TV meubel geschikt voor soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:19
Hallo allen,

Ik krijg volgende maand de sleutel van mijn woning, yeah! nu ben ik van plan een 65'' TV te gaan halen, maar ik loop tegen het volgende probleem aan.

Ik kan maar geen geschikt tv meubel vinden die en groot genoeg is om een 65'' tv te ondersteunen maar ook een soort gleuf vlak eronder heeft waar ik mijn soundbar in kan plaatsen, aangezien deze voor het beeld zit als ik de soundbar op het tv meubel zelf zet.

Nou overwoog ik eerst op de tv aan de muur te monteren, maar het blijkt een gipsmuurtje te zijn dus dat kan nog eventueel voor problemen zorgen.

Mijn vraag aan jullie, hoe hebben jullie dit in hemelsnaam opgelost? waar laten jullie de soundbar?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien, even als voorbeeld, een meubel kopen zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hemnes-tv-meubel__0104055_PE250702_S4.JPG

En dan een uitsparing in de 2 verticale planken zagen :)

PS. een 65" past hier precies op :)

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/50297046/#/80297021

Afmeting
148x47 cm

[ Voor 24% gewijzigd door Vorkie op 15-06-2017 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
De balken achter de gipsplaat opsporen en daaraan de tv en soundbar ophangen? Desnoods extra balkje plaatsen om de tv op de ideale hoogte / plek te krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Sethro op 15-06-2017 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Meubel met verhoogde achterwand, zwaar genoeg om een tv aan op te hangen?

Had zelfde probleem bij m'n centerspeaker, bij de Ikea in matchende kleur een Lack tafeltje gehaald, doormidden gezaagd en daar de tv op gezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:19
Vorkie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:23:
Misschien, even als voorbeeld, een meubel kopen zoals deze:

En dan een uitsparing in de 2 verticale planken zagen :)

PS. een 65" past hier precies op :)

http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/50297046/#/80297021

Afmeting
148x47 cm
Hm ja ik denk dat zoiets wellicht mijn beste oplossing is, jammer dat dit soort tv meubels vaak erg laag zijn.. moet mn ps4 er ook nog in kwijt. ugh :P wat een gedoe.

Ik heb de JBL s400 best een lang ding zeker een meter, je zou toch denken dat er tv meubels zijn waar je deze gewoon erin kan plaatsen zonder te hoeven zagen, zal nog ffe op de site van ikea rond kijken.

PS : Ik zat er zelf nog aan te denken om gewoon een tv meubel te kopen en daar een plank op te leggen ofzo (uitgesneden) dat de tv iets hoger staat en de soundbar er gewoon voor kan.. wel super lelijk en niet echt praktisch maar zou wel een optie zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 15-06-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-07 07:09
2 vrienden en ikzelf hadden dezelfde uitdaging met de Sonos playbar. Simpel opgelost door 2 gelijke dikke boeken onder de tv te leggen. Wint de schoonheidsprijs niet maar voldoet wel.

Audiotechnisch moet zo'n ding volgens mij ook vrij staan en niet in een kast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Kijk eens bij Spectral, ze hebben een grote showroom in Harderwijk: https://www.spectral.nl/tv-meubels/cocoon/

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Spectral is mooi spul maar wel relatief duur, vind ik.

Mogelijk dat je op http://www.optimuminternational.co.uk/ ook mooi speelgoed kan vinden. Heb hier ooit wat besteld en na goed contact met de klantenservice, voor een miezerige 49 Euro laten verschepen naar NL.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:22
Hoe laag is de TV dan wel niet dat je niet een soundbar ervoor kan leggen? Heb je de TV Uberhaubt al?

Daarnaast kan je ook prima een TV ophangen aan een gipsmuurtje hoor. Even een paar deftige hollewandpluggen en gaan met die banaan. Als je even zoekt waar de balk in de muur zit gaat het al helemaal goed.

Zo te zien weegt een beetje TV niet meer als 25kg, dat moet makkelijk met een paar hollewandpluggen lukken. Die kunnen namelijk zelfs tot 25kg per stuk aan volgens de fabrikant. Als je er daar dus 4-8 van in de muur zet hangt het prima!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JeroenF schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:37:
Als je er daar dus 4-8 van in de muur zet hangt het prima!
Nadeel; de plug kan wel veel aan maar als het gips "oud" is, heb je zomaar kans dat er maximaal 1.5kg per plug aan kracht gezet kan worden voordat de hele muur het begeeft.

Wat een alternatief is, is te wachten tot de woning is overgedragen en gewoon de bestaande muur een stukje demonteren. Weet je precies waar eventueel balken zitten; daar een draagsysteem voor bedenken, nieuw gipsplaatje tegen de balken en de TV is rock-solid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1