Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb een Asus z170-ws moederbord en de temps zijn een beetje hoog voor mijn mening.
Mijn CPU is idle 35-40C.
Mijn GPU is idle 40-45C.
Moederbord is ook 40-45C idle.

maar onder al een beetje load gaat mijn Moederbord temp ineens heel erg omhoog vergeleken met de rest.
Onder load is cpu 50~C
De GPU 60-77C.
En de moederbord jumpt contant van 50 naar 77C en soms komt de temp van het moederbord boven de 77C.

dit is raar, want andere moederborden die ik heb gehad zaten gewoon idle 35C en load 55C max.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
CPU - I7-7700K
GPU - Geforce gtx 1080ti
moederbord - Asus z170-ws
RAM - platinum dominator 2666 quad-kit

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
kan niet echt dingen vinden, alles dat ik google zeggen ze dat je de north en southbridge moet modify en
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 22:25
Welke kast heb je en hoe is de airflow hiervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mastercase maker 5 pro
en airflow is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Wat doen de temps als je kast open is? En wat geven review sites aan als temperatuur? Hoeveel volt dan wel OC jaag je naar je CPU?

[ Voor 20% gewijzigd door loki504 op 16-06-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als de kast open is veranderd er niets in the temps.
en ik heb gewoon 1 x 24-pin EATX 12 V Power connector en 1 x 8-pin ATX Power connector in de moederbord gedaan.
want je kunt de 1x 24 2x 8 en 1x 6 connector inpluggen. maar de 2x8 en 1x6 connectors zijn niet verplicht nodig stond in the handleiding dus vandaar dat ik alleen een 1x 24 en 1x 8 heb ingeplugd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Staat die temperatuur ook in je BIOS/UEFI?

Zo ja: verspringt die daar ook constant?

Zo nee: kan het een 'spooksensor' zijn, dan leest software een niet aangesloten sensor uit en dan krijg je soms de meest rare waardes (kan vanalles zijn, extreem hoog, extreem laag, altijd een vaste waarde, of iets dat willekeurig steeds verspringt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik dus niet checken, want alleen met load springt de temp.
en als ik idle is hat 35-40C.
en die temp geeft hij ook aan in de bio's
maar ik kan dus niet under load in de bios naar de temp kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Misschien een VRM sensor (al heb ik amper moederborden gezien die daar een uitleesbare sensor hebben, zullen er wel zijn, maar niet veel).

Voor een VRM zijn enorme temperatuur verschillen niet raar, en temperaturen van 77ºC ook nog lang niet zorgwekkend.

Ik weet niet of je zo'n IR thermometer hebt, maar anders eens met zo'n ding plekken op je moederbord meten, kijken of je temperaturen ziet die daar in de buurt komen.
Pagina: 1