Toon posts:

Speaker op accu laten spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste lezers,

Ik heb laatst een 28w speaker gekocht, hij werkt perfect en heeft mooi geluid. Ik vroeg me af of ik hem ook op een accu kan laten werken, zodat ik hem makkelijk overal mee naar toe kan nemen. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen?

Hieronder een foto van de versterker die er nu in zit:
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B_fWAfoPu3-GSHdzYVFvQ0M4dm8

Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2017 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je embedded foto doet het niet. En 'een 28W speaker' zegt niet veel.

Wat je moet weten is dat de vereiste inputspanning is. Vervolgens pak je en accupack en zorg je dat de output daarvan gelijk is aan de vereiste inputspanning van je speaker, bijvoorbeeld met een step-up of step-down buck converter, makkelijk te krijgen op ebay.. Ook kun je kijken of er in de speaker nog een powerconverter (step-up of step-down) zit, en kijken of je die kan bypassen, voor de efficiëntie.
Hoe lang die het erop volhoudt is afhankelijk van het samenspel van dorst van de speaker en hoeveel juice de accu kan leveren. :)

Maar jij moet met meer info komen voordat ik/wij specifiekere adviezen kunnen geven. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 15-06-2017 21:44 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:41:
Je embedded foto doet het niet. En 'een 28W speaker' zegt niet veel.

Wat je moet weten is dat de vereiste inputspanning is. Vervolgens pak je en accupack en zorg je dat de output daarvan gelijk is aan de vereiste inputspanning van je speaker, bijvoorbeeld met een step-up of step-down buck converter, makkelijk te krijgen op ebay.. Ook kun je kijken of er in de speaker nog een powerconverter (step-up of step-down) zit, en kijken of je die kan bypassen, voor de efficiëntie.
Hoe lang die het erop volhoudt is afhankelijk van het samenspel van dorst van de speaker en hoeveel juice de accu kan leveren. :)

Maar jij moet met meer info komen voordat ik/wij specifiekere adviezen kunnen geven. ;)
Bedankt voor de snelle reactie!
De input is 14v.
En hier is de afbeelding nogmaals:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/e6k93Q/IMG_1303.jpg

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat voor accu had je in gedachten dan?

Maak ook even een goede foto van de groene printplaat. Daar staat waarschijnlijk nog wel nuttige tekst op ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Room42 op 15-06-2017 22:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:21:
Wat voor accu had je in gedachten dan?

Maak ook even een goede foto van de groene printplaat. Daar staat waarschijnlijk nog wel nuttige tekst op ;)
Een accu die ongeveer 3 uur mee kan en die makkelijk weer op is te laden.

Hier de afbeelding van de printplaat:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fLHxOQ/IMG_1308.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:39:
[...]

Een accu die ongeveer 3 uur mee kan en die makkelijk weer op is te laden.
Ik bedoel de formfactor en pre-made of zelfbouw. Wil je een auto-accu meenemen of moet ie superdraagbaar zijn? Ga je zelf sleutelen of is dit een aankoopadviesvraag voor een kant-en-klaar product?
Hier de afbeelding van de printplaat:
[afbeelding]
En de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=51593629,noline]
Ik bedoel de formfactor en pre-made of zelfbouw. Wil je een auto-accu meenemen of moet ie superdraagbaar zijn? Ga je zelf sleutelen of is dit een aankoopadviesvraag voor een kant-en-klaar product?
Hij is pre-made en moet eigenlijk makkelijk mee zijn te nemen. Als ik zelf moet sleutelen maakt het me niet uit maar als het met een simpel redelijk goedkoop product ook kan heb ik dat het liefst.
Verder staat op de achterkant niks.
Pagina: 1