onwillige usb stick

Pagina: 1
Acties:

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:37
betreft redelijk oude datatraveler 8GB

Usb stick redelijk veel gebruikt met naast diverse utilities office installatiebestanden. een paar bestanden in de root, één folder met een aantal subfolders.

Probleem:
Verkenner herkent de usb stick zonder probleem, maar laat slechts één map zien met als eigenschap; applicatie..... (er op klikken links en rechts geeft uiteraard geen reactie)
Was er zelf niet bij, dus eventuele andere meldingen die er geweest zijn, zijn gemist.

AV en mbam geven alarmen.

Op andere machines zelfde resultaat.

Bestandherstel telt vrolijk het verwachte aantal bestanden op de disk, diskmanagement zie een gezonde usb disk met verwachte aantal gebruikte GB's. Recuva ziet bijna alle bestanden als overschreven door een office installatiebestand (ben naam even kwijt, vul morgen wel in). Google levert geen bruikbare hits op ('folder behaves like exe' en variaties daarop)

Op zich is het geen probleem want een nieuwe is zo gemaakt, maar ik heb dit gedrag nog nooit gezien en wil gewoon weten wat er met het ding aan de hand is.

Nog te doen: het ding formatteren en kijken of hij nog leeft.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12-2025
Tens schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:05:

Usb stick redelijk veel gebruikt
Waarschijnlijk gewoon corrupte sectors. Wegflikkeren en een nieuwe kopen. USB-sticks hebben niet het eeuwige leven, beschouw ze gewoon als gebruiksartikelen.

• Tens
mcDavid schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:22:
[...]

Waarschijnlijk gewoon corrupte sectors. Wegflikkeren en een nieuwe kopen. USB-sticks hebben niet het eeuwige leven, beschouw ze gewoon als gebruiksartikelen.
Nieuwe is er al.
Waarschijnlijk corrupte sectors, yep, mogelijk ook niet.
Dit fenomeen is nieuw voor mij, wil het gewoon weten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tens schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:32:
[...]

Dit fenomeen is nieuw voor mij, wil het gewoon weten.
Dit fenomeen heet: slijtage.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Tens

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Probeer eens een full format?

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
Tens schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:05:
Is het toevallig zo'n witte datatraveler 8GB G4 met een oranje oogje? Ik heb ook zo één, en die werd een tijd geleden ineens read only. Ik krijg deze met geen mogelijkheid meer gefixed dus beschouw deze dan ook als overleden (heb echt van alles geprobeerd, onder Windows, Linux, Parted Magic, niets hielp). USB sticks hebben inderdaad niet het eeuwige leven blijkbaar.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Datacorruptie kan ook veroorzaakt worden door het niet "veilig verwijderen" van een USB-stick.
Zo heb ik nog jaren gebruik gemaakt van een stick die door de eigenaar als "klereding wat altijd problemen geeft" weggedaan werd. Na formatteren heb ik er nooit problemen mee gehad.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1