tips in de Elzas voor zomervakantie?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
7 juli vertrekken we naar de Dordogne, met de auto, en twee kinderen (5 en 9) voor een week 'glamping'. Hebben we een paar jaar geleden ook al eens gedaan en eigenlijk was dat best wel leuk.
toen alles in 1 adem gereden, doodop aangekomen, dus dat doen we niet meer.
7 op 8 juli een ruime familiekamer geboekt in een hotel 30 min onder Parijs.
dan 8 - 15 juli in de grote safaritent. (back to basic met airco, vaatwasser enzo :D )
maar dan... dan was het plan om nog ca 3 dagen in de Elzas te verblijven. Gewoon supermooie omgeving en goeie herinneringen aan van vroeger.
We zoeken ons nu echt al maanden helemaal het ongans naar een goed verblijf ergens rond Colmar. Eigenlijk overal in de Elzas, behalve dan in Straatsburg zelf. (geen zin in stad)
Wat ik echt liefst niet heb, is een 'stacaravan' of chalet'. Ik voel nu al de vloer aan mijn voeten plakken 8)7 brrrrr

idealiter, kleinschalig parkje, met een zwembad en een huisje bijv, maar een familiekamer in een hotel niet langs een Nationale weg is wellicht ook OK
B&B, hotels, vakantiehuizen... god wat hebben we al veel gezien, maar of je tikt 290 euro per nacht aan, of het kan alleen per week, of er zijn geen familiekamers of aaneengesloten kamers.... en zo wordt de spoeling dun. heel dun!

Eerlijk gezegd raak ik ook en beetje uitge-trivago-ed, ge-tripadvisort en ge-chambredotes.fr-ed
heeft iemand een gouden tip? :>

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02

Goverman

not loaded

Middenin de Rijn tussen Duitsland en Frankrijk, bij Breisach zit een camping (Ile du Rhin) die ook chalet-achtige stacaravans verhuurd. Hier dus. Volgens mij hadden ze ook tenten in de verhuur, maar dat weet ik niet zeker. Wel zeker weet ik dat je gratis het gemeentelijke zwembad naast de camping kunt gebruiken.

Los van je wensen, de locatie is wel erg goed: Je zit dan vlakbij Neuf-Breisach (achthoekig oud vestingstadje) en vanaf de camping zie je Breisach liggen. Rij je een stukje verder dan kun je naar het Schwarzwald (Freiburg of Titisee), de andere kant op ga je richting Colmar en de Vogezen (route des cretes).

Twee jaar geleden hebben wij er gekampeerd, met goede ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Goverman op 16-06-2017 10:31 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Thanks! Eens even neuzen daar.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.