Gelid Icy Vision fan 100%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:49
Onlangs een aantal R9 290's overgenomen maar een nieuwe koeling erop moeten monteren. Daarbij ben ik uitgekomen bij de pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards)
Het nadeel van deze koelers zijn echter fan headers. Deze sluiten aan op de 4-pins op de kaart maar zijn in werkelijkheid maar 3 pins. Is hier een omzetter voor te kopen waardoor ik de fan speed wel kan bedienen?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Een 3 pins fan kan ook een variabele snelheid hebben. Alleen gaat de control dan via voltage, wat betekend dat de minimum snelheid een beetje hoger ligt dan wanneer een 4 pins fan met PWM wordt gebruikt. Het kan dus gewoon zijn dat de fan speed wel te bedienen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:40
Mijn oplossing was om deze aan de fancontroler ge hangen, bij het gamen hem sneller laten draaien en in idle op de laagste stand laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Het gaat hierbij om 3 kaarten in een mining rig. Overdag is het geen probleem als ze vol draaien geen probleem, maar 's snachts zijn ze meer undervolt en wil ik dus ook een lagere fan speed aangezien de temps lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
De fans op deze coolers zijn compleet waardeloos. Binnen no time zijn de lagers versleten. Ik heb de mijne binnen een jaar vervangen door 9cm noctua varianten. Maakt de boel ook meteen fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Dat is een eenmalig geval, er zijn genoef mensen die dit probleem niet hebben. Toch bedankt voor de input. Ik vind ze persoonlijk wel heel stil, zelfs op 100%

Pagina: 1