Magsafe 60W gewicht? (counterfeit test)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 07:56
Beste tweakers,

Ik ben momenteel aan het nagaan of mijn magsafe 60W een originele is of een counterfeit. Hij zat bij een gebruikte macbook.

Ik heb al onderzocht of hij een laagspanning creëert wanneer hij niet aangekoppeld is aan een macbook. Daarin geeft hij keurig 6V en zakt daarna weg, dus het is in ieder geval geen vonkgevaarlijke lader.

Alleen voor een laatste onderzoek wil ik weten of hij aan het precies gewicht voldoet. Graag hoor ik het gewicht gemeten op de volgende manier.

- Gram
- Fabrikant (die van mij komt bij Delta Electronics vandaan
- Haakse oplader
- Gemeten zonder duck (220V aansluiting)
- Nauwkeurigheid weegschaal (1grams of 5 grams)
- Originaliteit (waar komt hij vandaan)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MagSafe 1 of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

kun je een foto plaatsen van de belettering op de zijkant?

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
dragon4ce schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:49:
kun je een foto plaatsen van de belettering op de zijkant?
Dit ^^.

Hieraan kunnen we vrijwel direct zien of het een originele is of niet. Ook aan de afwerking van de kabel zelf (met name de uiteinden) kun je zien of het een originele is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Hier een originele magsave 1, producent Delta elektronics 245 gram
Imitatie magsave 1 via bol.com, producent onbekent 185 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:29

WCA

Delta electronics en Flextronics zijn wel OEM's die apple adapters maken, dus als dat klopt dan is ie echt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 20:07
Ik heb hier ook 'n vrij briljante namaak magsafe 2 adapter. Waar 'ie direct mee door de mand valt is dat het lampje op de magsafe-connector meteen aanspringt bij aansluiten op te laptop, terwijl het one-wire-circuit eigenlijk eerst z'n werk moet doen: met andere woorden, daar hoort wat vertraging in te zitten. Verder is het ding amper van echt te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
Thanks iedergeval. Behuizing stamps zijn tegenwoordig niet meer van origineel te onderscheiden.

http://www.righto.com/201...charger-teardown.html?m=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
T_E_O schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:27:
Verder is het ding amper van echt te onderscheiden.
Zelfs met ingefreesde Apple logo's op de zijkanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
sypie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Absoluut, het bovengenoemde linke verwijst naar een onderzoek van een techneut. De chinezen worden steeds handiger in het namaken, dat ding is amper van echt te onderscheiden.
rb0wag schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:42:
Hier een originele magsave 1, producent Delta elektronics 245 gram
Imitatie magsave 1 via bol.com, producent onbekent 185 gram
Mijn resultaat komt bijna overeen met die van u, echter is dit het gewicht met duck(220V aansluiting kort). Heeft u hem daarmee gewogen?
T_E_O schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:27:
Ik heb hier ook 'n vrij briljante namaak magsafe 2 adapter. Waar 'ie direct mee door de mand valt is dat het lampje op de magsafe-connector meteen aanspringt bij aansluiten op te laptop, terwijl het one-wire-circuit eigenlijk eerst z'n werk moet doen: met andere woorden, daar hoort wat vertraging in te zitten. Verder is het ding amper van echt te onderscheiden.
Als je geen one-wired circuit heb dan zou ik hem voor je eigen veiligheid doormeten. Afgekoppeld hoort een originele 3V te geven en door het circuit te schakelen naar 15V. Moment dat je geen circuit hebt kan die gaan Vonken wat brandgevaarlijk is, er staat continu 15V

Deze man heeft er een onderzoek naar gedaan. http://www.righto.com/201...charger-teardown.html?m=1

[ Voor 37% gewijzigd door Dashlane op 16-06-2017 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Ja klopt heb hem hier met de duck eraan gewogen, snoertje opgerold om de twee uitsteeksels en zo compleet op de keukenweegschaal gelegd, geld voor zowel originele als de imitatie.
Mijn imitatie heeft trouwens geen logo erin gegraveerd en is kwa behuizing ook heel iets dikker volgens de schuifmaat, scheeld ongeveer een driekwart milimeter.

Bij zowel de originele als die van bol.com gaat niet meteen het lampje branden op de connector bij aansluiten.
Heb even geen multimeter bij de hand om spanningen te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
sypie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:03:
[...]
Yep... de verpakking is ook net niet helemaal Apple-kwaliteit, maar zeker niet slecht. Als iemand 'm wil hebben: je mag 'm zo ophalen in Veenendaal of Leersum :)

Ik heb 'm als zogenaamd origineel van Groupon gehaald. Geld terug gekregen van Paypal en product kunnen houden. Als ik weer eens een originele aangeboden zie op zo'n dag-knal-site, dan doe ik het weer. Als 'ie namaak is, dan leert de aanbieder er wellicht wat van. Als 'ie echt is kan ik 'm wel gebruiken :)
Dashlane schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:09:
[...]
Als je geen one-wired circuit heb dan zou ik hem voor je eigen veiligheid doormeten. Afgekoppeld hoort een originele 3V te geven en door het circuit te schakelen naar 15V. Moment dat je geen circuit hebt kan die gaan Vonken wat brandgevaarlijk is, er staat continu 15V

Deze man heeft er een onderzoek naar gedaan. http://www.righto.com/201...charger-teardown.html?m=1
Thanks. Ik gebruik 'm gewoon helemaal niet :)

[ Voor 30% gewijzigd door T_E_O op 17-06-2017 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

T_E_O schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:10:
[...]

Ik heb 'm als zogenaamd origineel van Groupon gehaald. Geld terug gekregen van Paypal en product kunnen houden. Als ik weer eens een originele aangeboden zie op zo'n dag-knal-site, dan doe ik het weer. Als 'ie namaak is, dan leert de aanbieder er wellicht wat van.
Als het je doel is om de aanbieder ervan te laten leren, is het wellicht een idee om het hier even in te schieten:

https://www.apple.com/legal/contact/#counterfeit

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:31
Dashlane schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:54:
Thanks iedergeval. Behuizing stamps zijn tegenwoordig niet meer van origineel te onderscheiden.

http://www.righto.com/201...charger-teardown.html?m=1
Ik heb honderden originele en fake opladers in mijn handen gehad. Diegene op de foto is overduidelijk nep. Dit zie je op foto 1 al aan de afwerking van de case en het gebruikte materiaal. Het goedkopere plastic glanst ook veel meer.

Daarnaast is die groundpin nooit aangesloten. Misschien intern wel, maar niet aan een functionerende aarde van het stopcontact. Kijk maar eens naar de duckheads en extension cables.
T_E_O schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 12:10:
[...]

Yep... de verpakking is ook net niet helemaal Apple-kwaliteit, maar zeker niet slecht. Als iemand 'm wil hebben: je mag 'm zo ophalen in Veenendaal of Leersum :)

Ik heb 'm als zogenaamd origineel van Groupon gehaald. Geld terug gekregen van Paypal en product kunnen houden. Als ik weer eens een originele aangeboden zie op zo'n dag-knal-site, dan doe ik het weer. Als 'ie namaak is, dan leert de aanbieder er wellicht wat van. Als 'ie echt is kan ik 'm wel gebruiken :)

[...]

Thanks. Ik gebruik 'm gewoon helemaal niet :)
Interessant. Ik woon in veenendaal en heb een hele berg verschillende opladers (verschillende typen en fabrikanten). Misschien leuk om eens naar de verschillen te kijken van de week?

[ Voor 37% gewijzigd door supersnathan94 op 18-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
supersnathan94 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:52:

Daarnaast is die groundpin nooit aangesloten. Misschien intern wel, maar niet aan een functionerende aarde van het stopcontact. Kijk maar eens naar de duckheads en extension cables.
Hierin begrijp ik je niet zo goed. De groundpin is nooit aangesloten aan het stopcontact maat intern wel? De ducks hebben geen aarde, de extension cable wel maar die zitten in de sleuven en sluiten aan op het metalen knoopje op de MagSafe. Bedoel je dan dat het metalen knoopje op de MagSafe niet voorzien is van aarde? De bovenstaande test had wel een aarde op een counterfeit MagSafe, zo heeft hij de 14,75V gemeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_E_O
dragon4ce schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:41:
[...]

Als het je doel is om de aanbieder ervan te laten leren, is het wellicht een idee om het hier even in te schieten:

https://www.apple.com/legal/contact/#counterfeit
Thanks, heb ik inderdaad gedaan destijds :) Ze vonden het interessant om te horen, maar je hoort er natuurlijk niets meer van.
supersnathan94 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 15:52:
[...]

Interessant. Ik woon in veenendaal en heb een hele berg verschillende opladers (verschillende typen en fabrikanten). Misschien leuk om eens naar de verschillen te kijken van de week?
Leuk, gaan we doen ja. Ik weet niet genoeg van de elektronica af, maar vind 't wel geinig om te zien. Zit momenteel in Polen, maar ik kom er op terug.
Pagina: 1