Toon posts:

Asus b350 prime plus - VGA aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Net nieuw heb ik de 1600x op het mobo B350 prime plus van asus. Nu heb ik mijn hoofd monitor aangsloten op mijn grafische kaart (r9 290) deze heeft helaas geen vga aan sluiting voor mijn oudere 2e monitor. Nu heb ik de 2e monitor aangesloten via een oude gpu (HD7700). Helaas als ik deze tweede gpu gebruik kickt mijn mobo de overclock eruit (ik denk door het grotere wat gebruik (750watt voeding)).

Zou ik de output vga kunnen activeren op het moederbord? Zodat mijn r9 290 de output geeft op de vga aansluiting?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Asus B350 Prime plus
1600x Ryzen
R9 290 direct ucc
HD7700
Voeding 750 Wat

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:43

rdejongjr

Gnome

Nee, die moet worden aangestuurd via de apu, jouw cpu heeft geen video chip dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd. Ryzen's hebben geen eigen video chip en er zit ook niets op het moederbord. Je zal een converter moeten halen of je VGA scherm in de kliko gooien.

Zelf heb ik bijv. een HDMI naar VGA uit het land van nr. 148 met rijst en daar draait mijn tweede schermpje meer dan prima mee.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-10 21:03
Welke voeding heb je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zat er geen converter bij je GPU destijds? Ik heb onderhand echt een stapel van die dingen liggen, in zo ongeveer elke mogelijke variant. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:53:
Zat er geen converter bij je GPU destijds? Ik heb onderhand echt een stapel van die dingen liggen, in zo ongeveer elke mogelijke variant. :P
Die werken alleen met DVI-I. Tegenwoordig zijn DVI poorten echter alleen nog maar van het type DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TommyboyNL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:57:
[...]

Die werken alleen met DVI-I. Tegenwoordig zijn DVI poorten echter alleen nog maar van het type DVI-D.
Ook met een 290? Ik kan de versie niet zo snel vinden en het verschilt nog wel eens als het niet reference is. Maar ik ken de analoog vs digitale problematiek. DVI-D naar VGA kan je vergeten tenzij je een actieve adapter koopt die digitaal omzet in analoog. Lijkt me in ieder geval een betere oplossing dan een oude GPU ernaast blijven gebruiken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden!

Ga maar voor die nr. 148 met rijst kijken :P
Pagina: 1