Laptop in permanente slaapmodus

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinw96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 22:47
Wanneer ik me laptop dichtklap is er een kans (Gebeurt 1 op de 10 keer) dat als ik hem openklapt dat hij niet meer uit slaap stand komt.

Normaal knippert het knopje, en als je het knopje indrukt wordt de laptop wakker.
Maar soms, komt hij vast te zitten in een slaapstand. De laptop kan ook niet meer uitgezet worden en reageert nergens meer op.

Dan moet ik de batterij eruit halen (Die vastgeschroefd zit)

De laptop is een Medion Erazer notebook
12 GB DDR3 RAM
GTX950M
i5-6200U
Windows 10 Education

Buiten dit zijn er ook nog rare problemen met mijn bureaublad iconen, dat ze niet op de link boven en onderkant van me beeldscherm geplaatst willen worden, en als ze daar staan plaatsen ze zichzelf 1 plaatsje naar rechts.

Beste antwoord (via Kevinw96 op 17-10-2018 19:51)

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Dit heb ik zelf ook eens gehad, toen werkte onderstaande stappen geloof ik.

1. Go to and click the "Power Icon" and then click "More Power Options".
2. Under the plan that is currently selected (Balanced, Power Saver....) click "Change Plan Settings".
3. Now click "Change Advanced Power Settings".
4. On the next screen you may have to click at top of screen on "Change settings that are currently unavailable".
5. Open the "Sleep Setting" and find "Hybrid Sleep"
6. Change/set it to allow.
7. Click "OK".
8. Finally shut down and power up the computer.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Dit heb ik zelf ook eens gehad, toen werkte onderstaande stappen geloof ik.

1. Go to and click the "Power Icon" and then click "More Power Options".
2. Under the plan that is currently selected (Balanced, Power Saver....) click "Change Plan Settings".
3. Now click "Change Advanced Power Settings".
4. On the next screen you may have to click at top of screen on "Change settings that are currently unavailable".
5. Open the "Sleep Setting" and find "Hybrid Sleep"
6. Change/set it to allow.
7. Click "OK".
8. Finally shut down and power up the computer.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb je wel eens geprobeerd om de aan/uit knop een seconde of 10 ingedrukt te houden? Mijn Dell raakte vroeger ook in coma maar door lang indrukken kon ik hem wel normaal uitzetten. Na urenlang gekloot en getroubleshoot te hebben is het uiteindelijk opgelost door een herinstallatie van Windows.

Verder:
- Kun je je herinneren sinds wanneer dit speelt en wat je vlak daarvoor geïnstalleerd of gewijzigd hebt? Dit kan hints bevatten
- Kijk ook eens in de eventlogs van Windows naar de tijdstippen waarop dit plaats vindt.
- Controleer of er nieuwe drivers voor je videokaart zijn (omdat je geen beeld hebt en gedoe hebt met je iconen)
- Elke driver die je laptop gebruikt kan dit in principe veroorzaken.
- Meestal wordt in dit soort gevallen geadviseerd om in een CMD venster met admin rechten
sfc /scannow
uit te voeren. Dit controleert Windows op foutjes en repareert die indien nodig.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinw96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 22:47
oef! schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:28:
Heb je wel eens geprobeerd om de aan/uit knop een seconde of 10 ingedrukt te houden? Mijn Dell raakte vroeger ook in coma maar door lang indrukken kon ik hem wel normaal uitzetten. Na urenlang gekloot en getroubleshoot te hebben is het uiteindelijk opgelost door een herinstallatie van Windows.

Verder:
- Kun je je herinneren sinds wanneer dit speelt en wat je vlak daarvoor geïnstalleerd of gewijzigd hebt? Dit kan hints bevatten
- Kijk ook eens in de eventlogs van Windows naar de tijdstippen waarop dit plaats vindt.
- Controleer of er nieuwe drivers voor je videokaart zijn (omdat je geen beeld hebt en gedoe hebt met je iconen)
- Elke driver die je laptop gebruikt kan dit in principe veroorzaken.
- Meestal wordt in dit soort gevallen geadviseerd om in een CMD venster met admin rechten
sfc /scannow
uit te voeren. Dit controleert Windows op foutjes en repareert die indien nodig.

Succes!
De knop indrukken werkt niet meer als hij vast zit (Ik heb het zelfs voor 35+ seconden geprobeerd)

Ik heb nu me video kaart (Integrated ook) geupdate.

De eventlogs laten wel wat zien Bron: kernal power Niveau: Kritiek :
Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Maar denk dat dat komt omdat ik de batterij uit heb gehaald. Meer laat het niet zien.

sfc /scannow heeft niks gevonden op mijn PC
(Voor de zekerheid heb ik ook Malwarebytes en Adaware en Windows Defender laten scannen voor het geval een virus dit veroorzaakt en niks gevonden)

Ik kan dit probleem niet nabootsen dus ik zal zien of het video drivers updaten gelukt is!
(Al kan ik wel zien dat mijn bureaublad iconen zichzelf nogsteeds verplaatsen :/)