Racing Wheel + Pedalenset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik zoek een?
Titel zegt het eigenlijk al. Ik ben vanaf morgen in het bezit van een gaming PC. Ik ben van plan om veel Racing Sims te spelen erop. Dus ben ik op zoek naar een Racestuur en pedalen. Het liefst indien mogelijk als compleet set?

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 400€

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sowieso Logitech of Thrustmaster. .

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Dit is het systeem waar ik de wheel en pedalen voor nodig heb. Het wordt gebruikt in een simpel mediakamer. ( ruimte ongv 12m2 )
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 249,-€ 249,-
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 176,95€ 176,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 567,01€ 567,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Corsair Crystal 460X RGB€ 135,-€ 135,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 819,-€ 819,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,-€ 23,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 145,50€ 145,50
1Corsair RM550x€ 91,25€ 91,25
1Samsung 960 EVO 500GB€ 232,-€ 232,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.487,66

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En nu het belangrijkste; wat heb je zelf al allemaal uitgezocht?
En welke reviews heb je allemaal al doorgenomen?
Wat is de reden dat je een voorkeur hebt voor Logitech of Thrustmaster?
Er zijn nogal wat specifieke zaken als Force Feedback, draadloos of bedraad, aansluitmogelijkheden, wat heeft jouw voorkeur?

Aangezien je al een maximaal budget hebt en specifiek twee merken, is de selectie al wat kleiner te maken;

• Logitech G29 Driving Force
• Logitech G27
• Logitech G920
• Thrustmaster T300 RS series
• Thrustmaster T500 RS series
• Thrustmaster TX series

De hier boven genoemde producten zijn allemaal al eens ge-reviewed en zijn dus prima te beoordelen voor je zelf. Wellicht is het een optie om bij een paar winkels langs te gaan om de sets uit te proberen. Bij Azerty bijvoorbeeld staan twee setups om te testen.

[ Voor 12% gewijzigd door Han op 15-06-2017 13:50 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Han schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:48:
En nu het belangrijkste; wat heb je zelf al allemaal uitgezocht?
En welke reviews heb je allemaal al doorgenomen?
Wat is de reden dat je een voorkeur hebt voor Logitech of Thrustmaster?
Er zijn nogal wat specifieke zaken als Force Feedback, draadloos of bedraad, aansluitmogelijkheden, wat heeft jouw voorkeur?

Aangezien je al een maximaal budget hebt en specifiek twee merken, is de selectie al wat kleiner te maken;

• Logitech G29 Driving Force
• Logitech G27
• Logitech G920
• Thrustmaster T300 RS series
• Thrustmaster T500 RS series
• Thrustmaster TX series

De hier boven genoemde producten zijn allemaal al eens ge-reviewed en zijn dus prima te beoordelen voor je zelf. Wellicht is het een optie om bij een paar winkels langs te gaan om de sets uit te proberen. Bij Azerty bijvoorbeeld staan twee setups om te testen.
Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden :

Wat ik zelf uitgezocht heb : Ik kwam net als jij op dat lijstje neer.

Via Youtube ben ik erachter gekomen dat de schakelflips van de TX stuur niet meedraaien met je stuur. Dit is wel vervelend als ik moet terugschakelen in een bocht. Dus die valt al af. De T500RS heeft hetzelfde "probleem"

De G27 is volgens mij heilig onder de racing wheels. Het is alleen dat hij naar mijn mening zo een lege uitstraling heeft. Echt een stuur en meer niet. Maar als hij doet wat hij moet doen is dit een serieuze kandidaat.

De G29 zou ik niet willen omdat er een PS logo op zit. En de knopjes zien er zo speels uit.

Ik denk in dit geval te gaan voor de G27te gaan. Jammer dat deze nu alleen 120€ duurder is dan de G29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 21:51
Je kan bij thrustmaster ook een los stuurwiel kopen met meedraaiende paddles voor op jr basisunit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
RedHat schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:24:
Je kan bij thrustmaster ook een los stuurwiel kopen met meedraaiende paddles voor op jr basisunit.
Heb je daar een link van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Ik heb even gekeken. En als ik niet verkeerd gerekend heb, kom je echt HEEL duur uit als je daar los je componenten koopt damn!!! Ik denk dat het toch de Logitech G27 of eventueel de G920 wordt.

Intussen kwam ik ook uit op Fanatec, blijkt ook goed te zijn. Alleen ook deze zijn niet normaal prijzig :D

[ Voor 13% gewijzigd door RifatSahin op 16-06-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
Nog een vraagje voor de mensen met een stuurtje. Hoe doen jullie dat met de pedalen? Ik had hiervoor namelijk een T100 van Thrustmaster op mijn ps4 en die pedalen vlogen alle kanten op als ik ging remmen of hard door moest gassen ( in het heetst van de strijd ). Nu staat mijn bureau wel tegen de muur aan dus wellicht dat mijn muur dan die pedalen "tegenhoudt".

Ik denk dat ik toch voor de TX ga. Ik zag namelijk dat ze toch wel meedraaien :? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door RifatSahin op 16-06-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-07 09:37
RifatSahin schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 12:59:
Nog een vraagje voor de mensen met een stuurtje. Hoe doen jullie dat met de pedalen? Ik had hiervoor namelijk een T100 van Thrustmaster op mijn ps4 en die pedalen vlogen alle kanten op als ik ging remmen of hard door moest gassen ( in het heetst van de strijd ). Nu staat mijn bureau wel tegen de muur aan dus wellicht dat mijn muur dan die pedalen "tegenhoudt".

Ik denk dat ik toch voor de TX ga. Ik zag namelijk dat ze toch wel meedraaien :? 8)7
Ik heb zelf een G25. Als ik de pedalen tegen de muur aan zet staan ze net iets te ver van me af (diep bureau) en de pedalen los neerzetten geeft inderdaad schuivende pedalen als resultaat. Ik heb zelf gewoon een blokje hout tussen de pedalen en de muur gelegd waardoor het geheel gewoon stevig ligt.

Verder kan ik je alvast aanraden een stoel te regelen zonder wieltjes, want dat geeft dezelfde problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
josje94 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:05:
[...]

Ik heb zelf een G25. Als ik de pedalen tegen de muur aan zet staan ze net iets te ver van me af (diep bureau) en de pedalen los neerzetten geeft inderdaad schuivende pedalen als resultaat. Ik heb zelf gewoon een blokje hout tussen de pedalen en de muur gelegd waardoor het geheel gewoon stevig ligt.

Verder kan ik je alvast aanraden een stoel te regelen zonder wieltjes, want dat geeft dezelfde problemen ;)
Dan moet ik echt gaan voor een playseat. Want elk racing chair heeft alsnog wieletjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
pricewatch: Thrustmaster TX Racing Wheel Leather Edition Zwart

Dit wordt hem heren :))))
Blijkt dat die shiftpedals toch wel meedraaien
_/-\o_

Let's RACE!!!

Lights out and away they go!!

[ Voor 11% gewijzigd door RifatSahin op 16-06-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mocht je nog games zoeken, CARS is momenteel in de aanbieding als Steam download voor €8,21:
https://www.gamersgate.com/DD-PCARS/project-cars

Bron: de altijd handige Gamedeals op Reddit:
https://www.reddit.com/r/GameDeals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
oef! schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 15:15:
Mocht je nog games zoeken, CARS is momenteel in de aanbieding als Steam download voor €8,21:
https://www.gamersgate.com/DD-PCARS/project-cars

Bron: de altijd handige Gamedeals op Reddit:
https://www.reddit.com/r/GameDeals/
Die had ik inderdaad al gekocht al voor ik mijn pc had :P

Ik had die al op mijn PS4 en wat een game is dat. Ik zit nog te denken aan iRacing maar dat komt nog! Kijken of F1 2016 nog ergens in de aanbieding is en anders toch iRacing. Die blijkt echt goed te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1176098

Hallo beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken een t300rs om gt sport te spelen. Alleen valt mij op dat tijdens het racen ineens het ps menu of het start menu geactiveert word. In eerste instantie dacht ik per ongeluk op de draaknop gedrukt had of erlangs had gedraaid alleen is dit niet het geval.

Het gebeurt ook niet continu maar af en toe. Vandaag en gister wat vaker eigenlijk. Na wat zoeken kon ik daar niets over vinden heeft iemand hier al eerder van gehoord of kan iemand mij verwijzen naar info hierover.
Ik zou dat efg op prijs stellen.
Mvg stefan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 10:00
Anoniem: 1176098 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:33:
Hallo beste mensen,

Ik heb sinds 2 weken een t300rs om gt sport te spelen. Alleen valt mij op dat tijdens het racen ineens het ps menu of het start menu geactiveert word. In eerste instantie dacht ik per ongeluk op de draaknop gedrukt had of erlangs had gedraaid alleen is dit niet het geval.

Het gebeurt ook niet continu maar af en toe. Vandaag en gister wat vaker eigenlijk. Na wat zoeken kon ik daar niets over vinden heeft iemand hier al eerder van gehoord of kan iemand mij verwijzen naar info hierover.
Ik zou dat efg op prijs stellen.
Mvg stefan
Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met support (of de winkel waar je het stuur gekocht hebt) om te kijken of het niet stiekem om een defect gaat...

Heb zelf een G920 en hier schakelde 1 flipper soms 2x. Zelf heb ik het stuur uit elkaar gehaald en de microswitch schoongemaakt waarna alles weer goed functioneerde. Natuurlijk 2 losstaande problemen maar beide dus mogelijk door een defect :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1185134

Beste
Zit met een serieus probleem
Eerst had ik een trustmaster tmx na 1 jaar nog nooit problemen gehad ineens deed men stuur nix meer geen verbinding meer met mijn Xbox geen kalibreren meer niets zelfs niet aan de laptop.
Heb het stuurtje binnen gedaan.
Kreeg ik een bericht van de winkel dat het toestel onherstelbaar is.
Dus dezelfde dag ga ik terug naar de winkel om een nieuwe kom ik thuis zit ik een 1uur te spelen is het opnieuw het zelfde probleem.
Terug binnen gebracht kreeg ik een waardebon.
Ik heb een nieuw stuur online besteld een ander type en Ik heb nu trustmaster tx 458 Italië edition.
Zeer tevreden van heb het stuurtje sinds dinsdag.
Vandaag ik ik terug spelen en tijdens de race blokkeer alles en van weer alles uit kan er niets meer mee doen weer het zelfde probleem heeft hier iemand een oplossing? 3 x het zelfde probleem dit kan toch niet meer een het stuur schelen?
Misschien met een extra kabeltje?
Of scheel het aan de Xbox?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ben effjes ten einde raar in nog geen 3 weken 3 stuurtje naar de vaantjes
Mvg kevin
Pagina: 1