Zebrapad vlak voor een stopstreep (België)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Topicstarter
situatie die ik af en toe tegenkom, en eigenlijk niet goed weet wat de correcte manier van handelen is.

Stel je hebt een stopbord met stopstreep en vlak ervoor ligt een zebrapad dwars over de weg, waar stop je dan precies? Laten ze zeggen dat als je met je neus tegen de streep staat, je voorwielen al half op het zebrapad staan.

Eerst kom je aan het zebrapad, als daar geen voetgangers aanstalten maken om over te steken kun je een iets verder rijden tot aan de stopstreep, maar dan sta je dus wel stil midden op het zebrapad, wat dus niet mag.
Als je dus voor het zebrapad blijft wachten, sta je een eindje voor de stopstreep (de breedte van het zebrapad + de afstand tussen zebrapad en stopstreep), terwijl je eigenlijk aan de stopstreep zou moeten wachten. En volgens mij mag je ook enkele meters voor een zebrapad niet stilstaan, dus dan sta je wel heel ver van de stopstreep.

Wat ik terugvind is 'je mag niet op een zebrapad stilstaan', 'je moet voor een stopstreep stoppen' en situaties waar je eerst de stopstreep hebt, en daarna pas het zebrapad. Maar ik zoek dus de oplossing voor de omgekeerde situatie: eerst een zebrapad en vlak erna een stopstreep.

[ Voor 5% gewijzigd door Kheos op 15-06-2017 12:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40
Simpel toch? Je mag niet stil staan op het zebrapad en je moet voor de stopstreep stoppen, er staat nergens hoever er voor. Als er tussen jou en de stopstreep een zebrapad ligt, dan stop je dus voor het zebrapad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Gewoon voor het zebrapad stoppen als er volk is, is dat er niet naar de stopstreep rijden, stoppen, geen verkeer oversteken? :?

Hoe wil je dit anders gaan doen?
Stoppen voor zebrapad, uitstappen, gaan kijken bij de stopstreep of er verkeer aankomt, snel instappen en blindelings over het zebrapad rijden en oversteken zonder te stoppen? :+

(of is er vrij zicht op de kruising ook als je voor zebrapad stopt? (verwacht ik niet, anders zetten ze er meestal geen stopstreep neer.)

[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 15-06-2017 12:12 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Topicstarter
ok, dat had ik best ook vermeld: net voorbij de stopstreep ligt er een kruispunt waar je rechtdoor en naar rechts kunt, maar aan het hoekhuis is er amper een zebrapad, dus je moet eigenlijk al aan de stopstreep staan om het verkeer dat van rechts komt te kunnen zien.

Dus dan sta je dus stil voor het zebrapad, er komen geen voetgangers ofzo dus rij je verder en dan? dan moet je alsnog stoppen om te kunnen kijken en als er verkeer komt moet je dus wachten, maar ondertussen sta je dus wel stil op een zebrapad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:13
Kheos schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:19:
ok, dat had ik best ook vermeld: net voorbij de stopstreep ligt er een kruispunt waar je rechtdoor en naar rechts kunt, maar aan het hoekhuis is er amper een zebrapad, dus je moet eigenlijk al aan de stopstreep staan om het verkeer dat van rechts komt te kunnen zien.

Dus dan sta je dus stil voor het zebrapad, er komen geen voetgangers ofzo dus rij je verder en dan? dan moet je alsnog stoppen om te kunnen kijken en als er verkeer komt moet je dus wachten, maar ondertussen sta je dus wel stil op een zebrapad.
welke andere optie is er mogelijk dan? zonder aan de stopstreep te staan heb je geen zicht dus....

Duidelijk dat de wegbeheerder dit beter had kunnen oplossen door het zebrapad wat op te schuiven.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 15-06-2017 12:33 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Martinusz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:31:
Duidelijk dat de wegbeheerder dit beter had kunnen oplossen door het zebrapad wat op te schuiven.
Met alle respect voor de mensen die ongetwijfeld hun uiterste best doen, maar wegbeheer in België slaagt er wel vaker in om "interessante" situaties te creëren...

Dit is geen eigen foto, maar ik heb zelf een nog leukere versie, helaas analoog...
Afbeeldingslocatie: https://www.pinottesansrire.com/wp-content/uploads/toutes-directions.png

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Topicstarter
Dido schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 12:52:
[...]

Met alle respect voor de mensen die ongetwijfeld hun uiterste best doen, maar wegbeheer in België slaagt er wel vaker in om "interessante" situaties te creëren...

Dit is geen eigen foto, maar ik heb zelf een nog leukere versie, helaas analoog...
[afbeelding]
ik heb ooit de situatie gehad (en toen ook foto genomen :)) dat ik door wegenwerken werd omgeleid tot ik aan een T-kruispunt kwam waar er een bord "Wegomlegging' in elke richting wees.

Maar goed, ik begrijp dus: het is een klotesituatie, ja, je bent in fout door op een zebrapad stil te staan, maar dat ligt aan de weginrichting dus niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

*knip*
Niet goed gelezen

[ Voor 79% gewijzigd door Technomania op 15-06-2017 13:31 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Pagina: 1