Mijn vraag
Ik wil een kleine media pc samenstellen voor kodi, uitzending gemist etc. Ik heb nog een oud atx moederboard liggen waar windows 10 ook meer dan prima op draait, maar dan ben ik toch aangewezen op te grote kasten (die voor de helft leeg blijven). Dit moederbord leek me wel een goede basis voor nieuw redelijk kleine pc. Ik weet niet of de onboard video kaart goed genoeg is (in het verleden wel eens on board video kaarten gehad die mij goed zijn bevallen). De afgelopen 7 jaar diverse xtreamer achtige kastjes gehad, maar ik mis toch de vrijheid van een windows omgeving.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Inter-Tech IT-607 Desktop 300W (pricewatch: Inter-Tech IT-607 Desktop 300W
- SSD 120 GB (genoeg voor w10 + download werk
-
Ik hoop dat iemand hier wat suggesties voor mij heeft, en dan met name wat betreft compatible moederbord en geheugen. En mogelijk of iemand weet of de onboard videokaart goed genoeg is voor streamen etc.
In elk geval al hartstikke bedankt voor het lezen
Edit:
Ik wil een kleine media pc samenstellen voor kodi, uitzending gemist etc. Ik heb nog een oud atx moederboard liggen waar windows 10 ook meer dan prima op draait, maar dan ben ik toch aangewezen op te grote kasten (die voor de helft leeg blijven). Dit moederbord leek me wel een goede basis voor nieuw redelijk kleine pc. Ik weet niet of de onboard video kaart goed genoeg is (in het verleden wel eens on board video kaarten gehad die mij goed zijn bevallen). De afgelopen 7 jaar diverse xtreamer achtige kastjes gehad, maar ik mis toch de vrijheid van een windows omgeving.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Inter-Tech IT-607 Desktop 300W (pricewatch: Inter-Tech IT-607 Desktop 300W
- SSD 120 GB (genoeg voor w10 + download werk
-
Ik hoop dat iemand hier wat suggesties voor mij heeft, en dan met name wat betreft compatible moederbord en geheugen. En mogelijk of iemand weet of de onboard videokaart goed genoeg is voor streamen etc.
In elk geval al hartstikke bedankt voor het lezen
Edit:
Budget is ca 200 / 250. Ik zat ook al even te kijken naar zo'n NUC, echter had ik persoonlijk het idee dat je dan meer betaald dan voor een 'pc' met bijv een mini atx moederbord. Voor mij hoeft het niet heel klein te zijn (het is dat die atx kasten zoveel loze ruimte hebben voor dvd drives, hds; etc). Ik waardeer de hulp hoor, maar 500 euro is voor mij te veel als ik zie dat mijn oude atx asus m7a4 moederbordje met 16GB ddr2 geheugen windows 10 nog hartstikke snel laat draaien. Ik zal in elk geval nog eens gaan kijken naar die Gigabyte BRIX, die ken ik nog nietMAX3400 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:44:
Ik mis even een budget; je kan ook een Intel NUC of en Gigabyte BRIX aanschaffen. Zeker de laatste versie, met de Intel 5xxx to 7xxx serie zijn krachtig genoeg voor "allerlei video kijken". En als je iets meer investeert, zeg even rond de 500 Euro, kan je een i5-CPU erin krijgen en 8GB RAM met een nette SSD; Windows erop en je kan er zelfs je vakantie-foto's relatief goed op bewerken, internetten, simpele spelletjes spelen en ook Kodi draaien.
[ Voor 33% gewijzigd door eberg op 15-06-2017 22:40 ]