Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_DV
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09-2020
Hallo,

Ik heb afgelopen schooljaar mijn VMBO-TL opleiding afgerond en begin aankomend schooljaar aan de opleiding Netwerk en Media - beheerder op het Drenthe College in Emmen.
Nu is mijn vraag wat een goede laptop is voor deze studie.

Bij het intake gesprek vertelde de beste man mij dat ik meerdere virtuele pc's moest kunnen draaien, dus 8 GB RAM was wel een must zei hij. Je moest later ook nog de mogelijkheid hebben om te upgraden naar 16 GB.
Qua processor zei hij vanaf een i5 lig je wel goed. En een SSD is wel handig maar je kan beter een HDD hebben met veel opslag geheugen, een vrije 200GB was wel essentieel.

Nu wil ik met deze laptop ook een beetje kunnen gamen in mijn vrije tijd dus ik heb zelf ook een beetje gelet op de videokaart.
Uiteindelijk kwam ik uit op de MSI GE62 Apache pro
(pricewatch: MSI GE62 7RE-094NL (Apache Pro)

Mvg Jan :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

My 2 cents; een echte netwerkbeheerder zorgt voor een dedicated RS-232 poort.

Laptops zijn tegenwoordig dun gezaaid daarmee; mogelijk is het dan wel zinvol/zinvoller om een 2e NIC te hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:26
Je wilt zeker een ssd. Vooral met het starten en stoppen van virtuele machines ga je daar veel plezier aan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

DukeBox

loves wheat smoothies

@Jan_DV Hoe dan ook liever de grootst mogelijke SSD dan een HDD. Zeker met virtualisatie is dat een must. Ook een packet dump van een 10G verbinding is bijv. al niet eens meer op een normale HDD te doen.
MAX3400 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:56:
My 2 cents; een echte netwerkbeheerder zorgt voor een dedicated RS-232 poort.
Zolang het maar legacy is aangesloten (zijn ook kleine legacy docs). USB is altijd kloten met opnieuw toegewezen com poorten e.d. maar niet onoverkomelijk.

Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk nog het meest mijn draadloze bluetooth com poort, erg handig om niet aan een kabeltje vast te zitten en kan vaak ook gewoon buiten de server ruimtes werken. Ik heb er tegenwoordig zelfs 2 tegelijk in gebruik, com# blijft gelukkig ook vast toegewezen.
Laptops zijn tegenwoordig dun gezaaid daarmee; mogelijk is het dan wel zinvol/zinvoller om een 2e NIC te hebben.
Zeker handig, ik heb Express Card nic welke ook vlans e.d. ondersteund. Via USB is uiteraard ook een optie maar vaak is de ondersteuning minimaal.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 15-06-2017 22:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_DV
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-09-2020
@DukeBox Een grotere SSD? Dus bijv. een HP Omen (pricewatch: HP Omen 15-ax235nd zou beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40

DukeBox

loves wheat smoothies

@Jan_DV Opzich maakt de keuze niet zoveel uit, een grotere SSD kan er altijd nog in.
Voor mij is een (20G) thunderbolt aansluiting een must, dan kan ik een expressbox op aansluiten met 10G ethernet.

Wat voor netwerk dingen wil je allemaal kunnen testen/aansluiten ?

Tegenwoordig heb ik ook een kleine 10G switch mee (d-link DXS-1210-12TC) met diverse SFP+ modules om alles aan te kunnen sluiten. Maar als ik beperkt ben in bagage heb ik vaak ook dit soort dingen mee:

https://www.entrix.co.uk/...rodshow&ref=NEC-GXE-SC-01
https://www.entrix.co.uk/...rodshow&ref=NEC-GXE-LC-01

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1