Toon posts:

GTX 1080 gekocht, mobo/cpu/ram ook upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een GTX1080 gekocht voor mijn gaming pc omdat ik het vermoeden had dat mijn oude GPU een probleem veroorzaakte. Achteraf bleek het een hitte issue te zijn, dat ik inmiddels opgelost heb.

Nu zit ik dus met een GTX1080 in een 'verouderd' systeem. Mijn vraag is nu of het raadzaam is om mijn mobo/cpu/ram ook te upgraden, als ik in de toekomst spellen zoals Destiny 2 met 144fps/1080p(later 4k) wil spelen. Zo ja, wat moet ik dan upgraden en wat is een logische upgrade? (Er vanuit gaande dat budget geen rol speelt, enkel gaming performance.)

De PC:

Asrock Z97E-ITX/ac
i5 4690 (non k) 3.5GHz 6MB
DDR3 Ballistix Tactical LP 2x4gb (1600MHz)
MSI GeForce-GTX 1080 GAMING X 8G

NZXT Manta (mini ITX)
NZXT X42 Kracken
Samsung SSD 250GB EVO
SeaSonic 550Watt

Thanks!

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het zal geheel aan het spel liggen of je systeem wel of niet bottlenecked. Ik kan je wel verzekeren dat 'slechts' 8GB RAM in een aantal spellen sowieso al een bottleneck vormt boven je CPU en GPU.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:50:
Het zal geheel aan het spel liggen of je systeem wel of niet bottlenecked. Ik kan je wel verzekeren dat 'slechts' 8GB RAM in een aantal spellen sowieso al een bottleneck vormt boven je CPU en GPU.
Ok, stel het zijn GPU heavy games (wat ik verwacht dat Destiny 2 zal zijn), volstaat dan enkel een RAM upgrade van 8 naar 16gb? (max ddr3 2x1600mhz) Kan ik dan nagenoeg de maximale performance uit mijn GPU halen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat je moet doen, is gewoon het spel van je keuze spelen, en kijken of het goed (genoeg) gaat.
Als het goed gaat, ben je gelijk klaar.
Als het niet goed genoeg gaat, pas dan ga je kijken welk onderdeel een upgrade moet hebben. Dit hangt dan niet alleen van je hardware af, maar ook aan het spel dat je speelt. Het ene spel zal veel GPU gebruiken, het andere meer CPU en weer een ander zal graag 9 GB RAM hebben.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:31
Je kunt de gpu load tegenwoordig heel makkelijk uitlezen. Mocht je daar niet bekend mee zijn laat het dan weten dan zoek ik even een linkje. Zit je onder de 90% dan is een cpu upgrade wel verstandig.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 15-06-2017 19:51 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als je graag Destiny 2 wil spelen op 144hz @1080p dan zal ik gewoon lekker wachten tot het spel uit is en dan kijken of je huidige systeem het op die specs kan draaien.

Smiling as the shit comes down...

Pagina: 1