Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:50
Ik zoek een?
4k tv, voorkeur 65 inch maar oled 55b6 valt ook in budget en laat me twijfelen..

Wat is je budget?
1700 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, series, multiplayer games ps4.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb al een beetje rondgekeken en heb de volgende kandidaten, als je andere aan raadt of aandachtspunten hebt bij de volgende modellen hoor ik dat erg graag.

- samsung ue65js9500
Deze valt normaal ruik buiten budget maar deze mag ik, nieuwstaat 2 jaar oud, overnemen van een vriend als ik wil voor 1500. Groot voordeel vind ik de full array led en het geluid uit deze tv. Nadwel is dat het een van de ewrste hdr tvs is en ik weet niet hoe dat vwrgelijkt.

- SONY KD-65SD8505
Online gebonden voor 1600 euro. Edge led wat me niet al te veel aan trekt maar wel iets is wat ik tot nu toe altijd heb gehad.

- LG oled55b6v
Prachfig scherm maar wel een stuk kleiner..

Welke vragen heb je hier nog over?
tussen de Samsung en Sony neig ik meer naar de Samsung omdat dit volgens mij veel meer waar voor me geld is. Ik vraag me echter af hoe zeer het 2015 model vergelijkt met een nieuwer 2016 model..welliswaar iit een totaal andere klasse. Nou is het Sony scherm edge led en vraag ik me af of deze wel betere beelden oplevert dan een fal.

Ook de input lag voor games zegt me helemaal niks . Hoe kwalificeren deze?

Ik zit op ongeveer 5 meter afstand van de tv af.vandaar de voorkeur voor 65.. Maar oled is zoooo mooi in de winkel.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Als ik de Samsung wil moet ok deze week me besluit maken gezien hij hem makkelijk kwijt kan voor die prijs..

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door StefanKelevra op 15-06-2017 15:47 . Reden: Verkeerd geïnformeerd . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
StefanKelevra schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:44:Maar oled is zoooo mooi in de winkel.
En dan te bedenken dat OLED-televisies er in de winkel er slechter uit komen dan LCD-televisies, waardoor het effect thuis met een OLED-televisie nog groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
Geloof ik direct echter is die full array ook indrukwekkend en voor een leuke prijs 65 inch. Ik neig dus voornamelijk naar de Samsung uit 2015 met het idee te upgraden naar oled over een jaar of 4/5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als ik het zo lees heb je eigenlijk al je keuze gemaakt.

Wel enorm hoge inputlag mocht gamen van belang zijn:
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/js9500

[ Voor 48% gewijzigd door Fietsbel op 15-06-2017 16:18 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
Op zich wel maar ik heb weinig kennis over tv's dus het ging me er ook om dat ik niet een fout maakte door het kopen van een model uit 2015.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
Ik snap de reden dat je 65 inch wil, echter gezien je budget, en natuurlijk wil je het beste lijkt tog de 55b6 de beste optie. ( heb zelf de 65b6v)

vraag is echter hoeveel inch je nu hebt? als je 50 naar 55, gaat valt het nog mee. 65 inch terug naar 55, is een bummer.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
Ik had een 50 Sony van 4 jaar oud. Morgen heb ik als alles goed gaat de oled 55b6v in huis inclusief ophangsysteem voor 1700.
Pagina: 1