPU. Vinden ze niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
oke, dacht dat juist wat frisse lucht over het moederbord richting de cpu koeler zinvol kon zijn :P Komt idd een asus aftermarket gpu in,

zoals ik het bedacht had, boven inlaat, achterkant uitlaat, maar als ik jou zo begrijp zou je boven en achter beiden op uitlaat gooien? ga ik ze omdraaien.

bedankt voor de tips.

Pagina: 1